Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Fraanske,
( wel in een auto maar wel op het goede circuit)

Kan je alvast oefenen en uit je hoofd leren hoe de bochten lopen
 
Na een week stalling! en het nodige gefruts deed hij het ineens weer ik heb ook de voeler bij de achterbrug geaaid misschien heeft dat ook geholpen. Het injectie lampje ging inderdaad aan en uit maar merkte geen verschil in de snelheid hoor!
 
Na een week stalling! en het nodige gefruts deed hij het ineens weer ik heb ook de voeler bij de achterbrug geaaid misschien heeft dat ook geholpen. Het injectie lampje ging inderdaad aan en uit maar merkte geen verschil in de snelheid hoor!

Kun je "Gefruts" wat nauwkeuriger omschrijven?
 
Nou niets speciaals hoor! een beetje heen en weer wiebelen. Niets losgeschroeft of id. Het dashbordje wel. Maar zoals gezegd deed deze het gewoon weer, ook nu nog! Dus niet meer in de regen rijden en wassen zoals je al zei. have fun! in het buitenland!
 
Hebben jullie allemaal die nieuwe modificatie al gehad aan de kilometerteller? Ik heb destijds al een nieuwe gekocht, maar was blijkbaar ook nog geen goede. Kan hem waarschijnlijk volgende week omwisselen. Hoe zit dat trouwens met de service van de dealer? Die krijgen van Morini toch knaken om de onderdelen te vervangen (geloof wel dat het meestal krap in de tijd zit) Mijn dealer heeft aangegeven er helemaal niets aan te doen. Is op zich ook niet veel werk, maar vraag me af of hij correct handeld.
 
@ fraanke: ik heb die bevestiging van Tbelgium ook gezien. Ik ga denk ik toch voor een systeem zoals jij op de MM hebt.

Ik was afgelopen weekend naar de ardennen / eifel en heb op vrijdag ook een aardige bak regen over me heen gehad. Op een gegeven moment gaat het blauwe lampje branden, Ik denk, ik heb toch niet aan die lichtschakelaar gezeten??? Maar nee hoor alleen het blauwe lampje bleef vrolijk aan en uit gaan voor de eerste 100 km en daarna was alles weer normaal. Het vertrouwen in de elektronica is toch een beetje gedaald .
Maar wat een plezier heb ik gehad op die bochtige weggetjes gehad zeg....... En we hebben geluk gehad want de meeste van de tijd was het droog..
 
Laatst bewerkt:

Ik heb gisteren mijn mannetje weer gezien en nog een keer gevraagd of hij nog een ring wilde draaien, maar helaas.... ik kan hem niet meer overhalen. Ik heb hem nog uitgedaagd om een prijs te noemen, maar zelfs daar wilde hij niet aan.
Succes met zoeken. Misschien kun je via Boudje een ring laten draaien?
 

Ik ben van dealer gewisseld van Den Bosch naar Nuth omdat ik geen zin had 2 x 250 km voor een beurt of garantiegeval te rijden. De nieuwe dealer zat er absoluut niet op te wachten om de lopende garantieperikelen (waaronder een defecte teller, nu precies een jaar defect) over te nemen, ook al krijgt ie daarvoor betaald. Ik denk dat de vergoeding van de importeur absoluut aan de minimale kant is.
Ik kon hem pas over de streep trekken toen ik beloofde de 5000 beurt te combineren.
 
Laatst bewerkt:
Toch een raar verhaal eigenlijk dat een dealer betaald krijgt wanneer hij de teller retour doet naar de importeur, maar daar niet de betaalde diensten voor levert.

Het probleem met regen en blauw licht heb ik afgelopen jaar in Tjechie ook ondervonden. Na een tijdje droog weer was het ook zo weer verholpen.
 
Waarschijnlijk heb ik nog niet genoeg regen gehad (alleen naar de jaarbeurs), maar mijn schakelaars zijn ingespoten met een vochtverdrijver/contactspray voor aflevering. Dat zou moeten helpen tegen dit soort verschijnselen.
 
@ frans: bedankt dat je het nog een keer hebt willen proberen..
Ik zoek hier in de buurt wel iemand die de ring wil maken.

Ik ga ook maar eens met contactspray of iets dergelijks in de weer.....
 
@ Bas ;

Bedankt voor het aanleveren van de valdoppen.
Heb ze er vandaag onder geschroefd en is perfect spul !
 
Een Eifel vakantie verslag.

Mannen, ik ben de afgelopen vier dagen met Bob en Fraanske in de Eifel wezen knallen. De eerste dag gelijk 4 uur op de motor gezeten, we vertrokken uit Nederland met regen, maar na aankomst in Daun geen druppel meer gezien. Fraanske reed voorop en met de navigator, ik volgde met Bob, het tempo lag hoog.

De eerste dag was ik nog wel onzeker, had 6 weken niet gereden na mijn valpartij, de motor was nog maar net 2 dagen gerepareerd. Omdat mijn helm tijdens de val was beschadigd, reed ik met mijn oude helm. Wat een ellende, het geluidsniveau was oorverdovend vergeleken met de Shoei X-1000, op vrijdagmorgen dus maar snel naar een motorzaak gereden en opnieuw een Shoei gekocht.

Op de snelweg naar Bonn nog even vol op het gas, ik klokte 252km, foto volgt

In de stad van Bonn ging het mis, mijn overloopvaatje van de koelvloeistof was blijkbaar helemaal vol geraakt en begon koelvloeistof te kotsen, over mijn hele tank en motor, wat een ellende. Uiteindelijk is dit twee keer gebeurt, ook bij Bob, iedere keer nadat we flink geknald hadden.

Iemand suggesties waarom dit gebeurt? (zelf denk ik dat de motor te arm staat, kan dit een reden zijn?)

Nadat we Bonn achter ons hadden gelaten, gingen we op zoek naar een plekje om een pauze in te lassen. De navigator van Fraanske stuurde ons echter door ontelbaar veel kleine dorpjes, de wegen waren geweldig. Uiteindelijk duurde het mij te lang, we hadden al 4 uur niet gedronken en het was erg warm geworden, boven de 24 graden en ik werd beroerd.

Nadat ik mijn motor aan de kant had gezet bij een bakkerij en supemarkt, sloeg het onheil toe. Bob parkeerde zijn motor naast mij, maar toen hij hem startte hoorde we een raar geratel en ging de Corsaro VANZELF in zijn eerste versnellling en was hier niet meer uit te krijgen.....EINDE oefening voor Bob

Gelukkig hadden we alle drie de motoren op een trailer meegenomen, dus hebben Fraankse en ik de trailer gehaald en konden we 2 uur later Bob zijn motor naar het hotel vervoeren.

Bob was er ziek van en wilde de MM wel in de Moezel kiepen. Zijn display vertoond al een poosje kuren, hij kotst regelmatig koelvloeistof over zijn hele motor (heb ik dus nu ook last van) en nu begeeft zijn vesnellingsbak het, dit alles met nog geen 3.000km op de teller

Voor mij was het duidelijk, de vakantie was voorbij, op naar huis. Maar Fraanske wilde nog dolgraag rijden, logisch, daar hadden we alle drie naar uit gekeken.

De volgende dag, zaterdag dus, is Bob met de auto naar Cochem gereden en ben ik met Fraanske over mooie routes die kant op gekomen. Rond een uurtje of twee is Bob toen samen met Fraanske op mijn motor een uurtje wezen knallen, hij kwam terug met een dikke vette glimlach

Zaterdag aan het het einde van de dag ben ik met Fraanske nog op de oude Nurbergring, de Nordschleife, een rondje gaan knallen, wat een waanzinnige ervaring. We hadden uiteindelijk een halve liter OLIE uit beide Corsaro's geblazen, zo hard hebben we gereden.

Zondagochtend wilde we nog een rondje doen, maar na een ongeluk sloten ze de baan af voor enkele uren en zijn we huiswaards gekeerd.

We hebben uiteindelijk toch nog veel gereden en vooral heel veel gelachen

En heren, het bewijs is geleverd, met een Corsaro rij je iedere motor aan snot......wat een lol
 
Laatst bewerkt:

De Nurburgring was echt een ervaring appart. We hebben een rondje 10 minuten rond geklokt. De rind is circa 22 km lang. Da's dus een gemiddelde van 132. Ik heb op het rechte eind 254 op de teller geklokt. Rick was wel iets sneller in de bochten.
Oh ja: geen schaamrandjes meer op de banden maar je moet wel fucking schuin gaan wil je die er vanaf rijden.

Maar we hebben ondanks de tegenslagen genoten!!
 
Even een onbeleeft vraagje: wat heeft bij jullie de 5000 km beurt gekost? mijn MM is eraan toe maar dat gaat gebeuren tegelijk met een aantal garantiezaken. Ik wil even kijken dat er geen kosten van de garantiezaken op mijn onderhoudsrekening terecht komen.
Je mag het ook naar me mailen als jullie dat liever doen. Ik hoor het graag!
 
Beste Corsaro bezitters,

Ik heb het gehele topic nu al een tijd in de gaten gehouden, omdat ik deze motor echt helemaal fantastisch vind, erg goed al die valdoppen van jullie (moet zodra ik er een heb maar naar hem toe rijden haha) .. en klote van de valpartij maar gelukkig ben je weer wat positiever.

ik heb dit gepost; Welke motor zal ik kopen? maar niemand lijkt zin te hebben mij advies te geven... ik moet er ook gewoon zelf op rijden.

Ik woon in Amsterdam en vroeg mij af waar in de buurt (of uit de buurt, maar dan de dichstbijzijnde) ik een testrit kan doen op een corsaro. ik ga ook nog een testrit doen op een buell xb12s, wellicht stuurt dat toch directer en strakker.. dat weet ik dan pas.

Ik vind het wel jammer zoveel te lezen dat er dingen stuk gaan.. als je alles uit de corsaro trekt spat ie dus bijna uit elkaar? ... ik hoop wel dat de nieuwe modellen 2007 verbetering hebben ten opzichte van 2006.

Wel zit ik nog steeds een beetje te twijfelen over de keuze.
Zwart en carbon vind ik helemaal te gek (ben ook 22 jaar dus ja) en die competizione bevalt mij wel.
Nu schijnt de veloce nog verder te gaan en een betere ecu en achtervering te hebben... nu ben ik zelf maar 1.71m .. net een italiaantje dus. daarom vroeg ik me af of betere vering eigenlijk veel helpt bij mijn gewicht (68kg)?


Ook vraag ik me af welke alarmen jullie erop hebben en wat zoiets kost.

Tevens vraag ik me af of 1:12 nou klopt of is het toch meer 1:10?
 
Laatst bewerkt:


Afgelopen weekend in de Franse alpen geweest om lekker te knallen, het vertrek was op hemelvaartsdag en tot aan Annecy ,een dikke 900 km constant regen gehad, soms licht maar meestal zware regenval..ook bij mij ging spontaan de grootlichtschakelaar aan om daarna weer uit te springen en vervolgens na enkele minuten weer aan te springen, odit heeft de hele dag geduurd. Niet alleen het lampje maar ook het groot licht brandde dan.
het zit in de schakelaar, ook als je het seinknopje gebruikt blijft deze hangen op groot licht in plaats van uit te gaan.
Het waren voor mij ongeveer 2800 km, waarvan op deze kleine dingen na geen echte problemen.
Ook ik heb last van kondens in de teller en olie zweet plekken op de pakkingen, maar da's bekend.
Ik heb de motor goed kunnen inrijden, en constant met een big smile op de morini gezeten.
 
Tsja Arvidwillem, welk alarm wij hebben kun je uit dit topic halen. Nadeel van een alarm is het feit dat na verloop van tijd de accu te zwak wordt. En de Corsaro heeft nu eenmaal een dikke vette accu nodig om te starten. Het voordeel van een alarm is mij als cynicus twee weken geleden duidelijk geworden toen ze onder onze ogen de Brutale van mijn vriendin probeerden te stelen. Op zo'n moment is het echt onbetaalbaar.
Verbruik bij mijzelf schommelt tussen de 1 op 8 en 1 op 12, maar ik heb ook al 1op 6 (circuit) en 1 op 14 (eerste meeting, ik meen Sander) gehoord; ligt dus helemaal aan jezelf.
ik weeg naakt 90 kg en heb wel degelijk moeite gehad met de vering, tot aan vervanging toe, de meeste anderen weer niet.
Als je al meent dat de MM1200 snel in zijn rode gebied zit moet je van de Buell al helamaal afblijven, voor de rest weet ik er niets vanaf. Ik meen dat Fraanske op beiden heeft proefgereden.
Bagage meenemen: heeft erin geresulteerd dat ik als rugzakhater nu met een rugzak rondrijdt. Onder de zit past nog geen (natte) onderbroek...
En een vriendinnetje meenemen........mmmmm, moet ze een beetje sado zijn of heel erg klein met flink gespierde armen
Het enige zekere wat je uit dit topic kunt opmaken is dat iederen wild is met zijn Corsaro en wel zodanig dat ze alle tegenslagen gewoon accepteren...

ps: als je al op de Buell gaat proefrijden, moet je dat zeker ook op de MM doen. Dan kan ik je nu al zeggen welke het wordt.
 
Laatst bewerkt:
Even een onbeleeft vraagje: wat heeft bij jullie de 5000 km beurt gekost?

weet het nog niet.. die van mij gaat 8 juni naar de garage. Ze vroegen aan mij of ik wist wat er moest gebeuren ????

Laastst heb ik een garmin zumo 550 gekocht. Echt een mooi aparaat, nu nog een set goeie oordopjes vinden want boven 120 / 130 hoor ik de aanwijzingen niet meer. verders werkt dat ding geweldig!!

Het lijkt wel of de MM steeds meer kuren gaat vertonen, nu ook al kotsende vloeistof reservoirs. Die van mij had na het weekendje Ardennen ook een zweetplekje olie naast de achterste cilinder. Verder heb ik gelukkig nog geen andere rare dingen gehad.

Dat jullie 4 uur achter elkaar op de MM hebben gereden joh, zit er zo'n grote tank bij jullie op dan??

 
@Marmorini: welkom bij de club. Heb je 8 juli ook al in je agenda gereserveerd? Plaats en tijd volgen nog.

@Arvilwillem:
Ik heb ook op een aantal motoren proefgereden, oa. MM en Buell: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/150149 Ik had zeer sterk het gevoel bij de Buell dat ik me moest aanpassen, terwijl ik op de MM me meteen thuis voelde.

Met betrekking tot het stukgaan: Dat is inderdaad klote. Bob heeft dit weekend ook serieus nagedacht of hij zijn Corsaro wel wil behouden, maar het erop rijden en de looks.........als je daar eenmaal voor gevallen bent, accepteer je heel veel. Ik moet ook bekennen dat het soms door mijn hoofd schiet. Morgen gaat mijn MM weer terug naar de dealer omdat ik een kapotte display heb, er blanke lak van mijn vliegenscherm afbladderd en mijn voorrem trilt (kromme schijven of verdikkingen). Natuurlijk allemaal klote, maar ik vind het nog steeds waard. We hebben dit weekend zo super gereden . Na 4 dagen rijden nergens een pijntje en zeer veel enthousiaste en zwaaiende mensen. Zelfs op de Nürburgring werden we nagekeken, en daar rijden toch zeer exclusieve motoren en auto's rond.

Wat betreft bepakking: Ik heb een quick lock systeem op mijn tankring gezet voor een kleine tas om daar de standaard spulletjes in te stoppen, in plaats van in een rugzak. Ik heb er totaal geen last van gehad dit weekend. (staan foto's van in dit topic) Er zijn speciale rekjes te koop in plaats van de buddyseat. Hier heeft Sander al foto's van gepost.

Passagiers: Is niet echt comfortabel. Leuk voor een paar uurtjes, maar zeker niet voor dagen trekken (Je hebt dan ook echt een bagageprobleem). De meeste van ons hebben trouwens meteen de steps eraf gehaald. De MM wil dan trouwens nog sneller op zijn achterwiel. Niet altijd even praktisch.

Vering: ik weeg 78 kg en heb afgelopen weekend voor het eerst gemerkt dat de vering te zacht was. We hebben ook echt lopen knallen. Daarna hebben we de vering (demping) aangepast en was het al veel beter. Voor mij hoeft het nog niet veranderd te worden, maar ik ben ook geen circuitrijder. voor de openbare weg is de huidige demping wat mij betreft prima.

Verbruik: Het is wat dat betrft een dure motor. Benzine: Bij mij tussen de 1:10 en 1:12. Banden: achter bij ongeveer 6000 km. Voor naar 200.000 km deze gebruik je niet!! onderhoud: als je het niet zelf kunt, bij 5000, 10.000 en vervolgens elke 10.000 km. Olie: op het circuit een halve litertje in 10 minuten. keting, tandwielen en remmen: nog niet bekend.

Alarm: ik heb een datatool s4 erop: http://www.datatool.co.uk/consumer/products/products/index.php?product=system4_c1. Bevalt prima en rijdt zeer regelmatig. Heb ook een druppellader om lege accu te voorkomen, maar daar zet ik hem alleen aan als ik langere tijd niet rijd.

Maar het allerbelangrijkste vind ik dat je je realiseerd wat voor een bakbeest dat het is. Ik wil niet belerend doen maar kan het niet laten. Je bent 22.
Ik heb me het afgelopen weekend laten verleiden om te knallen en alles is goed gegaan, maar je hebt niet in de gaten hoe hard het allemaal gaat. De meeste van ons zijn 35 plussers en behoren verstandig te zijn, en wij kunnen de verleiding al niet weerstaan.
Zo liet ik me op de Nordschleife verleiden om Rick proberen bij te houden wat resulteerde in een meterslange (ongewilde) wheely in zijn drie, omdat ik het gas te brut opendraaide. Dan slaat je hart toch echt effe wat sneller.

Kortom een heel verhaal. Houd ons op de hoogte van je bevindingen! succes met je beslissingen en als je snel bent kun je er 8 juli ook al bij zijn!!
 
Arvilwillem,

Nog een kleine aanvulling: Na nu ongeveer 13000km ben ik eindelijk toe aan mijn tweede voorband. De derde achterband ligt er al 1500km op. De ketting is nog redelijk, maar ik twijfel of ik hem voor mijn vakantie nog zal vervangen. Inclusief vakantie moet ik proberen de 17000km te halen.

Ik zag in jou link dat je voornamelijk in Amsterdam en omstreken wil rijden. Dat zijn dus korte stukjes. De meeste motoren willen graag warm gereden worden, en de Corsaro vindt het helemaal niet leuk op korte stukjes en stadsverkeer.
Voor het wegrijden moet de motor eerst een beetje warmdraaien tot in ieder geval 30-35°C.
Het gedrag na het wegrijden kan de eerste kilometers een beetje nukkig zijn, en het doseren van het gas in de eerste en tweede versnelling moet voorzichtig gebeuren.
Afgelopen dagen heb ik een keer 's avonds de motor gestart om het geluid te laten horen (vochtige camping in de ardennen), en de volgende ochtend wou die niet lekker starten. De ochtend daarna (zelfde camping, geen demo start) startte de motor perfect. Enige verschil was dat de motor de dag ervoor na de toerrit niet meer gestart was.

Voor stadsritjes zou ik een andere motor kiezen.

Verbruik afgelopen 5 tankbeurten: 1:14, 1:13, 1:11.5, 1:12.5, 1:13.6
Bagage afgelopen weekend: Tent, slaapzak, zelfopblazend matje, schone kleren, kettingspray, stoeltje, regenpak, fototoestel(niet gebruikt ), toiletspullen, badhanddoek. En dat alles in een kleine tanktas, en een bagagerol op het rekje achter.
Topsnelheid inclusief bagage 251km/u

 
hey heren,

hartelijk dank voor de vele reacties!

Ik weet dat het een risico is om op zo'n beest te stappen op deze leeftijd. MAAR dat risico neem ik maar

Ik vind de mnotor gewoon ontzettend mooi.

Bij mijn KTM Duke werd ook gezegd dat er heel veel onderhoud aan zit maar goed schoonhouden en schroefjes aandraaien wanneer nodig.. valt dat wel mee... racen met een morini betekend automatisch meer onderhoud.

Alleen wat me niet zo lekker zat was het display i.c.m regen.. ik houd mijn motor goed schoon maar wil er ook gewoon in de regen mee kunnen rijden haha

Jullie horen sowieso weer van van mij zodra ik een testrit heb gemaakt, maar ik wil ook echt even testrijden op een xb12 aangezien ik die motor een lange tijd 'als mooiste motor' heb beschouwen.

toch nog 1 vraagje; waar kan ik nou het best gaan testrijden (in de buurt van amsterdam) .. ik ben niet zo bekend met dealers en op internet zijn ze niet altijd duidelijk welke dealer moto morini heeft.. en je ook kunt testrijden...

maareh.. planning voor aankoop staat op snel.. ik ga nog op vakantie tussen 4 en 18 juni, maar wellicht 'koop' ik m ervoor en 'haal ik m op' als ik terug ben. In dat geval ben ik 100% zeker bij de meeting, een stel heren als jullie kunnen me zeker nog wel wat leren denk ik ...
ook wil ik zeker nog eens naar de nurenburgring ... maar dat is voor over een paar maanden hehe
 
Heb vandaag mijn MM even naar de dealer gebracht om te laten onderzoeken welke zaken onder de garantie vallen. Ik had vier punten: blaasjes op mijn vliegenscherm, kromme remschijven voor, scheurtje in mijn beschermplaatje bij linkerstep en mijn niet goed functionerende display: Alles wordt vernieuwd!! Vind ik zeer positief, werdt totaal niet moeilijk over gedaan.

Dus ArvidWillem: kijk als je hem koopt of je displaynummer met een C begint en je lijkt goed te zitten. Maar ik heb nog een vraagje: hoe zit het met je leeftijd en het wettelijk toegestande vermogen dat je mag berijden? Ik heb daar nooit mee te maken gehad, maar ik geloof dat die grens bij 25 jaar lag. Kan ook 22 zijn, maar dat weet ik niet zeker. Jij vast wel. Ik ben zeer benieuwd.
 
toch nog 1 vraagje; waar kan ik nou het best gaan testrijden (in de buurt van amsterdam) .. ik ben niet zo bekend met dealers en op internet zijn ze niet altijd duidelijk welke dealer moto morini heeft.. en je ook kunt testrijden...

Hi AW,

Ik heb in Hoofddorp bij Bruggeman de MM zien staan. Dealer ken ik niet, hij is wel lid van één van de vrije motordealers zoals Goedhart ook is en ook MM dealer is. Daar voelde de sfeer beter aan toen ik een praatje had over de Speed Triple, de Superduke, de MM en mijn voornemen dit jaar nog door te rijden op mn huidige fiets. Ik vind Bodegraven niet ver maar dat is een ander verhaal als je vaak terug moet voor bovengenoemde onhebbelijkheden, (die ik van mn 1000RR niet gewend ben )
 
hoi allemaal

Na lange tijd weer eens op het forum, eerst viel de computer uit en toen ik zelf.
Rick zag dat je je motor weer aan het lopen hebt, tof kun je weer "knallen".
Heb trouwens het bagagerekje ( wat ik 6 mei al klaar zou hebben ) klaar.
Als jullie het willen zien wil ik wel een paar foto's plaatsen. het is erg handig in
gebruik, zit op de zelfde manier vast als het duozitje.
Ga dit weekend de Eifel en de Ardennen in ( durbuy ).

groet, Boudje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.