XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is aardig aan de prijs.. 5500 euro voor een motor van 7 jaar oud met enkel een stel Leo's en 20k op de klok. Good luck with that!
 
Laatst bewerkt:
vorige week naar duitsland geweest, dat kleine windschermpje helpt verschrikkelijk veel moet ik zeggen!
1300 km en weinig last.

14232617_1461803803833693_1121052670529601724_n.jpg


14225612_1461803810500359_8551365274976436233_n.jpg


14264000_1461803807167026_926198936599939968_n.jpg
 
Dat is aardig aan de prijs.. 5500 euro voor een motor van 7 jaar oud met enkel een stel Leo's en 20k op de klok. Good luck with that!

Ik zou zeggen haal er maar zo een als deze voor dat geld ;) je mag blij zijn als je het met 4500 redt met een afgetrapte XT van 2007!
 
Iemand nog een DNA stage 1 & 2 filter liggen in de kast? Powercommander zoek ik ook nog. stuur maar een PB.
 
Mwah bashen zou ik het niet zo zeer noemen. Je dient gewoon reëel te zijn. Een standaard xt met standaard uitlaten met dik 20k op de teller voor 5000 verkopen, dat gaat gewoon niet lukken..
 
verkoopt hier ook iemand toevallig een xt tegen een fatsoenlijke prijs?
die dingen zijn echt ontzettend duur.

5500 voor motor van 5 jaar oud ?
nieuw kost maar 2000?!

als iemand iets rond de 3500/4000 wil verkopen hoor ik het graag met pb.
 
Waarom zou iemand zijn motor voor minder verkopen als hij er meer voor kan krijgen? De restwaarde van xt's is gewoon hoog. De afschrijving is minimaal. In goede staat en met aftermarket uitlaten zit je al snel op 4000,-.
 
Ik ben ook op zoek naar een xt660x maar dan van max 4 jaar oud. Echter staan er niet veel jonge xt's te koop. Hoe komt dat zo? :?
 
Ik ben ook op zoek naar een xt660x maar dan van max 4 jaar oud. Echter staan er niet veel jonge xt's te koop. Hoe komt dat zo? :?
Omdat niemand hem kwijt wilt. Als je ooit een XT hebt wil je er nooooooooit meer vanaf. Laat staan binnen 4jaar na nieuwe aanschaf.
 
Beste allen,
Ik ben nieuw hier en rijd nu 2 maanden XT, Tevens ook mijn rijbewijs 2 maanden.
Zijn er mensen die hun mening willen delen over het bijstellen van de throttle sensor? Of moet je hier gewoon lekker van af blijven. Die CO mode heb ik aangepast ivm andere dempers. (Leo`s).
Dat is al een hele verbetering voor het rijgedrag van de motor!
Gr
 
Beste allen,
Ik ben nieuw hier en rijd nu 2 maanden XT, Tevens ook mijn rijbewijs 2 maanden.
Zijn er mensen die hun mening willen delen over het bijstellen van de throttle sensor? Of moet je hier gewoon lekker van af blijven. Die CO mode heb ik aangepast ivm andere dempers. (Leo`s).
Dat is al een hele verbetering voor het rijgedrag van de motor!
Gr

TPS Iets hoger zetten kan helpen tegen schokkerig lopen onderin. Mijn XT uit 2005 liep er beter door, had hem op 19 of 20 staan maar nu heb ik het niet meer nodig. Of je er met een latere ECU voordeel van hebt weet ik niet, die lopen sowieso beter onderin. TPS Verzetten is 1 minuut werk dus gewoon proberen als je benieuwt bent.
 
Heb een kev mod te koop mocht iemand geïnteresseerd zijn wegen aanschaf PCV. Ben de motor aan het aanpassen met o.a. hoger compressie zuiger en wilde daarom wat meer afstelmogelijkheden. De mod werkt prima, handig met andere uitlaat of luchtfilter!

http://link.marktplaats.nl/m1091133847
 
Hallo mensen,

Ben aan de onde(a)nkbare taak begonnen het gehele forum over de XT660 door te spitten.
Ben inmiddels bij Part 3, maar wil toch even mijzelf voorstellen.

De naam is Jeroen Brink, woonachtig in de buurt van Groningen, en nu zo'n 3 mnd in het bezit van een Xt660X uit 2007, gekocht bij Boonstra Motoren in Ureterp.

Ben ooit begonnen op een Honda Xr600R, daarna een Kawa 454 LTD (was helemaal niets met mijn 2 meter lengte), daarna jaren lang een Honda VFR750f gehad uit 96, en nu dus overstag naar een XT.

Wat een heerlijke motor om op te rijden!! :] Enige minpunt van de motor is dat ik na een uur rijden een vreselijk doof gevoel krijg in mijn achterste. Zelfs de duorijder (mijn vrouw die me nooit alleen laat rijden :( ) houdt het niet langer dan een uur vol. :?

Zijn er hier nog meer mensen die daar last van hebben, of hebben gehad?
Nu heb ik op Motea.com een ombouw gezien van het originele zadel met gelpads en lendesteun.
Zijn er meer mensen die dit gedaan hebben, en wat is jullie ervaring hiermee?

Helaas ben ik nog zo'n schichtige rijder, die niet veel durft en ben dan ook voornemens om volgend jaar de VRO trainingen te gaan doorlopen. Omdat ik weet dat er veel meer uit te halen is dan ik nu aandurf. Lijkt me ook geweldig om wheelies te kunnen maken, maar daar waag ik me nog zeker niet aan. Theorie zit allemaal wel int koppie, alleen hartje is nog te klein. '(

Hierbij nog ff een fotootje van mijn bike, en ik hoop dat ik nog een hoop info hier van de site af mag halen.

En een meeting niet al te ver uit het noorden sla ik ook niet af.

full
 
Hallo mensen,

Ben aan de onde(a)nkbare taak begonnen het gehele forum over de XT660 door te spitten.
Ben inmiddels bij Part 3, maar wil toch even mijzelf voorstellen.

De naam is Jeroen Brink, woonachtig in de buurt van Groningen, en nu zo'n 3 mnd in het bezit van een Xt660X uit 2007, gekocht bij Boonstra Motoren in Ureterp.

Ben ooit begonnen op een Honda Xr600R, daarna een Kawa 454 LTD (was helemaal niets met mijn 2 meter lengte), daarna jaren lang een Honda VFR750f gehad uit 96, en nu dus overstag naar een XT.

Wat een heerlijke motor om op te rijden!! :] Enige minpunt van de motor is dat ik na een uur rijden een vreselijk doof gevoel krijg in mijn achterste. Zelfs de duorijder (mijn vrouw die me nooit alleen laat rijden :( ) houdt het niet langer dan een uur vol. :?

Zijn er hier nog meer mensen die daar last van hebben, of hebben gehad?
Nu heb ik op Motea.com een ombouw gezien van het originele zadel met gelpads en lendesteun.
Zijn er meer mensen die dit gedaan hebben, en wat is jullie ervaring hiermee?

Helaas ben ik nog zo'n schichtige rijder, die niet veel durft en ben dan ook voornemens om volgend jaar de VRO trainingen te gaan doorlopen. Omdat ik weet dat er veel meer uit te halen is dan ik nu aandurf. Lijkt me ook geweldig om wheelies te kunnen maken, maar daar waag ik me nog zeker niet aan. Theorie zit allemaal wel int koppie, alleen hartje is nog te klein. '(

Hierbij nog ff een fotootje van mijn bike, en ik hoop dat ik nog een hoop info hier van de site af mag halen.

En een meeting niet al te ver uit het noorden sla ik ook niet af.

[afbeelding]

Het dof gevoel krijg ik pas na dik 2 uur. Als je met zun 2e er op zit beweeg je minder op het zadel.
En op de snel weg ook.

Maar als je wat sportiever gaat rijden dan komt dat wel goed.

Is dan wel mijn mening/ervaring

Maar je heb wel een mooie kleur. Oranje zijn de snelste hahah

full
 
Hallo allemaal.

Ik blijf maar terug komen bij de XT660X/R als ideale motor voor mij.

Wil in de toekomst zoveel mogelijk reizen en asfalt heb ik nu wel gezien dus het lijkt me leuk om het semi enduro kant een beetje op te gaan.

Dit lijkt me bv toch wel erg leuk

Een nieuwe is voor mij onbetaalbaar , welke modellen hebben welke bekende mankementen of aandachtspunten?

Blokjes kunnen welke km standen aan bij normaal gebruik?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
He spijker,

Voor zulke reizen zou ik zeker voor de R versie gaan. Deze ligt wel minder strak op het asfalt door slappere vering, maar dat heb je zeker nodig als je offroad gaat.
Wat de modellen betreft, vanaf 2004 is er niet veel veranderd aan de motor, behalve het uiterlijk. Er zijn eigenlijk 2 modellen, van 2004-2007 en 2008-heden.
De motor is zwaar uitgevoerd. Het is daarom ook geen powerbike, maar wel super degelijk. Voor een éénpitter is dit wel fijn, omdat je niet zo vaak olie hoeft te vervangen en kleppen stellen als bij de gemiddelde ktm.
Echt veel typische mankementen heeft de XT niet. Wel heb ik vaker gelezen dat de moer van de 'primary drive' (achter de koppeling) los raakt en gaat trillen. Is trouwens makkelijk te fixen als je een beetje kunt klussen.
Bij aanschaf goed opletten hoe de vorige eigenaar hem heeft behandeld. Zo lang de motor netjes in onderhouden en op tijd verse olie en oliefilter heeft gehad gaat ie makkelijk over een ton aan km's.
 
Ik heb zojuist van de monteur die mijn XT X heeft nagekeken te horen gekregen dat de vorige eigenaar amper / geen onderhoud heeft gepleegd. Zo zat er bijna verbrande, oude olie in het blok en zijn de kleppen een flinke tijd niet gesteld.

Heeft iemand ervaring mee dat dit een doodsklap voor het blok kan zijn? Of is het 660 blok dermate bulletproof dat die wel kan overleven na enige mishandeling en weinig onderhoud?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan