Wat zijn de technische eisen voor een RDW invoerkeuring?

michielp

MF'er
12 mrt 2003
68
0
Nijmegen
Bikers,

Heeft iemand de complete lijst van technische eisen waar je motor aan moet voldoen bij een invoerkeuring. De RDW-site helpt me niet veel verder.

(Specifieke vraag: is een nood-stop knop verplicht, om je motor uit te zetten?)

Thanx, Michiel
 
Alles wat er op de motorfiets af fabriek gemoneerd zit moet deugdelijk bevestigd zijn en goed functioneren. Verder moet alle slijtageonderdelen in goed staat zijn (remmen, tandwielen, ketting, banden, e.d.)
Geen voelbare speling op de lagers. Motor en framenummer moeten goed leesbaar zijn en je moet de benodigde papieren kunnen tonen.
Uitlaat voorzien van E keurmerk (wordt echt gecontroleerd)
 
Laatst bewerkt:
Bel de RDW, die weten het antwoord. Heb ik ook gedaan toen ik een specifieke technische vraag had over een importkeuring en ik ben er prima geholpen.
 
Kan het je morgen wel vertellen waar ze op letten... Ik laat morgen een motor keuren.
 
Voor een (bijna) helemaal standaardmotor: een hoop papierwerk, wielbasis opmeten, framenummer controleren, bloknummer zoeken, wegen, voorvork (uitgebreid), verlichting, "start hem eens ... mooi, standaarduitlaat" en dat was het zo'n beetje :)
 
Laatst bewerkt:
Voor een (bijna) helemaal standaardmotor: een hoop papierwerk, wielbasis opmeten, framenummer controleren, bloknummer zoeken, wegen, voorvork (uitgebreid), verlichting, "start hem eens ... mooi, standaarduitlaat" en dat was het zo'n beetje :)
Bij mij nog minder. Veel administratie. Niet starten*, geen technische controle, wel nummers noteren. Niet wegen, wel betalen voor de weging.




*Omdat ik lang moest wachten reed ik al 2 uur rondjes over de parkeerplaats ermee, dat had hij denk ik gezien.
 
Ik was zo klaar hoor, papierwerk stelde niks voor!

motor was in standaardstaat dus nergens een probleem mee. Niet gewogen ook!
Gewoon controle van de normale dingen en tot slot de hamvraag stuurtie goed. Jahoor meneer.

Ok klaar, dokken BPM aftikken 3 dagen wachten op je kenteken, plaatje maken en rijden
 
Mijn vraag had met het volgende te maken.:

Is er een nood-stop knop noodzakelijk voor de invoerkeuring?

Ik moet een linkerspiegel monteren, die ik standaard niet heb. Welkr specificaties moet deze spiegel hebben? Oppervlakte spiegel? En mag het een Bar-End mirror zijn.
 
Nee, een noodstop is niet verplicht. Een linkerspiegel is verplicht en als de motor een snelheid heeft van meer 100km/u dan is ook een rechterspiegel verplicht. Gezichtvelden worden in de permanente eisen niet genoemd.

Groeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan