Vmax loopt op 3 pitten van ongeval

rzwanink

I need Vitamin Sea
5 jun 2010
5.671
4.876
Afgelopen Woensdag ben ik aangereden door een automobilist.

Toen ik vandeweek ben wezen kijken naar de schade hebben we hem toch ook even gestart.
ik was er niet zo bang voor om dit te doen. Sleutel erin, draaien, vboost zoemertje, benzine pomp hevig aan het tikken. Is ook logisch omdat hij op zijn kant heeft gelegen en er uit de carbs volgens mij wat peut lekte.

Bij het starten liep hij niet zo mooi. Technisch als ik ben ga ik ervan uit dat er teveel benzine in een of 2 van de carbs zit en misschieb ook nog wel in de cylinder(s).

Wat kan ik nu het beste doen? of zijn er nog andere dingen om op te letten?
Belangrijk om te weten bij de keuze de vmax te houden of weg te doen.

full
 
Tjee Reinier....da's een beste klap geweest.... -O-
Heb je zelf niks?

Idiote koekblikkers.....denken dat ze alles zomaar kunnen flikken..... |(
In ieder geval is die grafbak in mijn ogen zeker TL...

Het zou interessant zijn, om een foto te zien van de andere kant, waar je Max op heeft gelegen.
Allerhande relais en electronica zitten achter de linkse luchthapper.
Wellicht dat daar iets fout zit?

Voorvork mag het probleem niet zijn, die zijn bij de verschillende specialisten zat te krijgen.
Hennie Raats had er laatst drie compleet in zijn werkplaats staan..zowel <'92 (40mm) als >'92 (43mm)......

Ha Patrick,

Gelukkig zelf niet zo veel. Beetje stijf en wat blauwe plekken en een snee in mn zak..... bah...
Voor de rest een engeltje op mijn schouder gehad.

Wat betreft de schade aan de vmax, die ligt voornamelijk aan de voorkant. Mijn voetsteunen/valblokken en stuur en uitlaat hebben alles aanbhet blok en luchthappers beschermd :)

Qua onderdelen word ik op de Vmaxclub al aardig goed op weg geholpen. Mits hij uiteraard niet TL gaat.

Hier een foto van de zijkant
full
 
Nasty dit.. wel goed dat je er zelf redelijk ongeschonden vanaf bent gekomen..

koekblikkers door rood.. :( ik zie het zooo vaak gebeuren he, ook als ik zelf in de auto zit.. asos.. nog ff er doorheen willen glippen.. jaja..


maar hee.. zou je je max niet simpelweg naar een expert brengen om hem daar na te laten kijken? in Zeist zit zo iemand.. die wil best een schaderapport opmaken voor je, die je vervolgens bij de verzekering van de tegenpartij kunt indienen.. of ie dan TL verklaard zal worden is daargelaten, maar je weet dan wel wat er aan scheelt/kan schelen.

my
full
 
Ha Patrick,

Gelukkig zelf niet zo veel. Beetje stijf en wat blauwe plekken en een snee in mn zak..... bah...
Voor de rest een engeltje op mijn schouder gehad.

Wat betreft de schade aan de vmax, die ligt voornamelijk aan de voorkant. Mijn voetsteunen/valblokken en stuur en uitlaat hebben alles aanbhet blok en luchthappers beschermd :)

Qua onderdelen word ik op de Vmaxclub al aardig goed op weg geholpen. Mits hij uiteraard niet TL gaat.

Hier een foto van de zijkant[afbeelding]

Dat ziet er nog niet verkeerd uit.
Ik ben blij dat ik ook die valbeugels gemonteerd heb, het blok lijkt onbeschadigd...

Het zal motorisch wel meevallen, denk ik.
Wellicht een kapotte bougie, of een vlotter die vasthangt.

Wegdoen zou ik zeker NIET doen, er is altijd nog zoiets als Totall Loss met behoud.
Een goede V-max vind je niet gauw onder de € 4000,-

Mocht de verzekering het over TL gaan hebben, wacht eerst de biedingen af.
In de tussentijd wel al op de diverse sites gaan kijken wat een vergelijkbare Max nog opbrengt, dan heb je wat onderhandelingsruimte.

De verzekering laat jou weten wat het hoogste bod op je motor is.
Trek dat van de vastgestelde dagwaarde af en je weet voor hoeveel je aan de motor kunt sleutelen.

Het is natuurlijk nu wel dé kans om te upgraden naar een 43mm vork, 298mm remschijven en andere klauwen.
Als je een complete voorkant kunt krijgen, kun je het spul zo omzetten.
Het balhoofd is namelijk niet gewijzigd bij de upgrade naar 43mm.

Veel succes!
Pat
 
@little_bear: had idd al even vooronderzoek gedaan en ik had al een bedrijf gevonden die voor €125,- je frame kan controleren op rechtheid. Richten kunnen ze ook. maar voor nu is dat niet nodig. Een vereiste voor die check is wel dat er een rechte voorvork met wiel in moet zitten. En laten die bij mij nu net kaduuk zijn. Wil ik die vervangen ben ik zo 3 a 400 euro kwijt en als het frame dan alsnog niet ok is, is dat zonde geld. Ff afwachten dus.

@ Patrick; We moeten maar even afwachten wat het word. Hoop in iedr gaval dat ik m kan opknappen
 
Terug
Bovenaan Onderaan