Werkpaarden, luxepaarden...

Moet inderdaad naar een RT1100 gaan kijken maar wtf zijn mikuni`s ?🙈
Geef voorkeur aan makkelijke techniek en rij er toch het hele jaar mee dus carbs ben ik dan weer niet heel bang voor maar wel de techniek van de bimmer aangezien je toch wel redelijk wat gezeik hoort wat dan weer vaak duur is.
Maar lees hier vooral 2 kampen , 1 wat helemaal weg wandelt ermee en 1 wat het helemaal niks vind allemaal die bimmers.
Mikuni's zijn Japanse carburateurs die onder andere op de BMW F650, Aprillia en diverse Suzuki's zitten. Die dingen gaan inwendig lekken. en de gasnaalden zijn niet heel slijtvast. Het zijn gevoelige dingetjes met fijne kanaaltjes. Veel minder robuust als een Bing of Dell Orto carburateur.
 
Ik heb vorig jaar een nieuwe motor gekocht en deze gebruik ik voor te toeren in de weekenden , een mooi weer fiets zeg maar , toen ook op zoek voor een woon werk fiets voor weer en wind het hele jaar door voor er naast , en op een gegeven moment kwam ik bij een motor scooter uit , eerst dacht ik dat gaat hem nooit niet worden een motor scooter maar toch ging ik ze beter bekijken , toen een motor scooter voor er bij gekocht en ik heb hier totaal geen spijt van , rijd rustig , soepel en veel opberg ruimte standaard ook nog een topkoffertje erbij en verbruik is ook nog eens super zuinig , dus voor de meeste motor rijders is een motor scooter taboe maar rij daar eens een proef rondje op , rijd echt super .
 
Leuk is dat........................?
Staat in de bijlage 'VRIJ' op pag 50 van de Telegraaf deze zaterdag 11/5 ook een artikel 'werkpaard/ luxepaard'.
Het gaat over een oude BMW R69 met zijspan.

Toen ik het artikel las dacht ik direct aan dit topic................:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan