Vreemd kastje bij accu

tedje

Die hard MF'er
25 feb 2004
713
162
Zaanstad
Vanmiddag mijn “nieuwe” Honda NC750x dct bij de motorzaak opgehaald. Rijdt heerlijk en ben er erg blij mee.
Nu haalde ik vanavond de klep voor de accu vandaan om een 12volt aansluiting voor de Optimate druppellader te maken. Bij het openen van de klep in het helmvak kwam er een klein kastje naar buiten, met daarin 2 knipperende groene lampjes. Er komen meerdere dunne draden uit, maar alleen de rode en zwarte (+ en - mag ik aannemen) zijn aangesloten op een connector.
Heeft iemand enig idee wat voor kastje dit is, of waar het voor dient?
 

Bijlagen

  • IMG_6299.jpeg
    IMG_6299.jpeg
    137,5 KB · Weergaven: 3
Misschien een restant van een motoralarm of tracker? Al dan niet zelf gehobbyd door vorige eigenaar? Ik zou gewoon even de bedrading volgen en fatsoenlijk verwijderen.
 
Lijkt qua vorm/formaat wel wat op een gps tracker. Aansluiten op een oude accu en naar de stort brengen oid
Lijkt inderdaad wel op een tracker.
Dit is hem niet, maar lijkt er wel op.

Zou jij hem thuis afkoppelen, of toch liever op een locatie een stukje van je huis af? _O-
Aansluiten op een oude accu klinkt mooi, maar moet dan toch eerst los.


Ik zal morgen eens kijken waar de connector naar toe gaat.
Het zijn wel hele dunne draadjes, veel stroom zal er niet doorheen kunnen.
Zit er bij jou ook een simkaart in?
 
Vanmiddag mijn “nieuwe” Honda NC750x dct bij de motorzaak opgehaald. Rijdt heerlijk en ben er erg blij mee.
Nu haalde ik vanavond de klep voor de accu vandaan om een 12volt aansluiting voor de Optimate druppellader te maken. Bij het openen van de klep in het helmvak kwam er een klein kastje naar buiten, met daarin 2 knipperende groene lampjes. Er komen meerdere dunne draden uit, maar alleen de rode en zwarte (+ en - mag ik aannemen) zijn aangesloten op een connector.
Heeft iemand enig idee wat voor kastje dit is, of waar het voor dient?
Vraag het de motorzaak waar je hem hebt gekocht.
 
"Een connector" of je diagnostic socket?

Bekijk bijlage 1925602
Ik heb hem met veel moeite eraf gekregen, hij zat inderdaad aangesloten op deze connector. Dat is een connector met kabelboompje van Honda zelf, geen eigen gefrobel.
Het kastje heb ik open gemaakt, er zit een batterij en printplaatje in. Dus toch een GPS tracker?
 

Bijlagen

  • IMG_6301.jpeg
    IMG_6301.jpeg
    283 KB · Weergaven: 3
  • IMG_6302.jpeg
    IMG_6302.jpeg
    362,2 KB · Weergaven: 3
Ik heb hem met veel moeite eraf gekregen, hij zat inderdaad aangesloten op deze connector. Dat is een connector met kabelboompje van Honda zelf, geen eigen gefrobel.
Het kastje heb ik open gemaakt, er zit een batterij en printplaatje in. Dus toch een GPS tracker?
Er zit een IMEI nummer op en op het printplaatje een connector voor een SIM kaart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan