Welke pechhulp?

Wel als je hem koppelt aan je motor/autoverzekering, dan is hij alleen geldig voor dat kenteken. Als je hem als extra aanvulling op je reisverzekering afsluit is hij geldig voor het voertuig waarmee je op reis bent, maar dan ook alleen als je op reis bent. Als je dagelijkse dekking binnen NL wilt heb je daar niks aan.
Wat doen zij dan in geval van pech?
 
Mooie service, ik ben meestal met de motor wel langer dan 2 weken onderweg.
Maar je tankt dan wel vaker dan 1x 8 liter benzine

Loopt de gratis pechservice automatisch af?
Ja, die loopt automatisch af. Tank je Excellium, dan heb je recht op twee weken pechservice. Door weer te tanken activeer je de pechservice opnieuw.
Ik ben net terug van vakantie maar volgende lange rit tank ik wel even wat premium benzine vooraf
 
@David_ZZR nog een beetje goed eruit gekomen? Heb ook een ANWB lidmaatschap en gelukkig nooit gebruikt. Van de zomer tijdens de RGA toer een spijker in mijn achterband. De volgende ochtend 2 ipv 3 bar. Vond binnen een straal van 3 km een Franse motorzaak. Twee nieuwe banden en we konden weer verder.
 
@DavidZZR : het komt met enige regelmaat voor dat een andere partij de ANWB inhuurt om hun pechservice uit te voeren.
Hierbij wordt de telefoon opgenomen met bijvoorbeeld 'Renault Assistance' en dan komt vrolijk de ANWB weer langs.
Dus mocht je echt zeker weten van hen verlost te zijn zul je ook na moeten gaan welke pechservice 'achter de schermen' zit.
Dat heb ik ook ondervonden onlangs met mijn repatriëring vanuit Hongarije.

Altijd gedacht dat er alleen een ANWB-alarm-centrale zou zijn.
Blijkt dat er in NL 7 alarm-centrales bestaan. Nooit geweten.

Je komt altijd binnen bij de ANWB alarm-centrale die daarna verder coördineert naar de centrale van jouw eigen verzekering.
Maw als je ooit medische hulp nodig hebt in het buitenland, zal je ook niet om de ANWB heen kunnen.
 
@David_ZZR nog een beetje goed eruit gekomen? Heb ook een ANWB lidmaatschap en gelukkig nooit gebruikt. Van de zomer tijdens de RGA toer een spijker in mijn achterband. De volgende ochtend 2 ipv 3 bar. Vond binnen een straal van 3 km een Franse motorzaak. Twee nieuwe banden en we konden weer verder.
Ze hebben me beloofd een net bedrag over te makken. Natuurlijk niet het volledige schadebedrag maar dat was ook opgesteld doro mijn dealer. Een klein stukje lak uit de tank van 3 x 2 mm, niet direct in het zicht, is bij de dealer 1600 euro voor een nieuwe tank. Ik heb het elf opgelost door met een lakstiftje de boel aan te tikken... Je moet immers wel realistisch b;ijven. De deakler rekende ook een dikke 850 euro voro de remleidingen aangezien daar de koppelingen van aangevreten waren. Natuurlijk absurde prijzen. daar komen over een paar jaar gewoon Hell leidingen op te zitten (of iets soortgelijks). Boutjes en moertjes en assen heb ik zelf allemaal flink lopen polijsten met een speciaal aangeschafte polijstmachine (ook wel weer leuk om te hebben). Natuurlijk krijg je ook niet alles weg maar toch...
Echter de manier hoe dit gegaan is... Ik heb al mijn verzekeringen lopen bij Interpolis en ook die bieden een soortgelijke service aan... nu even geen zin meer in negatieve energie hier in te steken... (zelfde met energiemaatscgappijen en zorgverzekeraars....) Dat komt van het vorojaar wel weer als mijn abonnement bij de anwb verloopt.
 
Ook ik heb een excuus ontvangen en het schadebedrag, maar daar gaat het niet om. Het is de manier waarop er met je wordt omgegaan, en of men zich in jouw situatie kan inleven en vanuit die optiek je gaat helpen. Ik stond op pinksterzaterdag bij Boullion met losliggende remschoenen, een blinde vriendin met hulphond en 30 graden. Dan wil ik niet horen dat er wellicht ergens een busstation is, en een prettige dag! Uiteindelijk zelf depannage geregeld en het bedrag later vergoed gekregen (na een pittig stuk op social media, zijn die nog ergens goed voor).
 
Ze hebben me beloofd een net bedrag over te makken. Natuurlijk niet het volledige schadebedrag maar dat was ook opgesteld doro mijn dealer. Een klein stukje lak uit de tank van 3 x 2 mm, niet direct in het zicht, is bij de dealer 1600 euro voor een nieuwe tank. Ik heb het elf opgelost door met een lakstiftje de boel aan te tikken... Je moet immers wel realistisch b;ijven. De deakler rekende ook een dikke 850 euro voro de remleidingen aangezien daar de koppelingen van aangevreten waren. Natuurlijk absurde prijzen. daar komen over een paar jaar gewoon Hell leidingen op te zitten (of iets soortgelijks). Boutjes en moertjes en assen heb ik zelf allemaal flink lopen polijsten met een speciaal aangeschafte polijstmachine (ook wel weer leuk om te hebben). Natuurlijk krijg je ook niet alles weg maar toch...
Echter de manier hoe dit gegaan is... Ik heb al mijn verzekeringen lopen bij Interpolis en ook die bieden een soortgelijke service aan... nu even geen zin meer in negatieve energie hier in te steken... (zelfde met energiemaatscgappijen en zorgverzekeraars....) Dat komt van het vorojaar wel weer als mijn abonnement bij de anwb verloopt.
beter. Ik ga in de winter ook maar een wat verzekeringen tegen het licht houden. Zit met de motor bij Univé misschien heeft mijn reisverzekering, lopend bij de ABN wat in de aanbieding.
 
Hier al 100 jaar ANWB lid en eigenlijk altijd goed geholpen.
Met al die oude meuk waar ik in en op heb gereden heb ik ze ook al vaak nodig gehad. Premie heb ik dus wel terug verdient denk ik zo.
Meerdere keren met verschillende campers op de bergingswagen naar huis gebracht.
2 keer onderweg met pannen aan een van de campers geholpen.
1 keer met hulp van de anwb een nieuwe startmotor gevonden in Frankrijk, deze zelf opgehaald en gemonteerd.
1 keer met de Vespa geborgen vanuit Zuid Limburg.

Alle keren netjes, redelijk snel en correct geholpen.
1 keer teleurgesteld, geen vervangend vervoer gekregen omdat we met de camper net 100 meter voor de grens in NL stonden. Hadden we die 100 eerder pech gekregen was het hulp in het buitenland geweest en geld vervangend vervoer.
Distributie riem was versprongen, kleppen krom, reparatie zeker niet in 2 dagen mogelijk, zelfs niet in 1 week. Geplande vakantie 5 dagen daarop liep dus in het 100.
Of althans: we zijn maar met de auto + motortrailer gegaan, de camper stond thuis voor de deur, de cilinderkop lag bij het revisiebedrijf.
 
Mijn ervaring is dat ANWB in Nederland perfect werkt, gelukkig pas een paar keer nodig gehad (alleen auto) en dan nog alleen op het moment dat ik het niet zelf op kon lossen.
Maar altijd 100% goed geholpen.

Echter, in het buitenland is gewoon echt een heel ander verhaal.
Enige wat daar ANWB is, is het aanspreekpunt aan de andere kant van de telefoon.
Verder ben je gewoon overgeleverd aan de haaien, iedereen wilt aan je verdienen en ze weten dat de ANWB toch wel betaald.

Tot nu toe in het buitenland altijd zelf opgelost.
Gewoon op de camping of bij bekenden in de buurt naar een betrouwbare garage vragen, kom je vaak een heel eind.
Als een voertuig echt niet meer te maken is wordt het natuurlijk een ander verhaal, dan praat je niet meer over reparatie, maar over transport.
Gelukkig nog nooit meegemaakt, maar dan zou ik toch proberen om het zelf te doen met een aanhanger of busje.
Ik vertrouw niemand met het transport van mijn motor, heb al genoeg transport schades voorbij zien komen bij andere :X
 
Ik heb pechhulp mee verzekerd in mijn doorlopende reisverzekering bij ABN AMRO (€14.70 werelddekking incl annulering (tot €1500) en aanvullende geneeskundige kosten voor mij en partner en pechhulp Europa (alle voertuigen). Alle pech over de grens is verzekerd, binnen Nederland moet er een overnachting aan vast zitten.
 
Echter, in het buitenland is gewoon echt een heel ander verhaal.
Enige wat daar ANWB is, is het aanspreekpunt aan de andere kant van de telefoon.
Verder ben je gewoon overgeleverd aan de haaien, iedereen wilt aan je verdienen en ze weten dat de ANWB toch wel betaald.
Na mijn ongeval in Hongarije was de ANWB-alarm-centrale idd het aanspreekpunt voor hulp in buitenland.
Die zetten jou door naar de alarm-centrale van jouw eigen reisverzekering. Die verzorgen verder jouw thuisreis.

Door allerlei communicatie-problemen ben ik (te) lang in Hongarije moeten verblijven.
Vertraging te wijten aan interpretatie-problemen, taal-problemen, maar ook een fout van mezelf.
Eenmaal zover dat alle lichten op groen stonden, is de thuisreis perfect geregeld.
 
Wat doen zij dan in geval van pech?
Ik had het als aanvulling op mijn reisverzekering. Bij Unive verzekerd.
Ze hebben mij 2 overnachtingen in Bormio gecompenseerd, terwijl mijn motor daar gerepareerd werd. (motorpech)
En ze hebben mij een leenauto gebracht en mijn motor naar huis getransporteerd vanuit Zwitserland (werderom motorpech binnen vier dagen).
Het waren twee verschillende meldingen, maar toevallig vlak achter elkaar. Die motor heb ik toen weggedaan.

Ik belde vanuit Santa Christina (Tussen Umbrail en Ofenpass) ergens rond de middag.
Een uur later werd de motor naar Santa Christina zelf gebracht. In de avond werd er een Laguna uit Innsbruck afgeleverd met 2.600 km op de teller. Ik moet zeggen dat ze me uitermate goed geholpen hebben.
 
Ik had het als aanvulling op mijn reisverzekering. Bij Unive verzekerd.
Ze hebben mij 2 overnachtingen in Bormio gecompenseerd, terwijl mijn motor daar gerepareerd werd. (motorpech)
En ze hebben mij een leenauto gebracht en mijn motor naar huis getransporteerd vanuit Zwitserland (werderom motorpech binnen vier dagen).
Het waren twee verschillende meldingen, maar toevallig vlak achter elkaar. Die motor heb ik toen weggedaan.

Ik belde vanuit Santa Christina (Tussen Umbrail en Ofenpass) ergens rond de middag.
Een uur later werd de motor naar Santa Christina zelf gebracht. In de avond werd er een Laguna uit Innsbruck afgeleverd met 2.600 km op de teller. Ik moet zeggen dat ze me uitermate goed geholpen hebben.
je bedoelt een Renault Laguna? Dan kan je vakantie niet meer stuk
 
Vorige week vertrokken wij naar franse alpen.. net voorbij maastricht, kreeg ik melding 12v systeem laad niet op. Ben al 20 jaar bij anwb, binnen 10 minuten was een monteur aanwezig. Geeft klap op dynamo die dus weer 13.7v aangaf. Ja menneer vervangen vervoer kan niet, want auto is gemaakt. Maar advies is laten maken. (Dat het vrijdag 13.00 was, tjah) kan ik door rijden? Dat kan goed gaan, maar als het fout gaat, advies was vervangen. Dit is dus al de 2e keer dat we in de steek zijn gelaten. Ik heb een klacht ingediend, maar twijfel heel erg om nog lid te blijven!...
 
je bedoelt een Renault Laguna? Dan kan je vakantie niet meer stuk

Het was aan het einde van een vakantie van drie weken met de motor met het gezin.
Onze zoon (toen 10) zat achterop bij mij en vond het na drie weken wel lekker om onderuit te hangen met een spelletje op de telefoon.
Ik vond het ook niet erg. Het was de terugweg. De enige stop die we nog hadden was in de Eifel.
 
Vorige week vertrokken wij naar franse alpen.. net voorbij maastricht, kreeg ik melding 12v systeem laad niet op. Ben al 20 jaar bij anwb, binnen 10 minuten was een monteur aanwezig. Geeft klap op dynamo die dus weer 13.7v aangaf. Ja menneer vervangen vervoer kan niet, want auto is gemaakt. Maar advies is laten maken. (Dat het vrijdag 13.00 was, tjah) kan ik door rijden? Dat kan goed gaan, maar als het fout gaat, advies was vervangen. Dit is dus al de 2e keer dat we in de steek zijn gelaten. Ik heb een klacht ingediend, maar twijfel heel erg om nog lid te blijven!...
Ik begrijp heel goed dat je je niet optimaal geholpen voelde op dat moment.
Ook de onzekerheid of de dynamo wel of niet goed bleef werken.

Maar er waren, op vervangend vervoer na, weinig andere opties voor dat moment. Dealers repareren dynamo's niet meer (mijn ervaring, met oa BMW). Nieuwe ligt niet op de plank. Dus maandag ben je de eerste. Die rekening wil je ook niet aan je broek.
De 1e dagen van je vakantie zijn dan al negatief beïnvloed.

Ik heb het vermoeden dat het opschudden van de koolborstels van je dynamo succesvol is gebleven tijdens de vakantie.

PS Je leest in dit topic , dat er maar weinig ideale pechhulp instanties zijn , dus ben je beter af is een ?
 
Ik begrijp heel goed dat je je niet optimaal geholpen voelde op dat moment.
Ook de onzekerheid of de dynamo wel of niet goed bleef werken.

Maar er waren, op vervangend vervoer na, weinig andere opties voor dat moment. Dealers repareren dynamo's niet meer (mijn ervaring, met oa BMW). Nieuwe ligt niet op de plank. Dus maandag ben je de eerste. Die rekening wil je ook niet aan je broek.
De 1e dagen van je vakantie zijn dan al negatief beïnvloed.

Ik heb het vermoeden dat het opschudden van de koolborstels van je dynamo succesvol is gebleven tijdens de vakantie.

PS Je leest in dit topic , dat er maar weinig ideale pechhulp instanties zijn , dus ben je beter af is een ?


Dat is dus mijn vraag idd.. maar als ik hoor hoe makkelijk andere een vv vervoer krijgen, voel ik.mij enigszins benadeeld. Ook het feit dat er dan gezegd word, op eigen risico verder laat mij een nare nasmaak achter. 1e slechte ervaring was in pamplona. Waterpomp stuk op een vrijdag, week erop waren er feestdagen. Mij hotel was volgeboekt en kon niet bijboeken. Anwb stuurd een takelwagen, die mij niet aan kan geven waar de auto heen gaat.. en gezien de drukte ook geen verblijf. Uiteindelijk zelf allemaal moeten oplossen, maar je bent ergens bij een sevice/verzekering omdat je hulp verwacht.
 
e slechte ervaring was in pamplona. Waterpomp stuk op een vrijdag, week erop waren er feestdagen. Mij hotel was volgeboekt en kon niet bijboeken. Anwb stuurd een takelwagen,
:(:( .. Idd

Soms is een reisverzekering (doorlopend)+ automobilistenhulp een betere optie als je op reis bent. extra kosten volgens independer ca 2 - 5€ per maand. Alleen heb je er weinig aan in NL.
 
Terug
Bovenaan Onderaan