Welke trial motor qua cc is geschikt voor beginner en voor single tracks?

CapireXRS250

Die hard MF'er
2 dec 2003
944
31
Nederland
Rijdt al jaren motor onroad en aantal jaar quad gereden offroad. Maar ondanks dat ik op de Veluwe woon mag je bijna nergens rijden. Toch blijft het kriebelen. Nu lag mijn focus eerst op een enduro of crosser, maar sinds kort ligt mijn interesse ook bij trial. Dan niet eens zo zeer om op een baan te rijden, maar vooral voor single tracks. Die heb je bij ons genoeg en ook waar je wel mag komen(zonder kenteken dan eigenlijk weer niet maar toch). Welke trial is geschikt voor mij als beginner en voor single tracks?
 
Alle trials zijn geschikt voor beginners, al kan je van een 300 wel een kanon maken. Voor niet trial gebruik zou ik een 4taktje met zadel zoeken.
 
Een maatje van mij heeft nog een 125cc te koop staan in Groningen.

Wellicht dat je en eens een profrit kunt maken om zo aan te voelen of het wat voor je is. Het gaat tenslotte om techniek.
 
Gaan we nu werkelijk iemand advies geven die op een motor zonder kenteken over single tracks wil gaan rijden?
Niet legaal, geen verzekering, geen kenteken? Dat wordt dus volgas overal alles kapot rijden uit angst dat hij gepakt wordt.
Met als gevolg dat de brave jongens die er veel moeite voor doen om zich zo goed mogelijk aan de regels te houden en proberen te genieten van de weinige locaties in NL waar je nog wel mag rijden hier de dupe van worden omdat ook de bestaande locaties dicht gegooid worden wegens overlast.

Niet doen!
Je bent een volwassen vent, geen jongetje van 16 die niet na kan denken door alle hormonen die door z'n kop klotsen.
Koop gewoon een off-road met kenteken, houdt je aan de regels en gedraag je normaal. Zo kunnen we allemaal genieten van het off-road rijden.
 
Je kan een trial motor gewoon inschrijven hoor.
Dat maakt ook veel minder schade dan een enduro motor, dus ik vind die keuze op zich geen slecht idee.
Vergeten vermelden, maar ik zou dat inschrijven dan ook gewoon doen.
Daar is zover ik zie geen enkel nadeel aan verbonden.
Als je de inschrijving niet kan betalen, vergeet die motor dan ook.
 
Inschrijven?
Waarvoor?
Een kenteken, daar draait het om.
Zonder kenteken is het illegaal om te rijden, ben je niet verzekerd, strafbaar en gewoon dom bezig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan