Welke Guzzi komt in mijn garage?

Mijn Le Mans staat te boek voor 80 (kleine) paartjes, zullen er in het echt dan ook maar 60-65 zijn?
Op de dynobank om de afstelling van die 32ers te bekijken, kwam de meter niet verder dan 50.

Mijn gegokte afstelling bleek heel niet verkeerd, iets aan de rijke kant, maar de naald een standje lager, filters ipv kelken en en meneer Misano vond het mooi zo.

Het ding loopt ook gewoon goed.
dan hebben jouw bings bijna 15 PK's op hun geweten , een gezonde le mans komt dicht tegen de 65 PK op het achterwiel.
ik ben met mijn V7sport van 30 mm dellorto's naar 32 mm gegaan , leverde aan topvermogen weinig op , maar hij draait meer toeren, en het middengebied loopt mooier door de acceleratie pomp
( De 30 mm carbs waren na twee keer de klok rond ook helemaal uitgewoond)

De eerste meters zijn een feit en eerlijk is eerlijk, het is wel ff wennen. Ik kan en mag ‘t niet vergelijken met de Japanners die ik heb gehad, maar ik heb wel sterk ‘t gevoel dat dit wat kan worden. Helaas heeft de MS snelheidsmeter de geest gegeven door vocht en heb zodoende besloten dat deze gaat plaatsmaken voor een originele cockpit. TLM heeft er één nieuw in de verpakking liggen en dat maakt hem naar mijn idee af.

Bijlagen

• a26a883f-a7c0-4c6d-8f2d-1de34594d981.jpeg
    a26a883f-a7c0-4c6d-8f2d-1de34594d981.jpeg
    356,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2215.jpeg
    IMG_2215.jpeg
    427,1 KB · Weergaven: 0
Moment staat er een cali 2 uit 1983 in mijn garage. Die wil ik aanvullen met een V9 Roamer. Ik hoor er gemengde verhalen over maar vind her een mooi model. In Nederland is ge keuze beperkt en de prijs hoog mooie reden om eens te kijken naar importeren.

Moment staat er een cali 2 uit 1983 in mijn garage. Die wil ik aanvullen met een V9 Roamer. Ik hoor er gemengde verhalen over maar vind her een mooi model. In Nederland is ge keuze beperkt en de prijs hoog mooie reden om eens te kijken naar importeren.
Ik vind de roamer v9 ook prachtig, maar inderdaad zo duur!

Dat is een hele @Mooie , proficiat! *O*
Kun je een indicatie geven van wat je nu ongeveer bespaart met de import?
Ik heb net eens gekeken op kleinanzeigen en mobile.de voor een V7 E5 in blue formale. Dan zie ik dat er +/- €1000-1500 te besparen valt bij de aanschaf. Alleen dan komt nog het transport, de keuring, de bpm... Voor m'n gevoel kost het best wat moeite om onderaan de streep misschien €500 te besparen, of mis ik iets?

Dat is een hele @Mooie , proficiat! *O*
Kun je een indicatie geven van wat je nu ongeveer bespaart met de import?
Ik heb net eens gekeken op kleinanzeigen en mobile.de voor een V7 E5 in blue formale. Dan zie ik dat er +/- €1000-1500 te besparen valt bij de aanschaf. Alleen dan komt nog het transport, de keuring, de bpm... Voor m'n gevoel kost het best wat moeite om onderaan de streep misschien €500 te besparen, of mis ik iets?
Dat viel mij ook al op het verschild letterlijk per type. Sommige zijn zelfs duurder dan in Nederland. Er is wel veel meer keuze. In dit specifieke geval bespaar ik 30%. En de motoren is dan ook nog voorzien voorzien van koffers, middenbok, valbeugel terwaarde 1600€. De nieuwwaarde in Nederland is 11k en in Duitsland 10k dat maakt dat er dus ook moeilijk voordeel te halen is.

Laatst bewerkt:
Dank voor de toelichting @Mooie , 30% klinkt als een goede deal! 8-)

Damn, zag dit topic en ben ook eens gaan kijken. Een nieuwe v85tt in de aanbieding voor €9999,-. Dat is gewoon €5400,- onder de prijs in Nederland. Echt belachelijk wat er hier in Nederland voor gevraagd wordt. Import is echter ook geen optie, want dan zit je gewoon op €14.445,95 excl. importkosten en op kenteken zetten bij de RDW...Stelletje afzetters hier in Nederland. Ok, scheelt je alsnog iets, maar wel met een boel gehannes en bij garantie zit je met een dealer in Duitsland.
Motor moet minimaal 3 jaar oud zijn en 6000 km op de teller hebben anders wordt het niets. Je moet dan zelf ook nog een aanhanger en twee dagen tijd hebben.

Op deze V11 Tenni zijn clipons geplaatst waarvan ik graag zou willen welk merk dit betreft en waar ze te verkrijgen zijn. Iemand enig idee?

Bijlagen

• IMG_3286.webp
    IMG_3286.webp
    49,2 KB · Weergaven: 0
Moeilijk te zien zo. Maarruh..Gilles tooling heeft zijn variobar volgens mij ook in goudkleur.

Ooit vond ik Guzzi’s zo mooi!
Tja, tijden veranderen, en mensen,smaak en modellen veranderen mee. Ook ik ben een liefhebber van de oude V7, de "moderne" Idro Convert en de T3, maar toch, zo'n V11 vind ik best wel fraai!

Ok, ik was ooit zo trots op mijn Le Mans II.
Was ook n geweldige fiets.
En later, dacht de oude, waarom worden die koppen nu vierkant?

Ik zit ernstig naar een California 3 te kijken. Vroeger met veel plezier op gereden.

Ik heb niet van dat mooie Ohlins-spul erop zitten en ook mijn uitlaatbochten glimmen niet zo mooi. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Op het moment van de foto waren we op weg naar de Eifel. Vanwege de strenge eisen daar had ik de originele uitlaten terug geplaatst. Helaas ben ik niet zover gekomen vanwege een losgelopen rotor en daardoor laadproblemen. Gister en vandaag weer kunnen rijden (plusminus 3 weken later) na de rotor vervangen te hebben. Nog niet zo ver van huis want wat onzeker nog en de spanningsmeter in de rugzak.:)
Maar wel weer blij want het is de fijnste Guzzi tot nu toe en de v11 heeft de fijnste versnellingsbak.*O* Van alle Guzzi`s tenminste.

Bijlagen

• 20240831_095241[1].webp
    20240831_095241[1].webp
    422,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Ik heb niet van dat mooie Ohlins-spul erop zitten en ook mijn uitlaatbochten glimmen niet zo mooi. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Op het moment van de foto waren we op weg naar de Eifel. Vanwege de strenge eisen daar had ik de originele uitlaten terug geplaatst. Helaas ben ik niet zover gekomen vanwege een losgelopen rotor en daardoor laadproblemen. Gister en vandaag weer kunnen rijden (plusminus 3 weken later) na de rotor vervangen te hebben. Nog niet zo ver van huis want wat onzeker nog en de spanningsmeter in de rugzak.:)
Maar wel weer blij want het is de fijnste Guzzi tot nu toe en de v11 heeft de fijnste versnellingsbak.*O* Van alle Guzzi`s tenminste.
Dat ohlins spul is vanaf fabriek. Café sport model. Vorige eigenaar had de bochten gepolijst En voorzien van andere mapping en nokkenas. Nu dik 100 pk ahw

Terug
Bovenaan Onderaan