Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Oude BMW K's hadden dat volgens mij wel, een van de redenen dat je die in de winter veel zag.

Motorfiets 2 aan de druppellader gezet.... cb500.
Over een paar dagen gaat de lader aan de transalp700 en weer iets later aan de 2cv6. Roulatie systeem.

Toch weer ff met de scoot van zoonlief geprutst
Op een of andere manier veel te veel lucht (niets aan de afstelling veranderd, ook geen valse lucht
Nieuwe inlaat pakking en spruitstuk, helaas niet verbeterd
Spons in het luchtfilter, iets beter, maar nog lang niet zoals het moet

Voor nu ff de handdoek in de ring

Een paar dagen geleden het monstertje aan de druppellader gehangen. Wacht nu op de winterbeurt. Bij het eerste mooie weer gaat het weer mee op pad.

Ontluchtingsdinges van het carter, onder de zuigers, deed zijn werk minder goed dan gedacht dus ik had de vorige keer al een reedklep gemonteerd. Daarna een boutje uit het carter gedraaid zodat er een extra ontluchting, van oudere types ook gebruikt kan worden.
Omdat ik niet meer terug wilde naar een bus remmenreiniger om als olie opvangbak te dienen heb ik drie bakjes gemaakt die wat minder in het zicht zitten en toch makkelijker te controleren zijn.

Terugslagklep op de olievuldop gezet.

Deze komt aan het carter gekoppeld achter de demper.

Deze is voor de voorste cilinder.

Zo lijkt het ook nog een beetje OEM S&S…

En zo zijn ze een beetje uit het zicht.

Bijlagen

• IMG_1602.mov
    81,4 MB