Waarschuwingsknipperlichten tijdens filerijden

Gebruik jullie waarschuwingsknipperlichten tijdens het filerijden?

• Totaal aantal stemmers
    154
Ik gebruik ze wel. In de auto zie ik daarom soms net iets eerder een motor in mn spiegels. Ik weet dat het bij de meeste mensen waarschijnlijk niet opvalt maar als het er maar een aantal zijn die me eerder zien vind ik het het al waard.

Ik was altijd tegen want het geeft aan dat er iets gevaarlijks is en dat wil je nu juist met file rijden niet uitstralen. Het moet gewoon zijn. Ik merk wel dat als je het wel doet dat veel auto's je toch eerder zien en ruimte maken. Ik doe het dus tegenwoordig wel.

Zo irritant als er weer iemand achter je zit met de alarmlichten aan. Het liefst nog met alle extra breedstralers erbij. Mensen die plotseling van baan verwisselen zien je meestal toch niet, omdat ze te druk zijn met hun telefoon.

soms wel, meestal niet. Geloof inderdaad niet dat hetb echt helpt gezien te worden.
Zet soms wel mijn grootlicht aan, denk dat dat meer opvalt.
Maar ik ga er maar vanuit dat ze me toch niet zien.
Rijden met grootlicht zorgt voor verminderd inschattingsvermogen, men kan je afstand niet meer inschatten want ze kijken in een grote verblindende vlek.

Vandaag poging gedaan tot file filteren in Italië, da's geen aanbeveling!. Hoewel het daar toegestaan is krijg je nauwelijks ruimte.
Dat doen we in Nederland toch beter dan.

Nee, ik gebruik mijn knipperlichten waarvoor ze zijn;
- om achteropkomend verkeer te waarschuwen bij langzaamrijdend verkeer voor me (net zoals ik dat in een auto zou doen)
- noodsituatie/pech op de vluchtstrook
- richting aangeven tijdens het rijden

Daarnaast: als ik in file rij en ik wissel van rijstrook/voeg weer in omdat alles harder dan 50 km/u weer rijdt, dan gebruik ik mijn richtingaanwijzers. Zie velen dat niet doen omdat ze waarschuwingslichten aan hebben.

Toen ik nog bijna dagelijks file reed, gewoon zelf opletten, geen alarmlichten aan
Er is geen paniek hoort/mag niet, waarom dan toch doen
Geloof ook niet dat het helpt

Ik had ook knipperlichten in de spiegels, die brandden continu (drl) oranje, bij gebruik knipperlicht gingen ze beide uit, en de zijde knipperlicht ging dus knipperen
Die oranje ledjes op spiegel hoogte, die vielen wel op, waren ook fijne spiegels

Er zitten tegenwoordig alarmlichten op mijn motor maar het gebruik daarvan zit niet in mijn systeem. Toen ik nog open stond om nieuwe dingen te leren bestonden die dingen alleen voor auto's. Staat er overigens iets in de wet over het gebruik van alarmlichten op de motor?

Ik ken die gedragscode niet.

Ik voel me er veiliger bij, ik denk dat ik eerder gezien wordt. Ik blijf ze dus gebruiken.

Maar ik rook niet😉

Terug
Bovenaan Onderaan