Welke 2 takt Crossmotor voor op straat

Het blijft natuurlijk altijd een gok maar, het kan heel leuk uitpakken.
Als ik de ruimte had, zou ik wel gaan kijken
 
Dit niet wat voor je:

≥ Honda CR250R enduro - Motoren | Honda - Marktplaats.nl

Ik ken hem niet hoor!! Maar Wim Rensen cilinder erop is niet verkeerd.
Ter plekke bocht eraf en ff in cilinder kijken. Oogt op de foto's wel netjes, maar uiteraard goed bekijken in het echt!


Dat lijkt mij wel wat ja. alleen heel ver weg. zowat aan andere kant van Nederland voor mij. het vreemde is wel . hij heeft hem nog maar net een maandje en doet hem nu alweer weg vanwege te weinig tijd?

edit, ik heb toch ff een interesse mail gedaan .
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt mij wel wat ja. alleen heel ver weg. zowat aan andere kant van Nederland voor mij. het vreemde is wel . hij heeft hem nog maar net een maandje en doet hem nu alweer weg vanwege te weinig tijd?

Ik zag het idd net ook. Dat is ook een vreemd verhaal idd en zo is er altijd wel wat op Marktplaats....
 
waarom koop je niet een elektrische motor zoals een ktm freeride, dan hoef je nooit meer zuigers en cilinders vervangen.
zelfs de olie niet
 
Ik zag het idd net ook. Dat is ook een vreemd verhaal idd en zo is er altijd wel wat op Marktplaats....


Het eerste waar ik altijd naar kijk als er een kenteken nummer te zien is. hoeveel eigenaren zo´n motor heeft gehad en wanneer ze eigenaar zijn geworden. veel verkopers laten geen kenteken zien om die reden. motor kan bij nader inzien toch niet zo bevallen maar dan krijg ik altijd wel het idee dat er wat mee is.

elektrische motor lijkt mij niks, dan krijg je weer met andere dingen te maken . en ik wil graag flink wat geluid.
 
Vanmiddag maar begonnen met mijn XR blok uit elkaar halen. we hebben geluk .de kop is niet gescheurd,

2pg6qwmd4i.jpg


8aoc1d70zr.jpg


t71y4ab.jpg
 
Ik wou een crossmotor voor op straat. Een brute machine die voorlopig geen onderhoud nodig zou hebben.
En ik heb gekozen voor een tamme XR waar ik eerst aan moet sleutelen.

Een bijzondere wending in het verhaal :}
 
klopt.Je hebt helemaal gelijk. maar Crossmotor voor op straat komt er ook nog. alleen geen dure KTM van 4000 euro. word eerder een oudere Honda CR 250 en liever heb ik ook Honda omdat het een Honda is en mij dat altijd goed ligt. het liefste zonder kenteken vanwege de lagere prijzen en die zet ik er zelf dan nog wel eens op, evenals verlichting. alleen ik moet deze XR ook opknappen want die begon ineens veel te roken. nu dan gelijk maar wat revisie doen en profiteren dat het blok open is om er een bigbore van te maken. cilinder heb ik gemeten op 97,5mm en wil naar 102mm met nog wat aanpassingen om hem iets feller te maken.. soms komen bepaalde dingen onverwachts en moet je je plannen even wijzigen. wegdoen is ook zonde. die dingen worden in de toekomst alleen maar meer waard.
 
Waarschijnlijk heb ik achterhaalt waarom de motor zo verschrikkelijk ging roken en steeds uitviel bij het starten. bij het afhalen van de cilinder viel er direct een gebroken zuigerveer uit. verder ziet alles er goed uit. lijkt nog origineel. geen speling op het bigend en geen ovaal gelopen smalend.
 
Omdat die XR door elke Archibald Lul op straat kan worden bereden?
Ja dat denkt men,totdat het beestje gestart moet worden:?})
Ooit eens een kennis in de zaak gehad die interesse had in de XR die daar te koop stond,ik zei die motor is niks voor jou want die
krijg jij niet gestart:N,het is namelijk een echte mannenmotor:Y.Nou was dat een stevige en grote kerel en die zei dat het starten voor hem geen probleem zou zijn,dus ik zei nou probeer dan maar,nu was het een heel warme dag dus na enige minuten starten werd hij steeds roder
en begon ook flink te zweten,maar hij bleef volhouden,uiteindelijk gaf hij het op en zei ik zie je nou wel het is een echte mannenmotor})
en ik moet je nog vertellen dat er geen benzine in zit:+
 
Laatst bewerkt:
Omdat die XR door elke Archibald Lul op straat kan worden bereden?

XR is wel populairder maar er zijn een hoop lummels die zo'n ding niet eens gestart krijgen. dus dan kunnen ze niet rijden ook .heb er al eens bij zien staan dat ze hem weg deden vanwege dat ze het vermogen teveel vonden. een CRF vind ik ook wel mooi maar dan die met dubbele dempers. een CRF van 2002 voor 2250 euro zou ik niet kopen. laatst stond er een XR 600 met 670cc voor 2750 en was binnen een week verkocht.
 
XR is wel populairder maar er zijn een hoop lummels die zo'n ding niet eens gestart krijgen. dus dan kunnen ze niet rijden ook .heb er al eens bij zien staan dat ze hem weg deden vanwege dat ze het vermogen teveel vonden. een CRF vind ik ook wel mooi maar dan die met dubbele dempers. een CRF van 2002 voor 2250 euro zou ik niet kopen. laatst stond er een XR 600 met 670cc voor 2750 en was binnen een week verkocht.

Kortom, jij vergelijkt appels met peren.
En als je vindt dat een XR teveel vermogen heeft, dan ben je helemaal niks gewend...
 
Kortom, jij vergelijkt appels met peren.
En als je vindt dat een XR teveel vermogen heeft, dan ben je helemaal niks gewend...
Inderdaad,ik vond het maar futloze apparaten in standaard vorm.
een CR250 of nog meer de 500 zijn beesten daarbij vergeleken.
Ik heb in het verleden op een flink opgevoerde CR250 mogen rijden na 1 rondje crosscircuit heb ik die gauw terug gegeven,brrr
wat een beest was dat.
 
Ik vind dat ook niet maar sommigen blijkbaar wel. misschien hadden die beter geen motorrijbewijs moeten halen want standaard vind ik een XR ook niet echt een vermogens beest. maar je kan er wel een leuke motor van maken en er is veel interesse voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan