Welke compacte compressor?

N.Holgerson

‘74 Guzzi
27 okt 2005
7.409
382
Noord-Holland
Voor thuis gebruik, banden oppompen, sproeiers doorblazen etc. Zoek ik een compacte compressor.
Welke raden jullie aan op gebruikservaring?

zoek wel kwaliteit..
 
Weet niet of het kwaliteid het is maar er draaid al een jaar of 15 een airpress voor dat doel bij in de werkplaats al zou ik nu voor iets stiller kijken als ik hem zou vervangen
Netto slag volume 220 l , 20 liter tankje en werkdruk op 6 bar kijk er nooit naar om al laat ik drie keer in het jaar wel de tank leeg lopen om het water uit de tank te houden
 
dat hangt heel erg af van wat je onder etc. verstaat. voor de 2 punten die je noemt kom je prima weg zonder buffervat maar dat geld lang niet voor elk thuisgebruik.

wil met alle liefde een
Mega compressor neerzetten, maar ik ga hem dus niet dagelijks gebruiken, dus wil hem aanzetten wanneer nodig, niet dat hij iedere 10 minuten de pomp aanjengelt

wat die etc is ben ik nog niet over uit, gereedschap heb ik alles elektrisch...
 
Weet niet of het kwaliteid het is maar er draaid al een jaar of 15 een airpress voor dat doel bij in de werkplaats al zou ik nu voor iets stiller kijken als ik hem zou vervangen
Netto slag volume 220 l , 20 liter tankje en werkdruk op 6 bar kijk er nooit naar om al laat ik drie keer in het jaar wel de tank leeg lopen om het water uit de tank te houden

airpress is wel een knap merk dacht ik, 20 l is ook nog wel te doen
 
wil met alle liefde een
Mega compressor neerzetten, maar ik ga hem dus niet dagelijks gebruiken, dus wil hem aanzetten wanneer nodig, niet dat hij iedere 10 minuten de pomp aanjengelt

wat die etc is ben ik nog niet over uit, gereedschap heb ik alles elektrisch...
maar die ect is wel belangrijk. voor de 2 dingen die je noemt heb je geen tank nodig maar puur een compressor die je dus aan zet als je hem nodig hebt en uit als je klaar bent. dan heb je niet meteen hoge druk te pakken maar omdat je haast geen buffer hoeft vol te blazen (slang is ook buffervat) zit je wel heel snel aan de maximale druk. wil je een band oppompen dan is de band het buffervat.
wil je dat doorblazen van een sproeier langere tijd willen volhouden met een met een hoog debiet met een spuitje dan heb je wel buffer nodig.
verder is van belang of geluidproductie van belang is. de meeste goedkope compressoren draaien op hoge snelheid en maken daarbij een bak herrie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan