Welke motorschoenen dragen jullie tijdens het motorrijden?

Deze vakantie worden het mijn Meindl's. Heb geen zin om teveel mee te zeulen en er zit een dag wandelen bij plus 2 musea. Dan werken mijn motorrijlaarzen minder en die lompe wandelschoenen passen slecht in de koffer.

Toen ik het hele jaar reed altijd Daytona's. Nu als lekker weer rijder ben ik op zoek naar motor schoenen. Als dagelijkse schoen heb ik doorwaai Sketchers. Die bevallen heel goed!

Ik ga dus doorwaai motor schoenen zoeken op MP. Mocht iemand nog een goede suggestie hebben of een paar hebben liggen verstoffen, hoor ik het graag.

Hey mensen, dank voor dit topic? Na het posten hiervan:

Vaak deze, van de Van Haren.

Bekijk bijlage 2040166

... bedacht ik dat die schoenen wel erg oud en slapperdewapski aan het worden zijn, en vooral de zolen, omdat ik er ook veel op loop.

Dus heb ik nieuwe besteld:

1724334909143.jpeg

Nog wel een beetje hard en stug, maar erg lekker. Ik houd van de combinatie van veters en een rits, zodat je hem precies op maat kunt vastveteren met de vorm van je bovenkant voet mee. En daarna de eerstkomende tijd niet meer aan die veters hoeft te komen en toch makkelijk in en uit kunt door de rits.

Er zitten geen bulten op kniehoogte in, geen extra harde stukken bovenop om het schakelpookje mee te bedienen (is bij mij nog nooit een schoen serieus op versleten trouwens), geen opgeschroefde metalen randen, geen keiharde stukken plastic en dat soort dingen... Maar ik gok het er maar op voor mijn daily rides.

Dank voor de inspiratie om eens naar nieuwe schoenen op zoek te gaan :)

... bedacht ik dat die schoenen wel erg oud en slapperdewapski aan het worden zijn, en vooral de zolen, omdat ik er ook veel op loop.

Bekijk bijlage 2042457

Nog wel een beetje hard en stug, maar erg lekker. Ik houd van de combinatie van veters en een rits, zodat je hem precies op maat kunt vastveteren met de vorm van je bovenkant voet mee. En daarna de eerstkomende tijd niet meer aan die veters hoeft te komen en toch makkelijk in en uit kunt door de rits.

Er zitten geen bulten op kniehoogte in, geen extra harde stukken bovenop om het schakelpookje mee te bedienen (is bij mij nog nooit een schoen serieus op versleten trouwens), geen opgeschroefde metalen randen, geen keiharde stukken plastic en dat soort dingen... Maar ik gok het er maar op voor mijn daily rides.

Mooie schoenen!!
En kan je er hard mee lopen? 😬

In 2018 waterdichte motor laarzen gekocht en bevallen me nog steeds goed , vorig jaar bij Louis 2 paar schoenen gekocht nadat me oude versleten waren en deze bevallen me zeer goed.
Gewone schoenen en ook goed waterdicht
20230401_170043.jpg

En ook deze , doorwaai schoenen voor de betere dagen.
20230602_200249.jpg

Dat ziet er ook wel netjes uit! Zijn die een beetje breed aan de voorkant?

Uhhh wat is breed , zitten lekker strak (niet dat ze afknijpen) , gewoon goed
20240822_202610.jpg

Bekijk bijlage 2042457

Ik draag ook zo iets, maar dan zonder rits. Blackstone boots, gevuld met schapenvacht. Veel comfortabeler dan mijn motorlaarzen.
Lang geleden gekocht als casual winter schoenen, maar fungeren tegenwoordig als motorschoen als ik een ontspannen ritje maak.

Ik heb sinds een jaar of 2 de Moto Guzzi X Timberland winter extreme super race schoenen. Naam heb ik niet bedacht en ik heb ook geen Guzzi. Wel bijna, een CX500 😉. Maar de schoenen bevallen prima.

DD0BF88A-5058-4E65-8E55-301A69238933.png

Inderdaad mooie schoenen. Ze zien er kwaliteitsvol uit. Maar "super race"....had er niet op gemoeten

Ik kom er eigenlijk nu pas achter welke naam ze eraan gegeven hebben. Maar prima schoenen, zit goretex in verwerkt en ze zitten heerlijk.

Ik heb sinds een jaar of 2 de Moto Guzzi X Timberland winter extreme super race schoenen.
Vrij hoog, goed stevig, waterdicht... veel kenmerken van een laars :) mooi stevig model, nooit zoiets gezien. Hoe loopt 'ie?

Jouw vriendin ook drie lessen?
De mijne les 1: motor laten vallen bij het draaien van een achtje, te hard geremd, motor viel, blauwe plek op de been.
Les 2 : wheelie getrokken met de MT07 tijdens het draaien van het achtje en dan scheef geland en gevallen.
Les 3 : alles ging goed , op straat gaan rijden, alles leek goed, dan recht op een paal af gereden en met spoed in het ziekenhuis beland. Korte termijn geheugen verlies tot 5min voor het ongeval en een stevige barst in het kinstuk van de helm. (Ongeval met +-40km/u)

De Daytona laarzen die ze droeg hebben een paar krasjes maar die gebruikt ze nu al enkele jaren als passagier.
Achtjes draaien tijdens de eerste les? Tja, dan krijg je wel een deuk in het vertrouwen als het dan niet lukt.

Sinds korte deze Alpinestars schoenen, erg tevreden mee. Wat hoger dan gemiddeld, ritssluiting aan de binnenkant maar helaas niet waterdicht.

IMG_6220.jpeg

Prima. Ik droeg hiervoor legerkisten. Deze zijn comfortabeler. En dat riempje over de veters is ook geniaal. Ik weet alleen niet of ze nog ergens te koop zijn.
Lang geleden heb ik wel eens met een veter vastgezeten aan mijn schakelpedaal. Dat is echt niet fijn en gelukkig goed afgelopen, dus ja die bandjes over je veters zijn ht wel handig.

Als je als rijschool iemand in de eerste les een achtje laat draaien dan ben je niet wijs.
Kan me echt pissig maken over dit soort aanpak.
Off topic maar moest het toch even kwijt.
Eh ... Ik deed bij m'n proefles noodstoppen en m'n eerste echte les achtjes. Maar ik had dan ook al iets van 10 jaar schakelbrommers gereden.

Lang geleden heb ik wel eens met een veter vastgezeten aan mijn schakelpedaal. Dat is echt niet fijn en gelukkig goed afgelopen, dus ja die bandjes over je veters zijn ht wel handig.
Voor mij een reden dat ik niet meer met veters rij.
Ook enkele keren " een bijna situatie" gehad.
1 keer vergeten je veters weg te stoppen, en daar ga je 😒
Alleen nog maar ritsen,hier.

Net nieuwe aangschaft

1725017211119.png

Laatst bewerkt:
image.jpg
Voor het eerst toch maar motorlaarzen gehaald. Reed vroeger altijd in m’n timberlands. Ben dat grotendeels nog steeds van plan maar op het circuit heb je laarzen nodig dus t is maar zo.
Dan m’n vraag. Hoe lopen mensen op laarzen? Man wat onhandig.

• Eens
Waarderingen: sli
Woonwerk een simpele hoge boot TCX, met goretex.

Voor de trips en offroad heb ik Alpinestars Toucan met goretex. Ontzettend lomp (zeker in mijn maat....), maar o zo fijn qua stabiliteit en comfort. Ook de extreem stugge zool (waar je wel mee kan lopen) geeft veel rust aan je voeten. Met de tcx heb je na 1 dag echt wel moeie voeten omdat je voet gewoon om het pedaal een zakt.

1725023440468.png

Terug
Bovenaan Onderaan