Dus...wie heeft er vandaag lekker motor gereden?
Aangezien mijn auto onklaar is had ik besloten deze winter weer met de motor te gaan...ging vorig jaar ook prima.
Dus vanochtend weer de motor gepakt, rekening houdend met de wind.
Zo snel mogelijk langs vrachtautos, ruimte om me heen houden dat niemand anders op mij kan klappen en ik zelf niet onder een auto waai.
Ging allemaal prima... op school aangekomen en college volgen.
Na een half uur geëvacueerd vanwege die hijskraan die op het gebouw was gedonderd, dus school was toen ook weer over.
Motor was helaas gebruikt als fixatiepunt voor het mooie politielint en daar was ikhet niet helemaal mee eens dus mijn motor teruggeconfisceerd en verderop buiten ground zero gezet.
Ik dacht nog... misschien maar beter zorgen dat de wind van rechts komt, dan dondert ie iig niet om...maar te lui om te doen.
Nadat ik shoarma had gehaald en een windproof aansteker ging ik toch maar naar huis.
Ik zag mijn motor niet meer staan, dus hij was óf omgewaaid, of gejat.
Gelukkig omgewaaid. Nu heb ik een enorm goedkope kuiploze motor dus hoe erg kon het zijn, hooguit mn (volle) tank die kostbare juice verloren was.
Zelfs dat viel mee, er was een paar honderd ml. uit.
Motor rechtopgegooid, contact om, zag niets afgebroken dus geprobeerd te starten.
Motor wilde niet ronddraaien, dus er zal wel wat benzine in mijn cilinders hebben gezeten (oeh weer geluk dat ik geen kromme drijfstangen heb).
Na even wachten en nog een keer proberen sloeg ie aan, lopend op 2 of 3 pitten...
lekker laten gaan.... en na een tijdje liep ie weer als een tikkende naaimachine (volgens mij is er al een paar duizend km een bigendje rot).
Helaas...remhendel afgebroken, die lag verderop op straat...dus die in mn zak gestoken en met een half handje remmen maar.
Toen de echte uitdaging, met nóg meer wind de snelweg op. Eerst door utrecht rijden omdat ik er op de uithof niet meer uitkon door de afzetlinten (waar ik trouwens perfect onderdoor kon kwam ik achter toen ik het terrein ging verlaten).
Besloten niet harder dan 80 te rijden om te kunnen anticiperen op rukwinden en schade bij evt. val te beperken. Juist ook niet zachter dan 80 gaan rijden want dan werd ik de hele tijd ingehaald door vrachtwagens en ik wil geen vrachtwagens om me heen...vooral vandaag niet.
Dus lekker achter een vrachtwagen aangereden... maar werd alsnog ingehaald af en toe door vrachtwagens en een paar keer werd ik gewoon de vluchtstrook opgeblazen en terwijl ik dat aan het corrigeren was kwam de wind op magische manier opeens van de andere kant.
Kortom, hele weg vol met adrenaline gereden, ruimte om me heen houden en proberen de wind en motor te temmen.
Vond het eng..maar was wel weer een goede ervaring.
Ben te lui om mn wiel weer recht te schoppen en een nieuwe remhendel te kope, dus ik hoop dat ik nog wat heb liggen (heb sowieso nog een pomp liggen, en dan heb ik ook weer meteen een rechterspiegel)..
heeft iemand toevallig nog een CBR F2 remhendel liggen waar ie al jaren niets meer mee doet, laat het me dan weten
Motor is trouwens een oude z400 die zichzelf aan het verratten is, vandaar dat die val me ook geen drol uitmaakte.
Iemand anders nog gereden?