Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Tis een AWO, da's Oost-Duitse Degelijkheid.
Die start zelfs bij -50⁰....
Ik pieker er niet over om met klapperende tanden de garage in te duiken; de gaskabel kon mooi aan de keukentafel

Nou; de AWO heeft gisteren eindelijk zijn eerste klappen weer gegeven.
Ik heb hem al jengelend op temperatuur laten komen, en daarna weer uitgezet.
Dit wil ik nog een keertje herhalen, voordat ik de eerste meters maak.
De gaskabel zit weer aan/ in de zijklepper, nog even verbinden aan de vlinderklep en afstellen.
Wat kleine onderdelen in het gashandvat vernieuwd, zodat alles beter glijdt.
Kunnen we weer verder

Mooi, resultaat zien we wel een keer in Gildehaus……

Mijn KTM is al een week niet buiten geweest en de komende twee weken gaat ie het daglicht ook zeker niet zien. Binnenkort even de e10 uithevelen en vullen met e0 en ‘m er even op laten lopen om het in de injector te krijgen.

Laatst bewerkt:
Hmmm… ik heb geen e0 meer staan alleen e0-2T. Ik doe dat er zo wel in. Dat beetje 2T-olie zal de pret niet drukken. Voor ik weer ga rijden haal ik het er weer uit en doe ik er wel weer e10 in.

Bezorgscooter,..... weer,....
Ontsteking schijnt overleden te zijn
Gisteren mee bezig, heb je een vliegwieltrekker voor nodig, heb ik niet, geprobeerd er zelf 1 te maken, niet gelukt, gisteravond besteld, vanmorgen binnen
Net de klus afmaken,.....
nee dus,... als ik de vliegwieltrekker erin draai, en vervolgens de midden bout aandraai,.... trek ik de buitendraad van de trekker eraf
Yep, origineel voor piaggio

Ik vermoed dat gister de schroefdraad iets beschadigd is, had ook een poelietrekker besteld, nu maar wachten tot die binnen is
Net ff getest, scooter werkt nog als voorheen, dus gelukkig niet verder verkloot
Rukzooi

Leuk is dat...heb er ook zo een bij een van mn motoren.
Linkse tap werkte ook niet want die brak af in de afgebroken bout
Maar dit is zo te zien toch nog wel te redden met een helicoil?

Morgen ochtend wordt t mijn revanche, zegt Struick nu met iets te veel overschatting…

Ik zou toch ook alles bij elkaar .... en in mijn hoofd misschien ook lichtjes in paniek schieten het eerste moment.

Ik druppel ook, mijn dealer zei dat het niet nodig is om de accu constant aan de lader te zetten
Nou, ik kom weleens bij dealers in de showroom en die hebben niet voor niets overal aansluitingen in de vloeren voor laders die continu aan de accu’s hangen. Je valt net niet over de snoeren…..

Kortom, met al dat electronica aanboord moeten ze opgeladen blijven. Nieuwe accu plaatsen kost al bijna 500 euro omdat ze naast de accu ook de boel in moeten leren incl. Diagnost app. kosten op de rekening.