Das idd wel een apart ding, ik snap alleen niet hoe het nou werkt, want het lijkt wel of er 2 zuigers op 1 kruk zitten, maar dat kan helemaal niet bij een 'normale' 2 takt omdat ze elkaars onderdruk in het carter verstoren, behalve dan als ze allebei tegelijk in odp en bdp staan, wat dus niet het geval is als er 2 zuigers op 1 kruk zitten :S
Kan iemand duidelijkheid verschaffen?
Guy Coulon MotoGP technicus had wat tijd over300cc 6cilinder. Dat geluid
Reparto Corse n.6: coulon
daytona70.com - This website is for sale! - daytona70 Resources and Information.
Photographie - 109444
dscn-255.jpg - Click to see more photos on ServImg
dscn-254.jpg - Click to see more photos on ServImg
dscn-253.jpg - Click to see more photos on ServImg
Ja hoor, kijk maar: [afbeelding]
Bij mijn NSRs 250 zitten er gewoon 2 zuigers op 1 krukass hoor.
Ah dat is duidelijk!
Toch 4 losse excenters dus. Vond het al zo vreemdDas ook logisch, maar die 2 zuigers zitten niet samen op 1 punt aan de krukas vast. Omdat het hier om een boxer blok gaat leek het of 2 zuigers op 1 punt vd krukas vast zaten, zoals dat bij een 4 takt boxer bijvoorbeeld gebeurt, maar zoals te zien op de foto hierboven is dat niet het geval.
Dus eigenlijk moet het geluid dat het blok maakt klinken als een 2-cilinder.
Maar wel met 4 uitlaat pijpen.
Een beetje als dat ding van Luc Foekema dan, dat is een 1 cilinder die klinkt als een 2 cilinder, omdat hij 2 uitlaten op 1 cilinder heeft staan.
Jammer trouwens dattie er niet mee door is gegaan, hij wilde eigenlijk 4 uitlaten, maar heeft dat nooit gebouwd. Die cilinder heeft trouwens helemaal rondom spoelers èn uitlaatpoorten.
Spoelers rondom aan de onderkant, en daarboven rondom allemaal uitlaatpoorten. Hoe meer uitlaten hoe beter dus (in theorie)
Binnenkant vd cilinder, met uitzicht op wat uitlaatpoorten:
http://www.kreidler.nl/forum/download/file.php?id=50345
Onderzijde vd cilinder, succes met het uitfrezen van het blok:
http://www.kreidler.nl/forum/download/file.php?id=50461
Mooie fiets!Suzuki GSXR 1000 K7 nr 66 van de 150.
Motor is uitgegeven ter ere van het honderd jarig TT jubileum op Man.[afbeelding]