XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hejoh :o , daar heb ik ook nog op gereageerd, klopte de km stand nou? Ik had 'm gemaild maar noggeen antwoord gehad. Volgens de advertentie zou ie maar 10500km gelopen hebben, dat is nog geen 700km per jaar joh ('91 kleuren)
 
Laatst bewerkt:
Hij ziet er keurig uit :Y
Hoezo loopt ie niet lekker?
ziet er redelijk uit van dichtbij; lopen is vreemd, soms inhouden bij ongeveer 3000 toeren, maar ook niet de hele tijd. Ik heb er 90 kilometer opkunnen testen (snelweg en binnendoor) en ik denk aan verschillende dingen: CDI, andere onderdelen ontsteking (bobine/kabels), vuil in filter/leidingen, carburateurs, verstopte uitlaat.... ik zal er nog wat aan moeten doen en uitzoeken lijkt me zo :)
En het geluidje is redelijk mak, ik dacht dat ze wat zwaarder klonken. Maar dat mag niet boeien, alsdie maar goed rijdt
Verder heb ik al wat leeswerk gedaan in de linklijst en hier in het topic, dus dat zal ik ook op me in laten werken
Hé, mooi man dus toch een XTZ 750. Nog ff afwachten of ie mag blijven maar dat zal vast wel goed komen.Maareh, is nu al bekend wat de bestemming gaat worden?
Heey, ik ben onthouden :D

Zoals ik al zei is er nog de twijfel over het uiteindelijke type

Route is eigenlijk wel duidelijk, alleen de planning van de startdatum (was voorjaar 2008) is niet zeker. Het moet een half jaar worden en erg veel doorrijden. Via west-Afrika naar het oostelijk deel van het continent, oversteek naar het Araisch schiereiland, door naar Iran en als einddoel ergens in de Himalaya en terug vliegen inclusief de motor. Maar dat is nogal pretentieus... maar wel de planning. Als ik onderweg geen zin meer heb, dan kan ik veranderen van plan. Beperkingen blijven geld, tijd en de techniek.

Nu oefenen in de schuur en op 's herens wegen met de zware allroad.
 
Hejoh :o , daar heb ik ook nog op gereageerd, klopte de km stand nou? Ik had 'm gemaild maar noggeen antwoord gehad. Volgens de advertentie zou ie maar 10500km gelopen hebben, dat is nog geen 700km per jaar joh ('91 kleuren)
kilometerstand kan niet helemaal geklopt hebben, gezien de slijtage van de voor- en achterremschijven en de oxidatie op verschillende onderdelen, maar hij ziet er ook niet erg veel gebruikt uit... een apart geval iig. En het is moeilijk te achterhalen, Maar ik kom er snel genoeg achter.

Is idd een '91er. Import uit Italie aldus de verkoper (werkt bij motorzaak die de motor, gezien de tenaamstelling, ook geimporteerd heeft).
 
Hé die heb ik ook gespot op marktplaats die stond er ook nog maar net op.
Verder niet op in gegaan want volgens mij is ie voor de handel ofzo want die gast had meer te koop.

Ik zou ook de klepjes even controleren als ik jou was.

In ieder geval succes en veel plezier met je ST
Ik heb er nog steeds geen :(

Komt wel goed
 
de foto natuurlijk (van marktplaats gejat... is toch de mijne). Nieuwe zal ik nog moeten maken.

Mooie SW-Motech middenbok ! 8-)
En als je parts nodig hebt (voah wenag) roep je maar, ik heb een sloop XTZ staan
 
Laatst bewerkt:
Route is eigenlijk wel duidelijk, alleen de planning van de startdatum (was voorjaar 2008) is niet zeker. Het moet een half jaar worden en erg veel doorrijden. Via west-Afrika naar het oostelijk deel van het continent, oversteek naar het Araisch schiereiland, door naar Iran en als einddoel ergens in de Himalaya en terug vliegen inclusief de motor. Maar dat is nogal pretentieus... maar wel de planning. Als ik onderweg geen zin meer heb, dan kan ik veranderen van plan. Beperkingen blijven geld, tijd en de techniek.

Nu oefenen in de schuur en op 's herens wegen met de zware allroad.



spannend hoor, dat je dat aandurft! toch best wel politiek en militair onrustige gebieden!

offroad is goed te doen met de xtz, zolang je maar geen trial-parkoersen doet, 't is wel een te zware machine voor gooi en smijtwerk, maar recht toe rechtaan, af en toe een bochie driften, doettie goed! 8-)
 
offroad is goed te doen met de xtz, zolang je maar geen trial-parkoersen doet, 't is wel een te zware machine voor gooi en smijtwerk, maar recht toe rechtaan, af en toe een bochie driften, doettie goed! 8-)

Objection: projection your honor ! Niet je eigen kunnen afgeven op die fiets he...
 
hehehe da's dan ook wel weer zo! judge Dré, grant efkes O-)

13183_2024_1087163687.jpg
 
Dat is imo de mooiste kleurcombinatie tesamen met die wit rood geel. Die franse zijschild combinatie zeg maar.

:9~ :9~

Dat zijn toch de 89ers of niet. Erg gaaf
 
Nee, jij niet dan......
Vulstevroeg :N
mja, werke zuigt... maar die euro's motten toch ergens vandaan komuh he

heb jij je afstelling met die stage1 nou uiteindelijk helemaal goed gekregen? Ik ga binnenkort ook aan de gang, maar dan met stage2 en K&N filters
 
mja, werke zuigt... maar die euro's motten toch ergens vandaan komuh he

heb jij je afstelling met die stage1 nou uiteindelijk helemaal goed gekregen? Ik ga binnenkort ook aan de gang, maar dan met stage2 en K&N filters

Hij is nu wel OK. Helemaal zoals het moet is ie volgens mij nog niet. Ik wilde weer op de bank, maar daar waar ik dat wilde doen was de bank in reparatie. Hij verwachte 'm weer terug te hebben in de 2e helft van januari dus nog ff wachten op een nieuwe run.
Bij mij was het voornaamste probleem dat de rubbers uitgedroogd waren en voor valse lucht zorgde. Als je het bij jou gaat plaatsen, let daar dan ook ff op, en dan dus alle rubbers die aan je carbs zitten, kan je een hoop irritatie schelen.
 
Hij is nu wel OK. Helemaal zoals het moet is ie volgens mij nog niet. Ik wilde weer op de bank, maar daar waar ik dat wilde doen was de bank in reparatie. Hij verwachte 'm weer terug te hebben in de 2e helft van januari dus nog ff wachten op een nieuwe run.
Bij mij was het voornaamste probleem dat de rubbers uitgedroogd waren en voor valse lucht zorgde. Als je het bij jou gaat plaatsen, let daar dan ook ff op, en dan dus alle rubbers die aan je carbs zitten, kan je een hoop irritatie schelen.
dat stond me ook nog bij bij jou, die rubbers. Zijn dat die rubbers op pag. 50 van de Kedo gids? nr. 28756
 
dat stond me ook nog bij bij jou, die rubbers. Zijn dat die rubbers op pag. 50 van de Kedo gids? nr. 28756

Daar kan ik nu ff niet bij maar het lijkt mij verstandig om zowel de rubbers aan de in- en uitgang van de carbs goed te checken. Bij mij heb ik ook de rubber ringen tussen het spruitstukje en de kop vervangen, die waren ook erg hard geworden.
 
Daar kan ik nu ff niet bij maar het lijkt mij verstandig om zowel de rubbers aan de in- en uitgang van de carbs goed te checken. Bij mij heb ik ook de rubber ringen tussen het spruitstukje en de kop vervangen, die waren ook erg hard geworden.
ik zit nog ff te kijken, maar mijn duits is nie zo best. Ze bieden ook een complete set aan voor 20 eurie, 30918, maar er staat geen * bij dat de O-ringen, 28756, meegeleverd worden, dus die zal ik dan los erbij moeten doen. Heb ik het zaakie dan compleet?
 
ik zit nog ff te kijken, maar mijn duits is nie zo best. Ze bieden ook een complete set aan voor 20 eurie, 30918, maar er staat geen * bij dat de O-ringen, 28756, meegeleverd worden, dus die zal ik dan los erbij moeten doen. Heb ik het zaakie dan compleet?

Het gaat om de nummers 2 en 5 en 17 en 18 in deze afbeelding. Dat zijn in elk geval de rubbers die ik vervangen heb.
368f546ac457f29ac280c0b8145189bf


Ik weet natuurlijk niet of het bij jou echt nodig zal zijn. Ik denk dat het wel de moeite waard is om eerst te kijken hoe ze er bij jou uitzien. Bij mij zaten er in elk geval haarscheurtjes in en ze waren ook vrij hard geworden. Volgens mij moet je die haarscheurtjes wel kunnen zien. Anders kun je, terwijl de motor stationair loopt, ff met een brandbare stof (remmenreiniger schijnt te werken) op de rubbers spuiten . Als ie valse lucht zuigt gaat het toerental omhoog doordat ie die stof naar binnen zuigt.
17 en 18 is wss ook niet zo heel erg belangrijk, als jij ze nog gewoon op een normale manier over je carbs kunt schuiven hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Ook al zal het geen kwaad kunnen om ze te vervangen, als ze nog goed zijn is het natuurlijk zonde van de centen.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om de nummers 2 en 5 en 17 en 18 in deze afbeelding. Dat zijn in elk geval de rubbers die ik vervangen heb.
[afbeelding]

Ik weet natuurlijk niet of het bij jou echt nodig zal zijn. Ik denk dat het wel de moeite waard is om eerst te kijken hoe ze er bij jou uitzien. Bij mij zaten er in elk geval haarscheurtjes in en ze waren ook vrij hard geworden. Volgens mij moet je die haarscheurtjes wel kunnen zien. Anders kun je, terwijl de motor stationair loopt, ff met een brandbare stof (remmenreiniger schijnt te werken) op de rubbers spuiten . Als ie valse lucht zuigt gaat het toerental omhoog doordat ie die stof naar binnen zuigt.
17 en 18 is wss ook niet zo heel erg belangrijk, als jij ze nog gewoon op een normale manier over je carbs kunt schuiven hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Ook al zal het geen kwaad kunnen om ze te vervangen, als ze nog goed zijn is het natuurlijk zonde van de centen.
weet je ongeveer nog wat je voor luchtfilterrubbers (17 en 18) betaald hebt? Krijg bij Kedo niet echt plaatjes tevoorschijn dus dat is een btje gokken. Qua naam gok ik dat het wel die rubbers moeten zijn. "Ansaugstutzen"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan