XTZ 750 Super Ténéré - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
images
 
Zijn er hier trouwens mensen die een iets bescheidener uitlaat op hun fiets hebben? En dan bescheiden als in formaat... Ik heb de afgelopen vakantie met enkel een grote rol tas rond gereden, maar eigenlijk is een setje zadeltassen erbij ideaal. Ware het niet dat die vanwege de originele uitlaat er niet of nauwelijks op kunnen...
 
nog een andere vraag... mijn voorkant voelt wat vaag, en dan bedoel ik de voorkant van de motor |( Het best kun je het omschrijven als dat het lijkt alsof je over ijs rijdt, het voelt alsof de voorband af en toe zijdelings over de weg schuift, alsof je zijdelings glijdt, heel naar... voorband is net nieuw (nog geen 1000km mee gereden). Iemand een idee?
 
nogal ja, en wapperen in de kop kan ook heel goed aan dooie achterbruglagers of een verrotte achterschok liggen...

ik had ooit een le mans die ook nogal kwispelde aan de voorkant, bleek een gaar cardanlager te zijn.. ;-)
 
Laatst bewerkt:
@Nomiis

Ik had dat vorig jaar ook.
Ben toen begonnen met sleutelen en tot nu niet meer gestopt ;-)
De as was nog o.k.
Het tandwiel, moer en borgplaatje niet
Heb het zooitje nu ook vast gezet met locktight en nieuwe moer.

groeten John.
full
 
Laatst bewerkt:
@drafter86

Heb een laser produro erop met koppelstuk naar de nu nog org. bocht.
stuk smaller, korter en van rvs.
Scheelt wel een pak in formaat.
Zie foto begin deel 6.

groeten John
 
Laatst bewerkt:
nog een andere vraag... mijn voorkant voelt wat vaag, en dan bedoel ik de voorkant van de motor |( Het best kun je het omschrijven als dat het lijkt alsof je over ijs rijdt, het voelt alsof de voorband af en toe zijdelings over de weg schuift, alsof je zijdelings glijdt, heel naar... voorband is net nieuw (nog geen 1000km mee gereden). Iemand een idee?

spaken alle goed op spanning?
 
Zijn er hier trouwens mensen die een iets bescheidener uitlaat op hun fiets hebben? En dan bescheiden als in formaat... Ik heb de afgelopen vakantie met enkel een grote rol tas rond gereden, maar eigenlijk is een setje zadeltassen erbij ideaal. Ware het niet dat die vanwege de originele uitlaat er niet of nauwelijks op kunnen...

Ik zie het probleem niet. O-)

Afbeelding003-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
nog een andere vraag... mijn voorkant voelt wat vaag, en dan bedoel ik de voorkant van de motor |( Het best kun je het omschrijven als dat het lijkt alsof je over ijs rijdt, het voelt alsof de voorband af en toe zijdelings over de weg schuift, alsof je zijdelings glijdt, heel naar... voorband is net nieuw (nog geen 1000km mee gereden). Iemand een idee?

Ik had hetzelfde idee met m'n nieuwe Heidenau K60 set maar nu is het weg. Klinkt misschien gek maar de enige verklaring die ik er voor heb is dat als die rubber friemeltjes (inspuit uiteinden van de mal) op de noppen de band instabiel maken. Je glijdt als het ware elke keer een stukkie over die nopjes heen. Op de voorband lag er precies in het midden van de band een heel flappie dun rubber. Precies de flashrand van het midden van de mal. Nu al die losse stukkies eraf gesleten zijn ligt ie weer als een huis op de weg.
Check effe of er nog een zooi van die friemels op zitten, zo ja, afknippen die dingen.

6b4481ed.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat Peke al melde, er zit heel weinig draad in de moer. Beter bestel je de tandwielmoer van oa de FZR, die is wat dikker en heeft zodoende meer draad in zich.

Bestelnr.:90179-18667-00

Allen, bedankt. Ik ga vandaag eens een nieuw boutje bestellen.

@ drafter, ik heb een GPR uit de UK laten komen voor een paar centen (160 pond bij moto-legends . Dit is het resultaat (Let wel, het originele knipperlicht is verbrand, dus je hebt additionele kosten):

achterkant.jpg
 
nog een andere vraag... mijn voorkant voelt wat vaag, en dan bedoel ik de voorkant van de motor |( Het best kun je het omschrijven als dat het lijkt alsof je over ijs rijdt, het voelt alsof de voorband af en toe zijdelings over de weg schuift, alsof je zijdelings glijdt, heel naar... voorband is net nieuw (nog geen 1000km mee gereden). Iemand een idee?

1. Wat voor voorband zit erop? Ik heb Sirac voor gehad en dat voelde aan als een natte dweil, helemaal als het nat is. Met de Anakee plakt het prima. Noppen voor geven je helemaal geen gevoel op verhard.

2. Je spaken controleren, ga er met een sleutel of schroevendraaier overheen, ze moeten allemaal een heldere klank geven, geen dof geluid.

3. Voel aan je wiel, kan het bewegen ten opzichte van je voorvork dan zijn je lagers aan stront

4. Ga op de brommer zitten en knijp de voorrem in, duw de brommer naar voren, hoor je een tik, dubbel check dan door het stuur gewoon naar links en naar rechts te bewegen, voel je dan ook een duidelijke knak, dan zijn je balhoofd lagers gesneuveld.

5. Controleer je voorvering. Haal de beschermrubbers van de voorpoten en kijk of je olie op het chroom ziet zitten, dit zou kunnen duiden op lekke oliekeeringen in de voorpoten.

Je klaagt over onderstuur, dan kan het bijna de achterkant niet zijn, als daar iets mis is zou je namelijk overstuur moeten hebben. (Onderstuur: voorkant wegglijden, overstuur: voorkant te snel insturen).

Dan rest alleen nog progressieve veren monteren, die maken het stuurgedrag een stuk strakker, bij een standaard ST is dit eigenlijk wel een verplichte upgrade.
 
Laatst bewerkt:
Stuur hangt in rubbers op de kroonplaat, standaard zit er veel ruimte tussen kroonplaat en rubbers waardoor het stuur nogal veel naar voren en achteren kan bewegen, dit _moet_ je oplossen door aan beide pootjes ringen te schuiven zodat je stuur minder ver kan kantelen, of zelfs helemaal niet.

Demping .... pfff... das voor mietjes toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan