XTZ 750 Super Ténéré - Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke mensen, ten eerste sorry voor de late reactie, maar het was een beetje druk de afgelopen paar dagen .

gezien ik een nieuwe st rijder ben was ik dus niet op de hoogte van de binnenband,

dat zal dus idd een nieuw binnenbandje worden (of laten plakken) aangezien mijn achterband nog ruimschoots voldoet.

de voorband moet wel vervangen worden, eens kijken wat en waar het dan gaat worden.

tot zover bedankt voor de vele info iig
 
TKC 80 staat wel een stuk stoerder dan de trial attacks. Kan niet kiezen. :z

Heb nu metzeler tourance 4 voor en bt45 achter. :z

Ik wil uitproberen:

TrialAttack
TKC80
K60
Anakee 2


Lastig... :P
 
Die TKC kan toch niet zo slecht zijn, plenty BMW GS-en worden er mee uitgerust.
 
Ik heb TKC er achter op liggen, maar ik rij over de weg en met nat weer nooit "op de grens".
Ik vind het een prima band die er ruig uitziet. Niks te klagen.
Er staat bovendien M&S op, maar geen nat wegdek.

Op ebay.de (bikefarm) 30 mm Heckhögerung besteld. Veel verzendkosten zeg! Bij elkaar geteld (artikel en verzenkosten) ongeveer hetzelfde als Kedo vraagt. Maar die heeft alleen 25 mm. Wel 15 jaar (!) garantie.

Ben benieuwd hoe lang het duurt en hoe het er uit gaat zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd Anakee eronder gehad. Hele fijne band die zich prima laat controleren; tevens onverslaanbaar bij nat weer met een hele goede glijcontrole.

Op dit moment de Trail Attack eronder liggen. Vooral met droogweer merk je dat dit een super wegband is, hij plakt als een malle. De voorband blijft strak op de weg, aan de achterkant is er ook nauwelijks beweging in te krijgen op het zijdelings vlak.

De Anakee is wat zoekeriger op de snelweg met spoorvorming en 'rolt' wat weg in de bochten, maar de kwalilteit van de Anakee bij nat weer maakt dat ik volgende keer de Anakee weer erop laat zetten.
Ik ben vooral asfalt rijder btw.
 
Ik heb TKC er achter op liggen, maar ik rij over de weg en met nat weer nooit "op de grens".
Ik vind het een prima band die er ruig uitziet. Niks te klagen.
Er staat bovendien M&S op, maar geen nat wegdek.

Op ebay.de (bikefarm) 30 mm Heckhögerung besteld. Veel verzendkosten zeg! Bij elkaar geteld (artikel en verzenkosten) ongeveer hetzelfde als Kedo vraagt. Maar die heeft alleen 25 mm. Wel 15 jaar (!) garantie.

Ben benieuwd hoe lang het duurt en hoe het er uit gaat zien.
30 mm is nogal wat, hou de loop van je ketting even in de gaten.
 
Ik heb de eerste 4000km van de afgelopen zomervakantie rondgekneurd op een 130 brede TKC80, en die was gemonteerd echt een stuk minder rond dan zijn 140 variant. Het profiel liep naar de zijkant ook gewoon een stuk minder ver door. Daar kan dus best significant verschil in zitten. Die 130 gebruikte ik helemaal tot de rand (of er over, zoals toen ik op mijn bek ging op de Stelvio), de 140 heeft als je de stepjes aan de grond rijd nog profiel over.
Thanks, gaat dus zeker een 140-er worden. :Y
Nu nog ff wat noppenrubber voor mijn 600 uitzoeken. :9
 
Ik haat oorzaak en gevolg. B|

Die van mij is ook 25 of 30 (weet ik niet meer) mm hoger en dat geeft geen enkel probleem. Wat niet wegneemt dat je sowieso om de zoveel tijd even moet kijken hoe je ketting er bij hangt natuurlijk, en al helemaal als je je geometrie gaat veranderen :)
Wel vraag ik me soms af of mijn schokbreker wel helemaal lekker is/de voorspanning een beetje laag staat, zo hoog vind ik het hele spul niet.

Over banden, mocht je van plan zijn echt te gaan blubberen (Dus geen gravel paadjes) dan zou ik voor de TKC80 gaan, omdat het het enige noppige compromis is wat je op de weg niet direct wegbrand (hoewel hij ook maar 5 á 6K mee gaat bij mij, achter that is), uiteraard valt ook de Metzeler Karoo hieronder, geen idee waarom die minder populair is.
Bij droog weer doen ze het op de weg ook écht goed, als ik de stepjes aan de grond heb doet hij soms een stapje opzij, maar nooit oncontroleerbaar. In de regen is het alsof je op glijmiddel rijd.

Ik heb er nu achter een ContiEscape op liggen (waar Nomiis elke keer weer licht opgewonden raakt bij de aanblik van zijn TKC's kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat die ContiEscape is ontworpen door een aanhanger van de herenliefde) en die bevallen tot nu toe prima. Mocht ik hiermee significant meer KM's halen dan met de TKC dan haal ik een nieuwe ContiEscape, anders gaat er weer TKC op.
Als voorband heb ik net weer een TKC80 er om gelegd, na ruim 9000 KM (waarvan relatief veel reis kilometers met veel bagage), dus dat bevalt prima!
 
Laatst bewerkt:
Ik zie net dat conti trail attack eigenlijk tubeless is. Kan die wel gewoon om een xtz velg met een binnenbandje?
 
Vandaag wilde ik een lekker ritje gaan maken op mijn S10, maar hij was erg aan het stotteren! Leek op laatst toen ik op de snelweg reed maar toen was het de benzine die bijna op was en moest dus beide kranen op reserve zetten....
Na dat vandaag ook maar gedaan te hebben bleef hij stotteren. Vooral rond 50 km/u! Na de 70-80 verdween het en bij 100 niets aan de hand. Maar eens een paar x goed doorgetrokken en toen merkte ik iets nieuws/vreemds: had hem blijkbaar nog nooit echt goed doorgetrokken, althans toen ik in zijn 3 en 4 doortrok leek het net alsof hij boven de 6000 tpm een turboboost kreeg!!! Mijn God wat ging hij er in een keer ervandoor vanaf 6000 tot 8000, gewoon eng zo hard het ging. Hierna helaas nog steeds hetzelfde stotteren bij 50. Wat wel zo is, is dat de motor na de laatste rit zo'n 2 weken geleden omgevallen is op de oprit in het grind: standaard zakte weg in de grond. Verder niets beschadigd ofzo maar heeft daar een tijdje gelegen (omdat ik hem niet zo snel in mijn eentje rechtop kreeg) met benzine die op verschillende plekken eruit liep: tank en carbs.
Misschien zegt het jullie iets na het bovenstaande gelezen te hebben wat dat stotteren kan zijn?
Heb al een keer carburateur cleaner in de tank gegooid!

Gr. Paul.
 
Laatst bewerkt:
Koplamp doorgebrand. Ik vrees nu voor mijn SR... na krap 3 maanden geleden vervangen te zijn...

Morgen nieuwe lamp monteren.
 
Vandaag wilde ik een lekker ritje gaan maken op mijn S10, maar hij was erg aan het stotteren! Leek op laatst toen ik op de snelweg reed maar toen was het de benzine die bijna op was en moest dus beide kranen op reserve zetten....
Na dat vandaag ook maar gedaan te hebben bleef hij stotteren. Vooral rond 50 km/u! Na de 70-80 verdween het en bij 100 niets aan de hand. Maar eens een paar x goed doorgetrokken en toen merkte ik iets nieuws/vreemds: had hem blijkbaar nog nooit echt goed doorgetrokken, althans toen ik in zijn 3 en 4 doortrok leek het net alsof hij boven de 6000 tpm een turboboost kreeg!!! Mijn God wat ging hij er in een keer ervandoor vanaf 6000 tot 8000, gewoon eng zo hard het ging. Hierna helaas nog steeds hetzelfde stotteren bij 50. Wat wel zo is, is dat de motor na de laatste rit zo'n 2 weken geleden omgevallen is op de oprit in het grind: standaard zakte weg in de grond. Verder niets beschadigd ofzo maar heeft daar een tijdje gelegen (omdat ik hem niet zo snel in mijn eentje rechtop kreeg) met benzine die op verschillende plekken eruit liep: tank en carbs.
Misschien zegt het jullie iets na het bovenstaande gelezen te hebben wat dat stotteren kan zijn?
Heb al een keer carburateur cleaner in de tank gegooid!

Gr. Paul.


Leuk he, dat vermogen na de 5000 toeren. :Y

Wat betreft je probleem, probeer je benzine pomp eens te omzeilen. Gewoon een slangetje vanuit je tank direct op de carbs. Uiteraard wel zorgen dat je tank vol genoeg zit om zonder pomp genoeg druk te hebben :P
 
Koplamp doorgebrand. Ik vrees nu voor mijn SR... na krap 3 maanden geleden vervangen te zijn...

Morgen nieuwe lamp monteren.


Met een multimetertje ben je er zo achter. Zonde om nóg een lamp te laten doorbranden, of erger, je accu te laten droogkoken.
 
Voor de bandentwijfelaars...:

Vorige week Anakees vervangen door Conti Trail Attacks.
Besteld bij Motorradreifenonline.biz. Was €165 kwijt incl verzenden. Volgende dag in huis. Zelf omgelegd, met een beetje goudzeep en een paar oude brommer-bandenlichters had ik ze er in no-time om liggen . Denk kwartiertje per band. Aanwezige loodjes gewoon laten zitten en ik merk eigenlijk nog niets van onbalans.

Ik vind ze duidelijk fijner dan de Anakees. Nu waren die laatste natuurlijk niet nieuw meer, maar ik herinner me dat toen die net nieuw waren ik daar minder enthousiast over was dat dat ik toen verwachtte. De Conti zijn duidelijk ronder en nog meer weg-gericht. Ik merk dat de ST veel makkelijker en soepeler de bocht in gaat en daar ook veel stabieler in blijft liggen. Eigenlijk zoals die test ook al benoemde. Zonder extra gek te doen ga ik met gemak 110-120 door en bocht waar ik met de Anakees het bij 100 al wat benauwd kreeg...

Ze zouden in de regen iets minder zijn dan de Anakees. Merk daar eigenlijk weinig tot niets van. Als het regent hou ik me toch al heel erg in en blijf nog veel verder van de grens dan bij droog weer.

Dus zoek je iets voor een goeie prijs en puur voor op de weg kan ik deze zeker aanbevelen.

Btw, die 'turbo-boost' vanaf 6000 rpm blijft idd puur kicken... })
 
Ehh...... turbo boost boven 6000 rpm????
Ik geloof dat ik iets (al een tijdje) gemist heb......

Stond er pas niet ergens een linkje over welk carb- deel verantwoordelijk is voor de prestaties in verhouding tot hoe ver de gasschuif open staat?

Bedoel, hij loopt als een zonnetje, nieuwe gasnaalden, alles goed schoongemaakt enz., maar turboboost nog niet tegengekomen...

Kortom: waar ligt mijn probleem??

Grtz, Nollie.
 
Ehh...... turbo boost boven 6000 rpm????
Ik geloof dat ik iets (al een tijdje) gemist heb......

Stond er pas niet ergens een linkje over welk carb- deel verantwoordelijk is voor de prestaties in verhouding tot hoe ver de gasschuif open staat?

Bedoel, hij loopt als een zonnetje, nieuwe gasnaalden, alles goed schoongemaakt enz., maar turboboost nog niet tegengekomen...

Kortom: waar ligt mijn probleem??

Grtz, Nollie.

Je mot op de rooie knop drukken.

En eerlijk is eerlijk, vanaf de 5500 trekt hij er beduidend harder aan, maar ik heb ook een vf750f gehad, een V4 cilinder. Dat was pas lanceren.
En een GSX400X impulse. niks, niks niks 11000 rpm aanraken en GAAAAAAN!!
 
Vandaag wilde ik een lekker ritje gaan maken op mijn S10, maar hij was erg aan het stotteren! Leek op laatst toen ik op de snelweg reed maar toen was het de benzine die bijna op was en moest dus beide kranen op reserve zetten....
Na dat vandaag ook maar gedaan te hebben bleef hij stotteren. Vooral rond 50 km/u! Na de 70-80 verdween het en bij 100 niets aan de hand. Maar eens een paar x goed doorgetrokken en toen merkte ik iets nieuws/vreemds: had hem blijkbaar nog nooit echt goed doorgetrokken, althans toen ik in zijn 3 en 4 doortrok leek het net alsof hij boven de 6000 tpm een turboboost kreeg!!! Mijn God wat ging hij er in een keer ervandoor vanaf 6000 tot 8000, gewoon eng zo hard het ging. Hierna helaas nog steeds hetzelfde stotteren bij 50. Wat wel zo is, is dat de motor na de laatste rit zo'n 2 weken geleden omgevallen is op de oprit in het grind: standaard zakte weg in de grond. Verder niets beschadigd ofzo maar heeft daar een tijdje gelegen (omdat ik hem niet zo snel in mijn eentje rechtop kreeg) met benzine die op verschillende plekken eruit liep: tank en carbs.
Misschien zegt het jullie iets na het bovenstaande gelezen te hebben wat dat stotteren kan zijn?
Heb al een keer carburateur cleaner in de tank gegooid!

Gr. Paul.

Pruttel onderin, vol vermogen bovenin. Klinkt als valse lucht. Laat me raden: originele sproeiers en naalden. En na de val is waarschijnlijk de carb los komen te zitten van het luchtfilter (rubbers zijn doorgaans korter geworden door de jaren en sluiten slechter).

Dus: tupperware eraf, tank eraf en ff aansluiting lufi met carb opnieuw vastmaken; krat bier erop als dat het niet oplost (in Apeldoorn op komen drinken ;)).
 
Laatst bewerkt:
Pruttel onderin, vol vermogen bovenin. Klinkt als valse lucht. Laat me raden: originele sproeiers en naalden. En na de val is waarschijnlijk de carb los komen te zitten van het luchtfilter (rubbers zijn doorgaans korter geworden door de jaren en sluiten slechter).

Dus: tupperware eraf, tank eraf en ff aansluiting lufi met carb opnieuw vastmaken; krat bier erop als dat het niet oplost (in Apeldoorn op komen drinken ;)).

Bedankt voor deze tip! 8-)
Ga als ik tijd en de moed heb aan de slag en laat je tzt de uitkomst weten... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan