Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Welke zeldzame motoren weet jij nog?

Onderstaand plaatje stond tussen de Bimota afbeeldingen, is kwa lijn nog mooier dan de SB2 maar ik weet niet wat voor type dit is en welk blok gebruikt is.[afbeelding]

In dit frame met opbouw is of was het mogelijk om er verschilende motoren in te hangen. Heb een boek waar verschilende motoren en uitvoeringen in staan van deze frame bouwer. Heel mooi spul maar zal zeker duur zijn.

Villa 250cc 4 cilinder 2 takt uit 1968

Laatst bewerkt:
Nog even wat racers

Yamaha TZ350 Maxton

Yamaha TZ750 Maxton

Rob north triumph

Nog een norton in een mooi (norton) buizenframe

Norton monocoque

En als laatste de gsxr750r

bijna hetzelfde als de normale gsxr alleen net iets anders. oa droge koppeling langere slag motor (zoals het eerste model) mono zitje met ander subframe en alu tank

Laatst bewerkt:
Yamaha YR2 350.

Laatst bewerkt:
Kawasaki Z1300 6 cilinder.
(met cardan )

Leuk topic dit, ik hou wel van apart spul!
Niet zo mooi wel erg zeldzaam de Buell RR1000 uit 1985

In de oude motorbladen is Kees fick een bekende bitza bouwer geworden die met enige regelmaat weer een eigen creatie liet zien.
Als ik het goed heb heeft hij ook een kleine serie motoren gebouwd met Vincent blokken in Norton frames.
De Norton wideline frames waren geliefde rijwielgedeeltes omdat ze hiervoor erg geschikt waren.
Hier een foto met Norton frame, HD onderblok en Matchless cilinders.
Wie weet nog meer creaties van Kees Fick?

Ducati 350/450 Scrambler 1970

Ducati 750 yellow sport

prachtige wonderschone styling ,....maar de verschrikkelijkste, meest waardeloze kut-motor ooit ter wereld ....

De Benelli 650 Tornado :

Aha zelf net ook wat ontdekt hier op het MF. Interresant topic over Cees Fick, mooi hoor!
Cees Fick

kawasaki z750 twin uit circa 1978. zijn er circa 1000 van verkocht in Nederland. Domweg omdat een Z650 goedkoper en sneller was en anders kocht je een Z900 of bol dór
745cc 2 cilinder 55 krukas pk's, meest zeldzaam zijn de originle uitlaten..