Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Bass, stuur mij even je bankgegevens toe zodat ik het geld voor de valblokken kan overmaken, je kunt mij mailen op "contact@eqgen.nl".

@ camaro heb jij ook een e-mail adres waar ik mijn bankgegevens heen kan sturen?

@ iedereen, dit is echt de laatste ronde geweest van de valdoppen

Laatst bewerkt:
Ha, Stoere twin brothers,

I'm back in Town! :W . twee keer 10.000 km later dan. Weer technisch heb ik kennelijk een prachtige corsaro week gemist, maar op La Reunion hebben we ook genoten :] . Het was daar zo'n 32 graden en als er ergens veel bochten zijn, dan is het daar volgens mij wel :9~ . Ik werd er bijna gek van op.
Hier even een foto van mijn vervanger _O- : (de motor bedoel ik dan)
reunion2007135pd6.jpg

Dit was het beste (en enige) wat ik kon krijgen. Ik heb daar ongeveer 700 km mee gereden in 3 dagen en ik denk dat ik zo'n 2000 bochten heb gehad :} . En allemaal even strak asfalt als je je maar voor kunt stellen. Helaas wel heel erg veel haarspeltbochten. Maar wat een natuur!! Ongelofelijk!! wat dacht je van bochtjes draaien in zo'n omgeving! *O* :Y :
reunion2007051ql6.jpg

Na 3 dagen had ik wel zadelpijn _O- . En Oh, wat heb ik vaak gedacht: Had ik mijn Corsaro maar hier! Dan had ik helemaal super gereden :] , én de blits gemaakt, want ik heb ontzettend veel naked bikes gezien maar geen een Corsaro. Veel speed tripples, kawa's Z750 en Z1000, Honda Hornets etc.
En ik op mijn gare oude Honda SLR 650 pruttelmachine :] , maar wel gelachen :Y . Zo zien de wegen er zo'n beetje uit :} :
reunion2007047wa9.jpg

Goed. De rest komt 6 mei wel. Ik ben er in ieder geval bij!!. Heb al oppas geregeld.
Ik stel voor om even te inventariseren wie er allemaal bij zijn, zodat we een beetje een centraal punt kunnen prikken.

@Marmorini: Welkom op het forum :W en hopelijk tot 6 mei. Goeie keuze gemaakt en uuuh: houdt het rubber onder :] !

Laatst bewerkt:
ik ben van de party met 8 setjes valdoppen op 6 mei, en ben jaloers, in minnesota USA, hebben ze geen bergen, dus dat wordt saai rijden in de states tijdens mijn vaklantie

Laatst bewerkt:
ik ben van de party met 8 setjes valdoppen op 6 mei

He Bas: Zal ik je overhalen om een keertje naar Esch te komen rijden :Y . Ik wil ze er al graag op hebben zitten op 6 mei *O* ! Een leuk ritje voor jou. Krijg je weer wat km erbij! :]

Laatst bewerkt:
@Frans, leuke foto's en tof dat je er een paar plaatst, mooie natuur en een echt Corsaro land zo te zien :)

Wat denk je, zou een wheelie met die 650 lukken ;)

@ baszzr600,

Bas bedankt dat je het alweer voor elkaar gekregen hebt.

Je bankgegevens kun je mailen naar h.bos@kroymansretail.com

Fraanske, voor 6 mei langskomen in esch is voor mij onmogelijk ivm met het wk superbike, vervangen van de display van de Veloce, en ik ga 18 mei weg.

Laatst bewerkt:
eindelijk vandaag mijn computer terug gekregen.
hebben er weer een corsaro rijder bij zie ik. :]
@rick zie dat je al druk bezig bent, als het niet lukt
met het freeswerk zeg het dan even, weet via school nog
wel een paar adresjes.
ook als je verlegen zit om t.i.g. laswerk hoor ik het wel.

Fraanske, voor 6 mei langskomen in esch is voor mij onmogelijk ivm met het wk superbike, vervangen van de display van de Veloce, en ik ga 18 mei weg.

Zou je het anders op kunnen sturen. Stuur maar even een mailtje met je telefoonnummer, dan overleggen we even.

@Boudje, bedankt voor je aanbod mij te helpen. Inmiddels heb ik dan toch maar het originele onderdeel, het T-stuk, bij MotoTricolore besteld. De persoon die het eventueel zou frezen kon niet voldoende uren gegarandeerd krijgen op de CNC machine. Onder tijdsdruk, ik wil graag bij de 6 mei meeting aanwezig zijn, maar zeker met hemelvaart naar de Eifel, toen toch maar het origineel bij de importeur besteld.

Nu reed ik voorheen Ducati en die onderdelen waren al niet goedkoop, maar Moto Morini geeft een geheel nieuw begrip aan "duur". Zo kost de remhendel 172 euro, drie keer wat een Ducati remhendel kost. Voor het rempedaal moet 53 euro neer getikt worden, dat T-stuk kost 750 euro.

Het knipperlichtje valt nog mee voor 11 euro...hehe.

@ Rick;

Een remhandel e.d. zijn gewoon Brembo onderdelen en die kun je ook bij Ducati bestellen.
Had namelijk hefzelfde bij mijn Aprilia destijds; koppelingshandeltje € 108,- !!!
Bij Ducati; € 62,-

Mooi dat je toch weer gaat rijden 8-)

Heej fraanske ben jij niet toevallig aanstaande vrijdagmiddag vrij? ikke wel!!! kom ze desnoods bij je werk afknikkeren

Heej fraanske ben jij niet toevallig aanstaande vrijdagmiddag vrij? ikke wel!!! kom ze desnoods bij je werk afknikkeren

Ben niet vrij, maar kan wel ergens afspreken. Bel me morgen maar even, kunnen het even bespreken.
Ik zal je mijn telefoonnummer mailen als je jou emailadres weergeeft of naar me stuurt: fhu@wanadoo.nl .

Laatst bewerkt:
Beste Allemaal, wat heb ik daarstraks weer even genoten. Stond bij een stoplicht en heb mijn MM even vol open getrokken :9~ (zo vol als ik durfde :? ) 4 keer een heel licht sturend stuurtje in mijn handen ( raak ik dan nog de grond? :Y ) net voor de begrenzer even schakelen en de rauwe brul van mijn schatje was weer kicken. Een grijns van mijn linker tot mijn oor. Je blijft lachen op de Corsaro :} :] *O* .

Alleen deed daarna mijn snelheidsmeter en gearindicator raar :? . De indicator sprong van 3 naar 4 naar 5 naar 6 en terug. Wat invloed had op mijn snelheidsmeter. Ik reeds in de fille met 5000 toeren in z'n 3 zo'n 160 km per uur. Dat klopte volgens mijn niet :?
Toen ik daarna mijn motor uitzette en weer aanzette deed alles weer normaal. Maar ik denk: toch ook ik maar even naar mijn display kijken, net als Fastronald. Maar ik zie nergens een B of een C staan. Wel een A. betekend dit dat ik nog de allereerste display op mijn motor heb zitten? hebben andere dit ook nog? Ik heb even een fototje bijgevoegd:
corsaro001tf0.jpg

Dus aan allemaal: wie weet of dit goed is en of ik een oud display heb wat vervangen moet worden?

Heren mag ik uw danken voor uw medewerking op het financiele gedeelte van de valdoppen actie, iedereen heeft betaald *O* *O* *O*

@Frans, Ik heb een B1406 nummer, denk dus dat jij de eerste serie hebt. Volgens mij krijg je direct een nieuwe display als je dit bij je dealer meldt.

Wel balen dat je teller dan weer op nul staat, moet je hem opnieuw inrijden _O-

@Frans, Ik heb een B1406 nummer, denk dus dat jij de eerste serie hebt. Volgens mij krijg je direct een nieuwe display als je dit bij je dealer meldt.

Wel balen dat je teller dan weer op nul staat, moet je hem opnieuw inrijden _O-

GRAPJAS _O-

Nou dat meteen een nieuwe display als ik het meld, valt dus wel mee. Heb vandaag Tricolore gebeld en die wisten te melden dat ik naar mijn dealer moet (het kastje). Ben net bij de dealer geweest (de muur) en die wist mij te melden dat hij op een update voor ZIJN computer zit te wachten zodat hij mijn computer kan uitlezen (Ca. 2 weken) en dat hij dan pas kan bepalen of hij een nieuwe display moet bestellen (besteltijd min. die 2 weken) Dus ik kan de komende maand (incl. hemelvaart) met een kapotte snelheidsmeter rijden! :(

Maar hij rijdt geweldig!! :] :} !. Morgenmiddag de valdoppen erop en volgende week mijn zadel laten overtrekken. dan kom ik 6 mei goed voor de dag. :]

Laatst bewerkt:
Dus ik kan de komende maand (incl. hemelvaart) met een kapotte snelheidsmeter rijden! :(

Dat komt dan heel mooi uit Frans, Bob en ik hebben een pittig tempo en nu heb je niet in de gaten dat je harder rijdt dan je eigenlijk durft.....haha. _O-

Dat komt dan heel mooi uit Frans, Bob en ik hebben een pittig tempo en nu heb je niet in de gaten dat je harder rijdt dan je eigenlijk durft.....haha. _O-

grapjas! :}

Laatst bewerkt:
Hallo mensen en nieuwkomers, alweer een tijdje geleden dat ik gepost heb.
Ondertussen heb ik met van der Heyden in den Bosch geregeld dat de nieuwe accu en teller en pakkingen (liggen daar al een hele tijd) naar de nieuwe Morini dealer hier in de buurt wordt opgestuurd. Ik heb namelijk helemaal geen tijd meer om effe op en neer naar den Bosch te koetsen om wat onderdelen te wisselen. Met JMD Motoparts hier in de buurt heb ik tegelijkertijd de 5000km beurt afgesproken. er moet dringend iets gebeuren want de koelvloeistof lekkage is aanzienlijk geworden, de hele rechterkant van het blok zit onder. Ik kan niet goed zien, waar het vandaan komt. Als alles tegenzit zal ook de tweede meeting niet lukken ;(
Voor wat betreft de powercommander heb ik nu wat meer gegevens inzake verbruik. In plaats van de verwachte daling is het verbruik echter gestegen....bij 150 km moet ik me haasten om bij een tankstation te komen. Ik heb al contact met dynojet gehad en Hans zegt dat dit verbruik inderdaad niet normaal is. hij heeft voorgesteld de boel op te sturen, maar misschien rijd ik na de beurt een keer die kant op om het ter plekke op te lossen.
Tevens ben ik achter nu aan een ander bandje toe...
de groetuh!

Kwam er gisteren achter dat het blok een beetje olie lekt. Hoogst waarschijnlijk tussen de pakking van het olie filter door.
Ben ook nog even langs de dealer van mij gereden en daar kreeg ik te horen dat ze er over denken om met het dealership van Moto Morini te stoppen. :( Word ik niet vrolijk van.

Ben ook op pad geweest voor een tanktas maar dat is nog niet zo makkelijk. Het liefst heb ik iets van bagster of quiklock maar daar is niets in te krijgen voor een MM. Iemand nog sugesties / tips??

En de 6e mei, Waar spreken we af en hoe laat???

@ Mathh : lekker he zo'n beest wat je banden op vreet....... 8-) 8-) :] :]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan