Vt600 overdruk carter

Easyrider-90

Rookie
8 jun 2009
28
9
Hoi hoi

Vandaag aan de vt600 gesleuteld en kwam er opeens achter dat er een overdruk is in het carter van de shadow. Ik opende de olie vul dop toen hij stationair draaide en had overdruk en kwamen wat spettertjes olie uit.

Gelijk uit gezet en de crankcase breather gechecked en er kwam niks uit de drainslang.

motor nog eens gestart en even laten lopen en na 30 seconden uit gezet en toen de vul dop losgehaald en toen was en geen overdruk, alleen als die loopt.

Ben een leek en heb in die jaren nog nooit de vul dop geopend als de motor loopt, hoort er een overdruk te zijn? Ik denk het wel, die zuigers creëren natuurlijk gewoon overdruk in het carter. Hij loopt gewoon mooi stationair en hoor of zie niks geks.
 
Hoi hoi

Vandaag aan de vt600 gesleuteld en kwam er opeens achter dat er een overdruk is in het carter van de shadow. Ik opende de olie vul dop toen hij stationair draaide en had overdruk en kwamen wat spettertjes olie uit.
Mooi, dan zit er nog olie in :+
motor nog eens gestart en even laten lopen en na 30 seconden uit gezet en toen de vul dop losgehaald en toen was en geen overdruk, alleen als die loopt.
Tot zover klinkt het normaal.
Ik denk het wel, die zuigers creëren natuurlijk gewoon overdruk in het carter.
Yep
Hij loopt gewoon mooi stationair en hoor of zie niks geks.
Ik zie geen probleem ;)
 
Bedankt voor je reactie 4x2

Het is dus normaal dat er overdruk uit je vul dop komt als je deze opent als de motor draait?

Ben toch van plan om uit te sluiten dat de breather niet verstopt is, even door het drain slangetje blazen met mn vinger op de slang die naar het lucht filter gaat. Als daar geen blokkade in zit moet het gewoon goed zijn volgens mij? Ik heb er vanmiddag even op geblazen en voelde geen restricties, maar kan natuurlijk gewoon naar het luchtfilter gaan.

Heb een werkplaatshandboek maar kan er niet veel over vinden.
 
Het is inderdaad normaal, de reden geef je in je eigen post ook al aan, dat gepomp van die zuigers gaat ergens heen :)
Een specificatie zullen ze normaal niet opgeven in het WPHB, maar als de olie langs de keerringen dr uit spuit en je luchtfilter vol zit met olie is er meestal iets niet helemaal goed.

Je kunt, als je tijd teveel hebt, de carterontluchtingslang eens knikken en dan een rondje gaan rijden, vooral flink toeren draaien.
Daarna kun je de tijd die je teveel had spenderen aan het vervangen van een hele bult keerringen en pakkingen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan