Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Boeien,die krengen zijn nog ouder.9 jaar oud topic.
Dacht ik al.De 550 is de oudste.
Bedoel je met navigeren of van menu wisselen?Ik heb een oude tweedehands 350, voldoet nog prima. Is alleen wat traag.
Allebei. Alles. (Her)berekenen, updaten, de framerate tijdens het rijden, menus - maar dat is te verwachten bij een gps van 10+ jaar oud. Is nog steeds goed genoeg om mee te rijden, je moet alleen ietsje geduld hebben met het instellen. Maar dat is allemaal niet zo van belang meer tenzij je er een tweedehands wil kopen want hij word volgens mij al jaren niet meer nieuw verkocht.Bedoel je met navigeren of van menu wisselen?
Navigeren vind ik wel voldoende.Allebei. Alles. (Her)berekenen, updaten, de framerate tijdens het rijden, menus - maar dat is te verwachten bij een gps van 10+ jaar oud. Is nog steeds goed genoeg om mee te rijden, je moet alleen ietsje geduld hebben met het instellen. Maar dat is allemaal niet zo van belang meer tenzij je er een tweedehands wil kopen want hij word volgens mij al jaren niet meer nieuw verkocht.
Het inladen van routes is hartstikke simpel bij TomTom rider.Ik wil ook een Garmin Zumo kopen, heb nu een simpele auto TomTom op mijn motor. Werkt op zich goed (ben een mooi weer rijder) maar mis het inladen van routes.
Heb gekeken naar een TomTom of een Garmin Zumo, maar mijn voorkeur gaat uit naar een Garmin Zumo omdat er meer routes beschikbaar zijn welke te downloaden zijn en er kan een action camera van Garmin met de Garmin Zumo bediend worden. Toekomst plan moet ik zeggen.
Ik heb de Garmin Zumo 340, 390 en 590 naast elkaar "gelegd". De Garmin Zumo 350 is volgens mij niet meer leverbaar.
De Garmin Zumo 590 heeft een groter scherm t.o.v. de Garmin Zumo 340 en 390. Op zich een groot voordeel echter het prijsverschil vind ik dermate groot dat deze voor mij afvalt.
Het grote verschil tussen de Garmin Zumo 340 en de Garmin Zumo 390 is de hoeveelheid landen. Het prijsverschil tussen deze beide vind ik dermate klein dat ik ga voor de Garmin Zumo 390!
Je koopt een Garmin Zumo voor langere tijd en ik weet niet naar welke landen ik ga over enkele jaren. Dus een Garmin Zumo 340 valt voor mij af.
Alleen nog even sparen! :-)
Verhaal dus niet (goed) gelezen.Dan heb je de aan/uit knop vrijwel nooit nodig.
Mooie uiteenzetting. Hoe gaat navigeren op de brommer? In buitenland gaat het goed uit ervaring met de Dakota want daar gewoon met de brommer op de hoofdrijbaan. Snelwegen vermijden en gaan. In Nederland met vaak gescheiden fietspaden en soms zelfs fietsroutes die compleet niet langs de weg voor auto of motor gaan werkt het in mijn ervaring slecht.Mijn bevindingen na vele jaren en veel km's met de Zumo 350.
Ik heb een haat/ liefde verhouding met mijn Zumo 350.
Hierboven al genoemd dat het een leercurve vereist om er goed mee te kunnen werken. Daar MOET je wel even doorheen!
Ik was zo ongeveer de eerste (sinds 2012?) met een Zumo 350. Inmiddels kan ik er nu mee 'lezen en schrijven'.
Ik gebruik 'm in 2 auto's, op 2 motoren en op de bromfiets.
De uitvoering van de set is zodanig dat de stroomaansluiting permanent op de motor moet blijven zitten. (Tomtom heeft en verbreek-stekker)
De elektroden voor de voeding zijn vrij gevoelig voor corrosie, waardoor storing en niet dus meer opladen tijdens het rijden.
Op beide motoren heb ik de laad-kabel vlak bij de houder doorgeknipt (dus zoals Tomtom) en er een stekker aan gemaakt. De houder met elektrodes en ca 20cm kabel met stekker kan ik van de motor afnemen. Op beide motoren zit bij niet-gebruik dus alleen een kogel nog op het stuur. De houder met elektrodes ligt gewoon altijd droog binnen en daarom heb ik nooit last van stroom-storing.
Zelfs tijdens mijn vakantie-reizen houd ik 's nachts de houder gewoon droog in de tent.
Op de bromfiets zit ook een kogel waarop de losse houder (met loze draad) kan worden geplaatst. (dus geen voeding)
Ik gebruik de Zumo dan op de eigen accu. Alleen dan enkele keren kort inschakelen voor een update van de route.
Heel fijn is dat de '350' veel landen afdekt.
In de loop der jaren vrijwel het hele dekkingsgebied afgereisd. Toen ik 'm kocht wist ik niet welke landen ik zou gaan bezoeken.
De Zumo is gebruikt van Ierland tot Roemenië en van Zweden tot Portugal en Noorwegen tot Sicilië.
Met goedkoper alternatief 345 had ik anders zeker kaarten moeten bijkopen.
Een min-punt van de Garmin-kaarten is dat deze verder van NL steeds onnauwkeurig worden.
Kaart klopt dan slecht/ niet met wat je waarneemt. In Slowakije/ Roemenië meerdere campings vlgs kaart bestaan in werkelijkheid niet.
Een optie is om kaarten te downloaden van OSM. Klein stukje van Rusland/ St Petersburg heb ik gebruikt omdat dat niet werd gedekt.
Snelheid van de 350 wordt langzaam maar zeker een probleem.
Ik reed vorig jaar in Boedapest en tijdens rijden kon de Zumo mij in de stad gedurig 'niet bijhouden' met berekenen.
Dan kom je op een kruispunt maar is op scherm niets te zien omdat ie nog aan het rekenen is. Grrrrrrrr, dan op goed geluk maar rechtdoor(?)
Het updaten van kaarten lukt wel maar heel gladjes gaat dat zeker niet altijd.
Vaak is er een 'kink in de kabel' voordat alles weer goed werkt. Verder is de kaart voor heel Europa niet meer alleen op intern geheugen, maar is er een splitsing in Noord en Zuid. De andere helft van de kaart staat nu op geheugenkaartje. BTW, tijdens het rijden merk je er niets van dat ie van kaart wisselt. (althans, mij is 't niet opgevallen)
Ik heb negatieve ervaring met leveren van spare-parts. (mss daarom bij ooit vervangen GEEN Garmin meer)
Een gekend zwak punt van de Zumo 350 is de aan/uit-knop. Na verloop van tijd wordt de rubber knop helemaal 'gaar'.
Uiteindelijk is er op de plek van de knop een groot gat. Oke dan zetten we er een nieuwe op.
Nou, mooi niet meer leverbaar. Eigenlijk is de Zumo dan niet meer bruikbaar. (voor mij)
In mijn bedrijfsauto zit geen 12V plug. Ik gebruik de Zumo dan op de eigen accu. Ik moet 'm daarom vaak aan/uit zetten.
Zonder knop en met een groot gat, is ie dan alleen nog geschikt voor de kliko.
Gelukkig iemand gevonden die deze knop als imitatie kon leveren.
Samen met werkbeschrijving voor plaatsen nieuwe knop is ie nu weer voor jaren bruikbaar. Slechte service van Garmin!
Nog een punt van aandacht.
Ik rijd ook gedurig motor-toertochten.
Vaak is het dan bij de start inladen van de GPX in de Zumo. Dat gaat altijd PERFECT!!
Ik zie maar al te vaak dat er dikke problemen zijn met gebruikers van Tomtom (of andere?) dat de route niet ingeladen kan worden.
sorry, inderdaad niet goed gelezen.Verhaal dus niet (goed) gelezen.
Je begint met instelling 'vermijd snelwegen'.Mooie uiteenzetting. Hoe gaat navigeren op de brommer? In buitenland gaat het goed uit ervaring met de Dakota want daar gewoon met de brommer op de hoofdrijbaan. Snelwegen vermijden en gaan. In Nederland met vaak gescheiden fietspaden en soms zelfs fietsroutes die compleet niet langs de weg voor auto of motor gaan werkt het in mijn ervaring slecht.
Veel succes met het vinden van een GPS-fabrikant die wél losse onderdelen levert... Die zijn er namelijk niet.Ik heb negatieve ervaring met leveren van spare-parts. (mss daarom bij ooit vervangen GEEN Garmin meer)