Voorvork keerring vervangen

Johnv

MF veteraan
3 jun 2001
4.412
1
Leerdam
Zorg eerst voor een goede ondersteuning van de motor, zodat het voorwiel vrij komt.



full
 
Laatst bewerkt:
Van dit soort fotostrips zou eigenlijk een soort archiefje aangelegd moeten worden, zodat je makkelijk de juiste klus kunt terugvinden.

In ieder geval de complimenten voor John. :}
 
ben nogal benieuwd hoe je die fiets op het krukje hebt gekregen....

tof gedaan....
er zit een hevel onder...
en dan nog, zo'n husk til je er wel op...

heb dit klusje een paar keer bij professionals mogen aanschouwen, en altijd blij dat ik het hen laat doen. Niet dat de klus zo'n klus is, maar ze ontdekten altijd weer versleten onderdeeltjes die ik niet zou zien of op voorraad zou hebben.

tevens zetten ze de binnenpoot op een draaibank en polijsten deze... anders blijf je keerringen vervangen....
 
Erg mooie handleiding. En die vele foto's doen het 'm. Zoveel staan er echt niet in een Haynes handleiding. Top! :}


Ik heb deze klus onlangs ook uitgevoerd.
Ik vroeg me af waarom je de buitenring vd keerring invet? Het is toch juist de bedoeling dat die keering goed op zijn plek blijft zitten? Of zorgt die klemveer daar in voldoende mate voor? Ik gebruikte de oude keering (waarvan ik de binnenring had weggesneden voor deze klus), legde deze bovenop de nieuwe. En tikte toen met een stuk pvc voorzichtig de keerring op z'n plek.
 
Ik heb dit vorige week even laten doen. Was er wel bij om het te aanschouwen. Het is zeker mogelijk om dit zelf te doen, maar het ontbreekt mij een beetje aan middelen om de fiets omhoog te krikken etc. en het sleutelt niet lekker in de tuin met deze temperaturen....... :)

Goede uitleg, JohnV
 
hoe weet je dat ze aan vervanging toe zijn?

als je af en toe ff aan je voorpoten voelt, en je hebt een beetje olie op je vingers. dan snel die handel vervangen voordat hij olie op je remschijven begint te lekken.


bandito===>
Ik vroeg me af waarom je de buitenring vd keerring invet? Het is toch juist de bedoeling dat die keering goed op zijn plek blijft zitten? Of zorgt die klemveer daar in voldoende mate voor?


dan kun je makkelijker de keering op zijn plaats krijgen.
ja, hij blijft goed zitten.



ps. john zijn dat speciale sleutelhandschoenen of ben jij ook alergies voor die olie.
 
m'n vader heeft een ktm (lc4 640 enduro) en bij hem lekt er dus ook olie uit de pootjes, en hij wil ze dus repareren, maar nou vroeg hij zich af hoe het kan komen dat ze gaan lekken, en hoe duur is een compleet keerringsetje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan