Welke zeldzame motoren weet jij nog?

Boltje

MF veteraan
Lid geworden
25 jan 2009
Waarderingsscore
5
Hallo mensen.
Ik kom zelf nog wel eens motor types tegen waarvan ik het bestaan nog niet wist.
Het leek me leuk om hier een overzicht te maken van, voor jou onbekende motoren die je op straat eigenlijk nooit meer ziet.

Dat kan van alles zijn, racers. crossers wegmotoren off road, en proto types

Misschien wel (semi)klassiekers.

Zo kwam ik laatst deze Honda Black Bomber off road model tegen.

full

Ja, dat klopt verder weet ik dat de eerste bouwjaren een 4-bak hadden en een paar jaar later een 5-bak.

uiteraard is die 4-bak het meest gezochte model, en ik weet niet wat deze off road model heeft, of dat beide ook kan omdat ze in Amerika misschien lang verkrijgbaar waren.

Europese en Japanse fabrikanten brachten in de USA vaak een off road model uit die hier alleen als wegmotor uitkwam. Omdat de Amerikanos er vaak in de woestijnen mee gingen crossen.
De Engelsen brachten ook mooie modelen van de Bonneville uit eind jaren 60 zoals onderstaand.
full

Ik weet nog steeds niet of dit gaaf vind of niet:
post-834-1225444476.jpg

Het is iig wel redelijk zeldzaam, ik heb er nog nooit een in het wild gezien. Tis trouwens een Aprilia moto 6.5

Laatst bewerkt:
Er stond er bij ons altijd in de stad één. beetje jammer vond ik het altijd, naar mijn mening ziet het er niet (misschien ook de reden dat je ze niet veel ziet)

[afbeelding]

Het is iig wel redelijk zeldzaam, ik heb er nog nooit een in het wild gezien. Tis trouwens een Aprilia moto 6.5

Is die niet ontworpen door Philippe Starke, van onder ander de stoelen?
Ik heb er één keer 1 gezien in Spanje. Best lollig.

Is inderdaad ontworpen door Philippe Starck. Ik vond het altijd wel een leuk ding. Maar hij is zo klein dat als ik er op zit met mijn bijna 2 meter het echt geen gezicht is.
Hij is vooral geschikt voor Italiaanse kereltjes van 1.60m

[afbeelding]

zie er vaker één rijden.
woont er één in Lelystad en één in Almere.. (heb ze een keer samen gezien)
zit best een aardig geluidje in..

Bij v.d. Heyden in den Bosch te koop, prachtige Philippe Starck Aprilla Moto 6.5

Aprilia
MOTO 6.5 Bouwjaar: 1997
Tellerstand: 1.350 km !!!!!!!!
Prijs: € 4.990,-

Groeten Uit Rooi

kawasaki kr1 is redelijk zeldzaam. vriend van me heeft hem compleet gerestaureerd nadat hij hem had geruild voor een puch+kratje bier.

wat een mazzelaar weer..

Ik was vorig jaar Juli bij een schadehersteller voor motoren hier in de regio en daar stond onderstaande fiets binnen met helaas nogal wat schade .... Een Moto-Guzzi GT2VT uit 1931

8098.jpg

Een paar weken later was 'ie weer als nieuw, overigens.

Ook een leuke de Honda SL350. Hetzelfde blok als de gewone CB en nog een tikje meer Offroad dan de CL.

sl350k0.jpg

Met ovale zuigers..
full

Laatst bewerkt:
Münch Mammoth 1200 TTS
black_munch_mammoth_supercharged_1.jpg

Van Veen OCR 1000
VanVeen-OCR1000-1978.jpg

Krauser MKM1000 mét 4-kleps krauser kop :)
BMW%20Krauser%20MKM%201000%20%205.jpg

Laatst bewerkt:
Vintage 1000cc 1950 Ariel Square Four natuurlijk... :]

[afbeelding]

Das toevallig m'n vader is met z'on motor aan het restaureren alleen zit op die Ariel nog een web voorvork. bouwjaar is namelijk 1939.
Het is ook een 1000 cc.

Verder vindt ik een Bimota SB2 heel gaaf.
full

Onderstaand plaatje stond tussen de Bimota afbeeldingen, is kwa lijn nog mooier dan de SB2 maar ik weet niet wat voor type dit is en welk blok gebruikt is.
full

Terug
Bovenaan Onderaan