Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Beating a dead horse.Werkpaard? BMW K75 (rt)
Kappen dat is altijd een probleem.De onderhoudsbeurten van mijn GSA zijn ook een stuk goedkoper dan die van de Pan.
Heeft ongetwijfeld er mee te maken dat er geen kappen gedemonteerd en teruggezet hoeven te worden.
Wel opvallend dat ducati’s blijkbaar toch redelijk ongeschonden hoge kilometerstanden halen terwijl motoren die juist gemaakt zijn voor “veel” rijden (tour modellen) relatief best wel dingetjes hebben.
Is het omdat ducati rijders bovenop het onderhoud zitten? Geen idee
Nee, hoor!Div 900 is een prima W-W ding. Hij heeft alleen nog carburateurs, je moet dus wel het hele jaar door blijven rijden.
Alle betaalbare BMW's hebben injectie, een K100 koop je voor 500, een R1100 voor tussen de 1200 en 2000. Alles met Mikuni's zijn zorgenkindjes.Najah zn beetje alles geloof ik tot 2005 heeft carbs .
Zeker in de prijsklasse tot 2k vind je geen injectie en woon werk fiets is wel de bedoeling dat die hele jaar door gaat rijden.
Wel staat die van maandag tot vrijdag buiten in weer en wind.
Alle betaalbare BMW's hebben injectie, een K100 koop je voor 500, een R1100 voor tussen de 1200 en 2000. Alles met Mikuni's zijn zorgenkindjes.
De injectie techniek die BMW gebruikt heeft in de K serie is vele malen degelijker dan alle conculega motoren. Dus nooit stuk.
Ja hoor, de BMW K75/K100 hebben injectie en vind je ook rond de 2000,-,ik laat ook liever een BMW buiten staan dan een roestgevoelige Japanner.Najah zn beetje alles geloof ik tot 2005 heeft carbs .
Zeker in de prijsklasse tot 2k vind je geen injectie en woon werk fiets is wel de bedoeling dat die hele jaar door gaat rijden.
Wel staat die van maandag tot vrijdag buiten in weer en wind.
Zit zelf ook naar een werkpaard voor woon werk te kijken en kom wel eens de Diversion 900 met cardan tegen.
Lijkt me aardig werkpaard toch ?
Dat blok lijkt me best stevig gezien het feit dat er vaak zat versies opstaan met 100k en meer en die cardan maakt het lekker onderhouds vriendelijk .
Een K heeft inderdaad grote bobines. Maar dat heeft niets met het injectie systeem te maken.Bosch met die dikke bobines?
Van BMW ga je al helemaal niet blij worden.
Een maat van mij heeft zo'n ding (R1200RT) en die rolt van ene storing naar de andere. Maar 35k gelopen!
Als hij een weekendje naar de Zuid Limburg is geweest en komt terug zonder ellende dan is ie al erg blij...................
Waarom van merk veranderen als je zo tevreden ben over BMW?Dat is niet mijn ervaring. Gisteren mijn R1200GSA LC op gehaald na een beurt met 122kkm op de teller. In die tijd is het enige probleem een lekkende achterdemper geweest bij 100kkm. En dat valt bij mij gewoon onder slijtage.
Vorige GSA idem dito, 150kkm zonder problemen en toen een nieuwe cardanas nodig (oliekoeler, geen LC).
Mijn zorgenkindje was juist de Pan European. En als ik de verhalen zo her en der lees had ik daar gewoon pech mee want het merendeel van de rijders van de 1100 versie waren zeer tevreden (over de 1300 waren er dan weer veel klachten).
Uiteindelijk speelt de dealer er ook een grote rol hoe tevreden je bent. BMW heeft bij mij in de regio nog de enige werkplaats waar je onaangekondigd kunt binnenrollen voor nieuwe banden (hoewel ik meestal de dag ervoor even bel) en waar ze snappen dat een motor voor sommigen een dagelijks gebruiksvoorwerp is. Dat had ik vroeger bij de Honda dealer en dat heeft er vast mee te maken dat toendertijd in Haaglanden de overheidsmotoren van Honda kwamen en tegenwoordig van BMW.
Over een jaar of 2 wil ik aan een nieuwe motor (ca. 170kkm op de teller). Ik zit wel een beetje te kijken naar een Crosstourer of een Africa Twin, maar de Honda dealers in de regio zijn dun gezaaid en degenen die er zijn, zijn gericht op het onderhoud van luxe paarden en niet van werkpaarden.
Waarom van merk veranderen als je zo tevreden ben over BMW?
Met een budget van €2500 is de actuele technische staat het allerbelangrijkst: daar zit je eerste verdienste, want de kosten van normale slijtage en - al dan niet achterstallig - onderhoud drukken zwaar op een klein budget. Verder is mijn overtuiging dat elke motor die je binnen dat budget kunt kopen vroeg of laat stuk gaat, want oud, en je bent kennelijk niet van plan het ding te sparen (waarvoor hulde, want die dingen moeten rijden).Moet inderdaad naar een RT1100 gaan kijken maar wtf zijn mikuni`s ?
Geef voorkeur aan makkelijke techniek en rij er toch het hele jaar mee dus carbs ben ik dan weer niet heel bang voor maar wel de techniek van de bimmer aangezien je toch wel redelijk wat gezeik hoort wat dan weer vaak duur is.
Maar lees hier vooral 2 kampen , 1 wat helemaal weg wandelt ermee en 1 wat het helemaal niks vind allemaal die bimmers.
Weet ik niet, zou kunnen, zitten vast ook wel een paar pareltjes in die categrie. Maar rust roest, dat is een feit.[...] motoren van 20jaar oud met zeg 40dkm zie ik trouwens dat er het meeste aan scheelt , geloof die eigenaren denken dat onderhoud niet nodig is
Precies, dit dus.Hier kan je gerust met een gaar balhoofd,lekkende voorvork,versleten ketting enzzz rondrijden