Vreemd kastje bij accu

tedje

Die hard MF'er
25 feb 2004
713
162
Zaanstad
Vanmiddag mijn “nieuwe” Honda NC750x dct bij de motorzaak opgehaald. Rijdt heerlijk en ben er erg blij mee.
Nu haalde ik vanavond de klep voor de accu vandaan om een 12volt aansluiting voor de Optimate druppellader te maken. Bij het openen van de klep in het helmvak kwam er een klein kastje naar buiten, met daarin 2 knipperende groene lampjes. Er komen meerdere dunne draden uit, maar alleen de rode en zwarte (+ en - mag ik aannemen) zijn aangesloten op een connector.
Heeft iemand enig idee wat voor kastje dit is, of waar het voor dient?
 

Bijlagen

  • IMG_6299.jpeg
    IMG_6299.jpeg
    137,5 KB · Weergaven: 3
Ben nu alleen nog benieuwd of het nu een leasemotor is of niet
Misschien is het een leasemotor geweest in een vorig leven. Volgens het onderhoudsboekje komt hij uit Spanje, Murcia. De motorzaak heeft hem geïmporteerd.
Het kastje is er inmiddels uit, dat gaat de vuilnisbak in.
De connector aansluiting waar hij aan vastzat bij de accu, kan ik die gebruiken voor voeding voor mijn Garmin Zumo? Is deze aan het contact geschakeld, of heeft deze een continu plus (+) ?
 
Misschien is het een leasemotor geweest in een vorig leven. Volgens het onderhoudsboekje komt hij uit Spanje, Murcia. De motorzaak heeft hem geïmporteerd.
Het kastje is er inmiddels uit, dat gaat de vuilnisbak in.
De connector aansluiting waar hij aan vastzat bij de accu, kan ik die gebruiken voor voeding voor mijn Garmin Zumo? Is deze aan het contact geschakeld, of heeft deze een continu plus (+) ?
Dat is vermoedelijk je diagnostische aansluitplug. Die witte plug van het kastje rood en zwart meten is weten. Rood en zwart ergens afknippen, strippen, plug aansluiten en dan meten met contact aan/uit etc.
 
Die aansluiting zou ik niet gebruiken voor de Zumo..

Er is voor de Honda NC een kabelboompje te koop bij de dealer daarvoor. En relais/zekering om dat kabelboompje te activeren.
Zit links achter de kuip zo uit mijn hoofd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan