wielen gsx1100f van 16" naar 17"

bikerfreak

MF veteraan
27 jul 2007
3.457
1.006
ergens in het westen van N-Brabant
hoi allemaal, wie heeft er ervaring met het verwisselen van velgen met verschillende diameters?

Het plan is om de velgen van pa z'n gsx1100f te veranderen (en dus ook de look), zodat ik wat sportievere banden onder de motor kan gooien. voor ligt een 120/80/16 en achter een 150/80/16.

Band breedte achter wil ik 160 hebben en voor gewoon 120. Achter heb ik genoeg ruimte.

Nu de vraag, wat is het makkelijkst?

-bandit 600 velgen
-oude gsxr velgen

en kan ik de lager binnendiameters aanpassen op de maat van de assen?

graag jullie meningen en bevindingen. ;)
 
Laatst bewerkt:
hoi allemaal, wie heeft er ervaring met het verwisselen van velgen met verschillende diameters?

Het plan is om de velgen van pa z'n gsx1100f te veranderen (en dus ook de look), zodat ik wat sportievere banden onder de motor kan gooien. voor ligt een 120/80/16 en achter een 150/80/16.

Band breedte achter wil ik 160 hebben en voor gewoon 120. Achter heb ik genoeg ruimte.

Nu de vraag, wat is het makkelijkst?

-bandit 600 velgen
-oude gsxr velgen

en kan ik de lager binnendiameters aanpassen op de maat van de assen?


graag jullie meningen en bevindingen. ;)

Voor de lagers kun je misschien kijken bij SKF
Krijg je geen problemen met de breedte van de velg=> plaats van de remschijven?
grootte van de nieuwe schijven, moet er en adapter komen voor je remklauwen?
Zou in het geval van aanpassen ook kiezen voor andere remtangen omdat de 1100F niet bekend staat voor zijn hoge stopvermogen.

Verder komt je vergelijkbare bandhoogte bij 160 breed op 75 hoogtemaat.

Let ook op de hoogte van je voorspatbord
 
breedte van de schijven is een goeie, bij de "oude" steekt het binnenste naar binnen, dus daar valt wel wat mee te doen. en er staan vaak zat klauwen te koop.

hoogte van de band vind ik nie zo belangrijk die valt aan te passen natuurlijk.

wat ik me ook nog bedacht is de aandrijving van de kilometerteller kabel, maar een fiets computer werkt ook natuurlijk.

En de 1100 heeft het stopvermogen van een vrachtwagen op ijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan