Is dit topic toch nog leerzaamIk zet ze wel aan, knipperlicht aanzetten kan wel verwarring geven omdat men niet altijd door heeft of je van rijbaan wisselt of filerijdt.nooit geweten dat de gedragscode zegt. Niet doen
Zelden, heel zelden. Maar idd, ik wist het ook niet.Is dit topic toch nog leerzaam, haha.
Nou in dit geval wel...Ik zet de alarmlichten gewoon aan, baat het niet schaadt het niet.
Vorige week donderdag mijn ‘nieuwe’ S1000R opgehaald, 130 km tot nu mee gereden en nog niet ontdekt of er alarmlicht mode erop zit…..Beste mede motorliefhebbers,
Hierbij een peiling, just for fun:
Officieel mag je geen alarmlichten voeren tijdens filerijden maar vaak zie je wel dat dit gebeurt. Gebruiken jullie ze, en waarom?
Ik heb een hekel aan GS-en voor me in de file, die zijn zo breed dat ze elke 3 auto's stil staan. Liefst niemand voor me, kan ik gewoon rustig doorkachelen. Over het algemeen maakt men vrij aardig ruimte, en 95% van de auto's die dat niet doet is druk met de telefoon etc en kijkt dus niet om zich heen. Klein tuutje met de luchthoorn maakt die ook wel weer wakker en dan gaan ze meestal alsnog opzij.Ik wacht vaak op een GS om in de file achteraan te rijden, duurt nooit lang. Die zijn breed genoeg zodat ik ook ruimte heb. Met 4 knippers. Why? Don't actually know, just do it.
Inderdaad! Klopt precies!Neen
Nutteloos
Bestuurders kijken toch niet in hun spiegels voor ze in een opening duiken
Overdag valt die grote verblindende vlek wel mee, plus dan hebben ze mij wel gezien. En daar ging het nu net om.Rijden met grootlicht zorgt voor verminderd inschattingsvermogen, men kan je afstand niet meer inschatten want ze kijken in een grote verblindende vlek.
Och, met mijn Electra kan ik aardig door katten, met het brede silhouet gaan de auto' s best wel breed aan de kant, behalve de dure leasebakken met standaard dure meneer, die geven je zelden de ruimteIk heb een hekel aan GS-en voor me in de file, die zijn zo breed dat ze elke 3 auto's stil staan. Liefst niemand voor me, kan ik gewoon rustig doorkachelen. Over het algemeen maakt men vrij aardig ruimte, en 95% van de auto's die dat niet doet is druk met de telefoon etc en kijkt dus niet om zich heen. Klein tuutje met de luchthoorn maakt die ook wel weer wakker en dan gaan ze meestal alsnog opzij.
Zonder alarmlichten trouwens. Vorige motor had ze niet eens, bij deze gebruik ik ze nooit in de file.
Nee, dat valt overdag ook niet mee. Wat je er mee bereikt is dat mensen hun blik van jou afwenden en dat werkt juist averechts.Overdag valt die grote verblindende vlek wel mee, plus dan hebben ze mij wel gezien. En daar ging het nu net om.