Waarschuwing: weer- én verkeersalarm! Gereden?

Sta ik net in de woonkamer hoor ik mijn alarm ineens motor omgevallen tegen de schutting. Voor zover ik nu zie was ie met rechter spiegel en stuureind tegen de schutting gevallen en geen schade morgen maar effe uitlaten om te kijken of er echt niets aan mankeerd

Vorige week heb ik em nog gewoon aan de paal laten staan, helemaal verkeerd om met zn kont in de wind EN nog een zeil er overheen. Bleef goed staan hoor.
Alleen net ging ik ff kijken, was me zeil er al half afgewaaid en heb ik em zodoende toch maar ff tegen de muur gezet, zonder zeil en met zn kop in de wind.

t Enige wat er nu nog kan gebeuren is dat ie makkelijker gejat wordt.

ik moet vanmiddag lessen maar heb nog niks gehoord dat het niet doorgaat of zo

tuoontje en ik hebben net ook al motor opgeraapt van mede mfster B|
tis hier bij vlagen echt heel heftig...

ik moet vanmiddag lessen maar heb nog niks gehoord dat het niet doorgaat of zo
Het zou wel kicken zijn als die les gewoon doorgaat. Dan heeft die rijschoolhouder best lef in zijn donder. Aan de andere kant is het wel goed als je ook leert wat het is om op de motor te zitten bij een stevige bries.

Vanmorgen heb ik zonder veel problemen de 80 kilometer naar Utreg afgelegd, vanavond zien we wel wat het wordt. We weten in ieder geval dat het tekeer zal gaan :W

Een voordeel: als het vanmiddag vanaf Utrecht naar Almere helemaal vaststaat
met auto's, rijd ik op de motor lekker beschut ertussendoor ;)

Ik ga denk ik wel op tijd naar huis vanmiddag.
:^

zelfde op de A2 Amsterdam-> Utrecht

Hier in Amsterdam staan de bomen wel aardig te schudden..

woooow ik ben net terug van vlissingen (zeeland) *O*
daar over de boulevard gereden...wat een ruige zee!!! :9~ en daar ff op de punt uit gewaait...letterlijk :9 storm begon net aan te wakkeren! en de loodsboten gingen tekeer op de zee!!! :}
kzag 1 bikkel van een motorrijder!! :X doe ik hem niet na met deze storm!
de busjes wiebelde ook gevaarlijk heen en weer! :X

maar mag eind van de dag door de storm naar mn werk fietsen -O- B|

Laatst bewerkt:
het water komt hier thuis onder de loodslabben doorgeblazen. Verder hebben we 1 boom en 1 schutting opgeruimd en ligt er ook bij de lokale bieb iets om. Zometeen lekker naar het werk, kijken of het dak er daar nog wel op ligt

Ik kwam net het CBR uitgelopen en dook de auto in om wat rond te bellen/sms'en dat ik geslaagd ben voor theorie, jai! en de auto stond bizar te schudden!

als ik geen pfeifer zou hebben zou ik vandaag rij examen hebben :X

Zou dat gewoon door gaan dan of niet?

toch een heeel klein beetje geluk bij ongeluk :+

Hier komen al aardige takken naar beneden. En wat een dag voor het grof vuil!? Da's echt een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Inmiddels al redelijk wat grof vuil de straat over zien waaien.

Laatst bewerkt:
icon_eek.gif

Voor het éérst,...wat ik daarnet hoorde op de radio...

Een windwaarschuwing..( uiteraard), maar met de mededeling VOOR MOTORRIJDERS...!
Dit is een uniek.
Help!
Ze houden rekening met ons......*snif......'k wordt er gewoon een beetje emotioneel van.... :) '( :)

Ik heb net mn kortste werkdag ooit gehad. Treinen vielen een voor een uit en omdat ik niet eens wist of ik wel terug kon komen; dit is tenslotte pas het begin van de storm, ben ik maar weer teruggegaan. Heb ook nog nooit zo de metro voelen zwaaien tussen Maashaven en Rijnhaven.

Best flinke storm als je t mij vraagt.

Ben net ff de hoes van mijn motor af gaan halen en de kliko's waaien gezellig omver :X

En ik hoorde in de auto dat er een verkeersalarm is: niet de weg op als het niet moet. De storm is de zwaarste sinds 4,5 jaar, zo rond windkracht 10 :o

Weeralarm

Opgesteld op donderdag 18 januari 2007 om 12.52 uur.

Bericht nummer: 8

ZWARE STORM AAN DE KUST MET KANS OP ZEER ZWARE WINDSTOTEN IN HET BINNENLAND: SCHADE MOGELIJK

Tot in de avond moet men rekening houden met zeer zware windstoten van 110-130 km/uur. De windstoten kunnen verraderlijk zijn. Er staat tevens langs de kust een zware storm, kracht 10, zuidwest in de loop van de middag draaiend naar west.

Dus...wie heeft er vandaag lekker motor gereden?

Aangezien mijn auto onklaar is had ik besloten deze winter weer met de motor te gaan...ging vorig jaar ook prima.
Dus vanochtend weer de motor gepakt, rekening houdend met de wind.
Zo snel mogelijk langs vrachtautos, ruimte om me heen houden dat niemand anders op mij kan klappen en ik zelf niet onder een auto waai.
Ging allemaal prima... op school aangekomen en college volgen.
Na een half uur geëvacueerd vanwege die hijskraan die op het gebouw was gedonderd, dus school was toen ook weer over.

Motor was helaas gebruikt als fixatiepunt voor het mooie politielint en daar was ikhet niet helemaal mee eens dus mijn motor teruggeconfisceerd en verderop buiten ground zero gezet.
Ik dacht nog... misschien maar beter zorgen dat de wind van rechts komt, dan dondert ie iig niet om...maar te lui om te doen.

Nadat ik shoarma had gehaald en een windproof aansteker ging ik toch maar naar huis.
Ik zag mijn motor niet meer staan, dus hij was óf omgewaaid, of gejat.

Gelukkig omgewaaid. Nu heb ik een enorm goedkope kuiploze motor dus hoe erg kon het zijn, hooguit mn (volle) tank die kostbare juice verloren was.
Zelfs dat viel mee, er was een paar honderd ml. uit.

Motor rechtopgegooid, contact om, zag niets afgebroken dus geprobeerd te starten.
Motor wilde niet ronddraaien, dus er zal wel wat benzine in mijn cilinders hebben gezeten (oeh weer geluk dat ik geen kromme drijfstangen heb).
Na even wachten en nog een keer proberen sloeg ie aan, lopend op 2 of 3 pitten...

lekker laten gaan.... en na een tijdje liep ie weer als een tikkende naaimachine (volgens mij is er al een paar duizend km een bigendje rot).

Helaas...remhendel afgebroken, die lag verderop op straat...dus die in mn zak gestoken en met een half handje remmen maar.

Toen de echte uitdaging, met nóg meer wind de snelweg op. Eerst door utrecht rijden omdat ik er op de uithof niet meer uitkon door de afzetlinten (waar ik trouwens perfect onderdoor kon kwam ik achter toen ik het terrein ging verlaten).

Besloten niet harder dan 80 te rijden om te kunnen anticiperen op rukwinden en schade bij evt. val te beperken. Juist ook niet zachter dan 80 gaan rijden want dan werd ik de hele tijd ingehaald door vrachtwagens en ik wil geen vrachtwagens om me heen...vooral vandaag niet.

Dus lekker achter een vrachtwagen aangereden... maar werd alsnog ingehaald af en toe door vrachtwagens en een paar keer werd ik gewoon de vluchtstrook opgeblazen en terwijl ik dat aan het corrigeren was kwam de wind op magische manier opeens van de andere kant.
Kortom, hele weg vol met adrenaline gereden, ruimte om me heen houden en proberen de wind en motor te temmen.

Vond het eng..maar was wel weer een goede ervaring.
Ben te lui om mn wiel weer recht te schoppen en een nieuwe remhendel te kope, dus ik hoop dat ik nog wat heb liggen (heb sowieso nog een pomp liggen, en dan heb ik ook weer meteen een rechterspiegel)..

heeft iemand toevallig nog een CBR F2 remhendel liggen waar ie al jaren niets meer mee doet, laat het me dan weten ;)
Motor is trouwens een oude z400 die zichzelf aan het verratten is, vandaar dat die val me ook geen drol uitmaakte.

Iemand anders nog gereden?

Hmmmm....vanavond dan toch maar met de bus naar huis?.....Vanochtend ging het op de motor nog best wel redelijk. Heb wel de Fly-over van het Prins Clausplein maar vermeden.

jaaa en er is hier naast ons huis net een boom om gewaaid *O*
politie ging weg afzetten en de boom werd geamputeerd :9

Aangezien de bobine nog steeds kapot is, vandaag de brommer maar gepakt. Het is een best opgefokt dingetje maar op een lange rechte weg met deze tegenwind kwam die in zen 2 niet vooruit.. En van werkt terug liep ik de oprit af, tegen de wind in, op een gegeven moment werd ik zelfs achteruit geblazen terwijl ik vooruit liep :P Rest vd reis is ok gegaan, af en toe een rukwindje alleen heb ik dijken zoveel mogelijk vermeden.

Hierzo worden de panden van SBS6 ontruimd, de gevelplaten komen eraf..!! Ik heb mijn motorscooter maar even in de hal gezet.. Hij stond te klapperen op zijn standaard..
Is dat in Amsterdam?

Terug
Bovenaan Onderaan