Xs650 scrambler

Even een aanvulling die met staalplaatjes zijn dus alleen geschikt voor een draaiende binnenbus daar anders je de kans loopt dat het vet eruit geslingerd wordt
Even google als daar meer van wil weten
 
Laatst bewerkt:
Vorige week de binnenkant van de tank ontroest, nu met de buitenkant het omgekeerde gedaan.
Net een laag 2k blanke lak over de roest gespoten. Het plan is om daar 2 Yamaha logo's (stemvorken) in het zwart op de spuiten, om het geheel daarna nog eens in de blanke lak te zetten.
IMG_20220802_103050.jpg
 
erg fraai ben benieuwd hoe verder achter die tang gaat .
Zit daar nog erg veel motor over wat het nadeel is van een korte tank .
een kort zadel en veel spatbord voor de ritten zonder duo ????????
Ik denk dat het een lang zadel wordt. De originele valt achter voorbij het aub frame. De nieuwe kan dus ongeveer even lang worden, maar dan binnen het subframe.
 
Kleine update. Het xs wiel met fzr schijven in de R6 vork geplaatst dmv andere wiellagers. De spaken passen net wel, net niet tussen de remklauwen. Ik denk dat ik andere remklauwen ga zoeken die wat smaller zijn. Voor de remschijven zijn behoorlijke spacers nodig. Iemand een idee of zoiets bestaat?
IMG_20220819_135718.jpg
 
Bestaan niet , elke zelf bouw aanpassing zal maat werk zijn wat die spacers aangaat .

Vraag hoe dik zijn deze remklauwen aan de spaak zijde of hoeveel ruimte is er daar tussen de rand van de schijf en spaak ?
 
Bestaan niet , elke zelf bouw aanpassing zal maat werk zijn wat die spacers aangaat .

Vraag hoe dik zijn deze remklauwen aan de spaak zijde of hoeveel ruimte is er daar tussen de rand van de schijf en spaak ?
Zo op het eerste gezicht moeten de spacers zeker 20mm zijn. Zal eens kijken of bluespots dunner zijn. Zag dat de fjr Nissin remklauwen gebruikt. Mss is dat ook nog een optie.
 
Spacer is het probleem niet draaibank en een aluminium schijf los dat wel op .
Gaat meer om weke ruimte je hebt bij de spaken .
Net gemeten bij een Vierzuiger brembo laagste punt waar de remblok het dichts bij de as zit zijn die 35mm dik ( vier stuks gemeten ) remblok zit dan maximaal ingedrukt
IMG-20211231-142902.jpg
 
Vandaag 602 km gereden om een ander blokje op te halen. De eigenaar wist alleen te vertellen dat het een 840cc is en dat hij moeite had hem aan te trappen door de hoge compressie. Blokje zou nog geen 1000km gereden hebben.
Onder de cilinder is een 5 mm vulplaat gemonteerd. Het is niet zeker waarom dit is, hogere zuigers of lange slag motor. De inlaatkanalen zijn bewerkt.
Tzt zullen we wel zien wat het doet.
image-25-08-2022_16-35-23-18.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan