Een Eifel vakantie verslag.
Mannen, ik ben de afgelopen vier dagen met Bob en Fraanske in de Eifel wezen knallen. De eerste dag gelijk 4 uur op de motor gezeten, we vertrokken uit Nederland met regen, maar na aankomst in Daun geen druppel meer gezien. Fraanske reed voorop en met de navigator, ik volgde met Bob, het tempo lag hoog.
De eerste dag was ik nog wel onzeker, had 6 weken niet gereden na mijn valpartij, de motor was nog maar net 2 dagen gerepareerd. Omdat mijn helm tijdens de val was beschadigd, reed ik met mijn oude helm. Wat een ellende, het geluidsniveau was oorverdovend vergeleken met de Shoei X-1000, op vrijdagmorgen dus maar snel naar een motorzaak gereden en opnieuw een Shoei gekocht.
Op de snelweg naar Bonn nog even vol op het gas, ik klokte 252km, foto volgt
In de stad van Bonn ging het mis, mijn overloopvaatje van de koelvloeistof was blijkbaar helemaal vol geraakt en begon koelvloeistof te kotsen, over mijn hele tank en motor, wat een ellende. Uiteindelijk is dit twee keer gebeurt, ook bij Bob, iedere keer nadat we flink geknald hadden.
Iemand suggesties waarom dit gebeurt? (zelf denk ik dat de motor te arm staat, kan dit een reden zijn?)
Nadat we Bonn achter ons hadden gelaten, gingen we op zoek naar een plekje om een pauze in te lassen. De navigator van Fraanske stuurde ons echter door ontelbaar veel kleine dorpjes, de wegen waren geweldig. Uiteindelijk duurde het mij te lang, we hadden al 4 uur niet gedronken en het was erg warm geworden, boven de 24 graden en ik werd beroerd.
Nadat ik mijn motor aan de kant had gezet bij een bakkerij en supemarkt, sloeg het onheil toe. Bob parkeerde zijn motor naast mij, maar toen hij hem startte hoorde we een raar geratel en ging de Corsaro VANZELF in zijn eerste versnellling en was hier niet meer uit te krijgen.....EINDE oefening voor Bob
Gelukkig hadden we alle drie de motoren op een trailer meegenomen, dus hebben Fraankse en ik de trailer gehaald en konden we 2 uur later Bob zijn motor naar het hotel vervoeren.
Bob was er ziek van en wilde de MM wel in de Moezel kiepen. Zijn display vertoond al een poosje kuren, hij kotst regelmatig koelvloeistof over zijn hele motor (heb ik dus nu ook last van) en nu begeeft zijn vesnellingsbak het, dit alles met nog geen 3.000km op de teller
Voor mij was het duidelijk, de vakantie was voorbij, op naar huis. Maar Fraanske wilde nog dolgraag rijden, logisch, daar hadden we alle drie naar uit gekeken.
De volgende dag, zaterdag dus, is Bob met de auto naar Cochem gereden en ben ik met Fraanske over mooie routes die kant op gekomen. Rond een uurtje of twee is Bob toen samen met Fraanske op mijn motor een uurtje wezen knallen, hij kwam terug met een dikke vette glimlach
Zaterdag aan het het einde van de dag ben ik met Fraanske nog op de oude Nurbergring, de Nordschleife, een rondje gaan knallen, wat een waanzinnige ervaring. We hadden uiteindelijk een halve liter OLIE uit beide Corsaro's geblazen, zo hard hebben we gereden.
Zondagochtend wilde we nog een rondje doen, maar na een ongeluk sloten ze de baan af voor enkele uren en zijn we huiswaards gekeerd.
We hebben uiteindelijk toch nog veel gereden en vooral heel veel gelachen
En heren, het bewijs is geleverd, met een Corsaro rij je iedere motor aan snot......wat een lol