Voorvork veren / olie

Sem r

MF'er
5 okt 2021
59
12
Ik heb een advies vraagje
mijn veren staan bijna op z'n strakst afgesteld dus tijd voor andere
maar ik weet niet wat er nu in zit het zouden zomaar is de orginele kunnen zijn
wat is dat een logische opvolger?

progressieve veren of zware veren
rij momenteel 2.05 met een 600 en weeg 80 kilo

En welke vork olie zou ik er op moeten zetten
 
Sowieso geen progressieve veren voor je circuitfiets.
Ik zou met je gegevens en wensen naar een veren specialist gaan en hun voor jou een mooie veer laten bestellen en installeren, zij weten dan ook de juiste dikte en hoeveelheid vorkolie
 
Sowieso geen progressieve veren voor je circuitfiets.
Ik zou met je gegevens en wensen naar een veren specialist gaan en hun voor jou een mooie veer laten bestellen en installeren, zij weten dan ook de juiste dikte en hoeveelheid vorkolie
Iknwou t eigelijk graag zelf doen vandaar de vraag ook
 
Lineaire veren voor jouw gewicht en gebruik, de veringboer geeft dan de juiste olie en gegevens voor de luchtkamer er bij.
Dan ken je je motor niet meer terug.
 
Teveel duik en minder voorspelbaar veergedrag
ja precies dit dus.
Ik heb eerst met een set progressief van hyperpro gereden en dat was helemaal niks, op straat misschien leuk, maar voor circuit drama. Ik rijd nu met lineair van KTECH en wereld van verschil. Prima af te stellen en reageert altijd mooi ipv onvoorspelbaar zoals progressief doet
 
ja precies dit dus.
Ik heb eerst met een set progressief van hyperpro gereden en dat was helemaal niks, op straat misschien leuk, maar voor circuit drama. Ik rijd nu met lineair van KTECH en wereld van verschil. Prima af te stellen en reageert altijd mooi ipv onvoorspelbaar zoals progressief doet
Oke maakt gewicht in deze nog wat uit ?
 
Gewicht maakt zeker wel uit.
Maar het principe van een progressieve veer op het circuit werkt niet. Moment dat je gas dicht draait, zakt ie al te ver in...
 
Gewicht en rijstijl, beide tellen mee, en dat neemt een goede vering specialist mee in zijn advies.
Bel HK Suspension eens op, je kan daar gewoon veren en olie kopen en zelf inbouwen.
 
Gewicht en rijstijl, beide tellen mee, en dat neemt een goede vering specialist mee in zijn advies.
Bel HK Suspension eens op, je kan daar gewoon veren en olie kopen en zelf inbouwen.
Aw oke mooi ga ik denk ik dat doen bedankt 👍
 
Hyperpro heeft natuurlijk ook lineaire zwart gecoate veren of een geslepen set voor in de voorvork.
 
Gewicht maakt zeker wel uit.
Maar het principe van een progressieve veer op het circuit werkt niet. Moment dat je gas dicht draait, zakt ie al te ver in...
Ja precies wel logies opzich wort hij onderin hard en blijft ie uitgeveert nog slap
 
Ja precies wel logies opzich wort hij onderin hard en blijft ie uitgeveert nog slap

Hier heb ik persoonlijk ook wel wat last van :+

Maar vering jongeman dat is wel een vak apart. Als je motor te diep duikt ligt de oplossing zeker niet in het strakker draaien van je veren. Daarmee verneuk je weer de SAG. Beetje meer olie erin kan een oplossing zijn. Of andere veren en anders zul je de shimm stack moeten aanpassen.
 
Hier heb ik persoonlijk ook wel wat last van :+

Maar vering jongeman dat is wel een vak apart. Als je motor te diep duikt ligt de oplossing zeker niet in het strakker draaien van je veren. Daarmee verneuk je weer de SAG. Beetje meer olie erin kan een oplossing zijn. Of andere veren en anders zul je de shimm stack moeten aanpassen.
Nee heb zelf alles al op bijna zijn hardst afgesteld en kom nog bijna tegen de eind aanslag met m tyrip zeg maar dus meer wat dan mijn volgende stap is zitten nu nog waarschijnlijk de orginele in
 
Nee heb zelf alles al op bijna zijn hardst afgesteld en kom nog bijna tegen de eind aanslag met m tyrip zeg maar dus meer wat dan mijn volgende stap is zitten nu nog waarschijnlijk de orginele in
En wil t gewoon zelf installeren daar ben ik handig genoeg voor en dan evt voor wat basis setings ff lang een veren boer
 
echt top veren voor in de voorvork. 9,5 en 10nm besteld. beide setjes bij hk laten na meten, zijn beide 10nm |(
Dat is helemaal niet goed. :N
Andersom ook wel mensen langs zien komen die net bij HK waren geweest.
Of de motor even goed afgesteld kon worden.
 
Nee heb zelf alles al op bijna zijn hardst afgesteld en kom nog bijna tegen de eind aanslag met m tyrip zeg maar dus meer wat dan mijn volgende stap is zitten nu nog waarschijnlijk de orginele in

Kijk veren doen eigenlijk niks .

Ja ze veren in en uit.

Je stelt enkel je SAG ermee af google eens op youtube SAG.

Met veren bereik je niets tenzij ze teveel inzakken dan neem je een hardere of anders om.

Jij wint alleen iets met de shimms ( pre load en compressie daar weet HK wel raad mee a 300EURO.

Of je zet een piston kitje in de voorzijde? Of je neemt een cartridge set.

Wat voor een motor rij je trouwens ?
 
Kijk veren doen eigenlijk niks .

Ja ze veren in en uit.

Je stelt enkel je SAG ermee af google eens op youtube SAG.

Met veren bereik je niets tenzij ze teveel inzakken dan neem je een hardere of anders om.

Jij wint alleen iets met de shimms ( pre load en compressie daar weet HK wel raad mee a 300EURO.

Of je zet een piston kitje in de voorzijde? Of je neemt een cartridge set.

Wat voor een motor rij je trouwens ?
Aw oke ga ik even doen maar als je telkend je veer straker draait en hij toch steeds ondereen duikt omdat ik steeds harder ga remmen word het toch gewoon tijd voor wat zwaarders? Of maakt dat niks uit
Rij een gsxr 600 k4
 
Veren op gewicht bestellen bij een veringboer en de voorvork en achterschokbreker een servicebeurt geven of laten geven. Geheel even fatsoenlijk afstellen (veerweg en rebound) en dan gewoon meters gaan maken. Eerst niet te moelijk over denken, standaard vering is goed genoeg mits dit op gewicht staat. Als de rondetijden naar beneden komen dan ga je vanzelf merken wat er beter kan.
 
Veren op gewicht bestellen bij een veringboer en de voorvork en achterschokbreker een servicebeurt geven of laten geven. Geheel even fatsoenlijk afstellen (veerweg en rebound) en dan gewoon meters gaan maken. Eerst niet te moelijk over denken, standaard vering is goed genoeg mits dit op gewicht staat. Als de rondetijden naar beneden komen dan ga je vanzelf merken wat er beter kan.
Dit was inderdaad ook gewoon mijn idee daarom de vraag welke vering ik dan het best aan kan schaffen vo oir een vervolg op wat er nu onder zit
vering op gewicht gewoon mijn lichaams gewicht ?
 
Aw oke ga ik even doen maar als je telkend je veer straker draait en hij toch steeds ondereen duikt omdat ik steeds harder ga remmen word het toch gewoon tijd voor wat zwaarders? Of maakt dat niks uit
Rij een gsxr 600 k4

In dit geval een GSXR 600/750 K4 K5 die moeten zelfs een zwaardere veer hebben aan de voorzijde. Begin met een 10.0 als je met pak aan 100kg weegt . Wil je een frisse voorzijde ga dan even naar HK vering zijn passen dan ook de shimms aan. Reken met veren + shimms en een service op 500EURO.

Ikzelf reed dat type altijd met een race cartridges erin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan