Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mannen, even een kleine update. Zoals sommige van jullie niet ontgaan is, ik ben dus ten val gekomen na het maken van een wheelie met te weinig ruimte om tijdig tot stilstand te komen. Momenteel ben ik nog behoorlijk beperkt door een moeilijk te bewegen knie en vooral een pijnlijke schouder, al zou mijn Corsaro kunnen rijden, ik kan het even niet.

De schade zou nog meegevallen zijn, zij het dat de onderste vorkbrug kapot is en die kost 750 euro :( Vandaag heb ik de vork verwijderd en een buurjongen heeft de vorkbrug mee naar zijn school genomen. Hij studeerd voor instrumenten maker en hij gaat informeren of de scheur in de vorkbrug te lassen is. Probleem is de legering, bij het lassen kan omringend materiaal verzwakken.

Een tweede optie is een duplicaat te maken met de CNC freesmachine (dat juich ik toe, dat zou een geweldig mooi uitziende oplossing zijn), ik hoor morgenavond wat mogelijk is. Mocht dit alles niet lukken, dan moet ik alsnog een originele vorkbrug a 750 eurie gaan bestellen, het is dan niet anders.

Twee planken, gat er in, de valblokken as er weer door en hoppa, een super simpele oplossing om de vork er makkelijk uit te halen :)

demontage.jpg

Leuk bokje zo Rick ! *O*
Ik zou dan ook zonder enige twijfel voor de cnc gefreesde versie gaan :Y
Suc6 er mee !!

Denk ook dat je op internet ergens wel een mooie CNC set kan kopen voor rond die prijs, origineel is vaak veel duurder dan aftermarket...zal zeker zoeken!

sterkte met het 'helen'

Laatst bewerkt:
Mannen, er wordt te weinig geouwehoert op dit forum :W . Laat ik het maar weer eens op gang helpen met wat nieuwe foto's onder de noemer "Rara, wat heb ik veranderd?" :? :? :? :
283bf72b8d3e93e947f44dad0af64085

797dad62895e6b9c6728e4e4b191a0f3

871f0ab4aba4e7f31dc76d5d271ca397

1043a99c584859939179162a7f563d8f

Ja Hoor!!!!!!!!!!!!!! Mijn buddyseat is rood! Hoe vindt je 'm?? :] :]

Laatst bewerkt:
Heee Fraanske !

Zou je dan misschien je andere zitje ook niet rood laten overtrekken ?
8-) :o :+

Fraanske,
Harstsikke mooi man! Jij zit ook niet stil hé..
Maaruh, Heb je die duozitjes voor mijn zwarte corsaro ook in het zwart? _O-

RickD,
Veel suc6 met het "herstel"en ik hoop voor je dat de kosten zullen meevallen.

@ bennieboy, ik heb je een e-mail gestuurd over de betaling van de valblokken maar deze krijg ik onbezorgt weer retour, zou je willen kijken of het adres wat in je profiel staat nog wel het juiste is

@bas: ik heb een paar fijne colega's die mijn inbox vol plempen. Ik krijg wel meer klachten. moet eens iets gaan veranderen om fun en andere dingen te scheiden want het loopt momenteel een beetje uit de klauw.... 8-) 8-) B| B| . Heb net mijn mail weer opgehaald dus het zou nu moeten lukken.

Ik lees het wel :)

:W :W

Mijn buurjongen kwam vandaag trots aan de deur met een T-stuk dat mooi gelast leek. "je kunt weer rijden, mijn leraar zegt dat het perfect lukte". Een half uurtje later zit ik te staren naar dat T-stuk en zie ik dat het wel "scheef" lijkt te zijn. Nader onderzoek wijst uit dat de beide vorkpoot houders ten opzichten van elkaar niet parallel lopen, er zit 3mm verschil in. Gevolg is dat 1 vorkpoot over zijn komplete afstand een fiks stuk verder naar voren steekt, onbruikbaar dus :(

Misschien was het al door de breuk ontstaan, misschien dat tijdens het lassen het huis krom is getrokken.

Morgen rond bellen voor een CNC versie, wordt vervolgt.

Mijn buurjongen kwam vandaag trots aan de deur met een T-stuk dat mooi gelast leek. "je kunt weer rijden, mijn leraar zegt dat het perfect lukte". Een half uurtje later zit ik te staren naar dat T-stuk en zie ik dat het wel "scheef" lijkt te zijn. Nader onderzoek wijst uit dat de beide vorkpoot houders ten opzichten van elkaar niet parallel lopen, er zit 3mm verschil in. Gevolg is dat 1 vorkpoot over zijn komplete afstand een fiks stuk verder naar voren steekt, onbruikbaar dus :(

Misschien was het al door de breuk ontstaan, misschien dat tijdens het lassen het huis krom is getrokken.

Morgen rond bellen voor een CNC versie, wordt vervolgt.

Ik ben voor je aan het Sourcen dat je op hele korte termijn weer rond rijdt :} . En de 17e mei :Y *O* haal je al helemaal!!. Maar het lukt je zelfs dat ie voor 6 mei klaar is. Kun je mee met de Corsarodag :] :]

xenon eindelijk kunnen plaatsen ..drastisch anders....
xenon-1.jpg

xenon.jpg

Groetjes T.

Het is onderweg Bas!
Nu ga ik weer eens vertrekken voor een ritje richting eiffel :]

Groetjes :W

n.b. Zo lukt het ook om bagage mee te nemen:
baggage.JPG

Laatst bewerkt:
Heren (en dames?),

Ik ben zeer onder de indruk van het uiterlijk van de MMC1200, heb jullie topic (bijna helemaal) doorgelezen en besloten dat ik ook maar eens moet gaan proefrijden.

En dat proefrijden gaat morgen al gebeuren!!!!

Wil toch even voelen of het verschil in weggedrag (frame en vering, maw. een lekker "stijve" wegligging) niet al te veel afwijkt van m'n ideaal. Ik weet hij zal nooit zo aanvoelen als m'n huidige fiets, maar ik wil ook geen "waterbedgevoel" onder m'n kont (tenminste: niet als ik op m'n motor zit *D ).

Vinden jullie trouwens de Veloce het extra geld waard?

Groeten,
Cees

Heren (en dames?),

Ik ben zeer onder de indruk van het uiterlijk van de MMC1200, heb jullie topic (bijna helemaal) doorgelezen en besloten dat ik ook maar eens moet gaan proefrijden.

En dat proefrijden gaat morgen al gebeuren!!!!

Wil toch even voelen of het verschil in weggedrag (frame en vering, maw. een lekker "stijve" wegligging) niet al te veel afwijkt van m'n ideaal. Ik weet hij zal nooit zo aanvoelen als m'n huidige fiets, maar ik wil ook geen "waterbedgevoel" onder m'n kont (tenminste: niet als ik op m'n motor zit *D ).

Vinden jullie trouwens de Veloce het extra geld waard?

Groeten,
Cees

Succes met proefrijden! :P ! Maar wees gewaarschuwd: laats ging er nog iemand een proefrit maken _O- . De dealer heeft 'm nooit meer terug gezien !!:(

Hij is er meteen mee doorgereden naar Frankrijk :] , zo geweldig vond ie 'm.
Heeft de MM natuurlijk wel netjes betaald *D !

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik op verschillende moteren proef gereden en was ook meteen verkocht op mijn MM. *O*

Succes morgen.

Het kan op 2 manieren: dat ik de doppen tussentijd kom afgooien, of dat ik ze op 6 mei meeneem.

@cees ik heb de veloce versie, en ten opzichte van de standaard versie heb ik 5 pk en nog wat nm extra. Dit komt door de open termies en een ander ecu.
Deze zitten ook op de competitatione versie en kost (geloof ik ) 800 euro minder.
Maar de reden dat ik de veloce heb gekocht en niet de competitatione is die waanzinnige mooie kleurstelling van de Veloce in het rood en zwart

Laatst bewerkt:
Hee Bas, het geld is overgemaakt. Zuidland en Leidschendam ligt niet zo heel ver uit elkaar.
We moeten maar eens wat afspreken omtrend die valdoppen.

:W :W

@cees ik heb de veloce versie, en ten opzichte van de standaard versie heb ik 5 pk en nog wat nm extra. Dit komt door de open termies en een ander ecu.
Deze zitten ook op de competitatione versie en kost (geloof ik ) 800 euro minder.
Maar de reden dat ik de veloce heb gekocht en niet de competitatione is die waanzinnige mooie kleurstelling van de Veloce in het rood en zwart
Hoezo heb jij 5 pk en wat Nm meer dan?
Op de MM-site geven ze bij beide modellen hetzelfde aantal paarden en koppel (140 pk en 123 Nm)..........

Heb jij je fiets laten meten op een testbank?
(niet dat ik die paar pk's nu zo erg belangrijk vind, maar ik wil wel graag weten wat ik bij de Veloce meer krijg voor het extra geld)

Laatst bewerkt:
Bas, het geld is overgemaakt! Ik hoor wel of ik een rugtasje moet meenemen 6 mei.

Cp1, welkom en suc6 vandaag met proefrijden. wedden dat je verkocht bent!
geniet ervan want het ritje is voorbij voor je er erg in hebt, en dan dan wil je niet anders meer. Ennuh een veloce of een "normale" mijn mening is dat het meer een smaak questie is! sterkte met de besluitvorming (wat een luxe probleem eigenlijk :Y )

Ook van hier uit is € 68,- onderweg.
Nogmaals bedankt Bas ;)

Als je de dempers open maakt( dus de db- killers eruit) krijg je de beloofde 5 pk en wat nm extra. Maar dit doe ik maar af en toe want er komt naar mijn idee toch wel een hele hoop extra geluid uit die italiaanse kachelpijpen.

nog even over de doppen, iedereen moet maar duidelijk maken hoe hij dit doppen wil hebben, ik wil ze best brengen(mooie ritjes) maar het is over 3 weken ook 6 mei!!! Dus ierder mag het zeggen vindt het niet erg om te brengen want dan kan ik hem alleen maar meer inrijden en vertrouwd worden op de MM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan