Vmax loopt op 3 pitten van ongeval

rzwanink

I need Vitamin Sea
5 jun 2010
5.667
4.875
Afgelopen Woensdag ben ik aangereden door een automobilist.

Toen ik vandeweek ben wezen kijken naar de schade hebben we hem toch ook even gestart.
ik was er niet zo bang voor om dit te doen. Sleutel erin, draaien, vboost zoemertje, benzine pomp hevig aan het tikken. Is ook logisch omdat hij op zijn kant heeft gelegen en er uit de carbs volgens mij wat peut lekte.

Bij het starten liep hij niet zo mooi. Technisch als ik ben ga ik ervan uit dat er teveel benzine in een of 2 van de carbs zit en misschieb ook nog wel in de cylinder(s).

Wat kan ik nu het beste doen? of zijn er nog andere dingen om op te letten?
Belangrijk om te weten bij de keuze de vmax te houden of weg te doen.

full
 
Bij Motorplus kwamen ze er na enige tijd achter dat er iets in het motorblok was afgebroken na een aanrijding. Dat zijn geen grappige ontdekkingen achteraf. O-)
 
Jongens de auto reed door rood. Met mij alles goed dank je wel. Voorvork is overleden maar frame en balhoofd zijn als het allemaal klopt volgens de expert in orde.

Graag antwoord op de vraag waarrom op 3 pitten. (dank u worldbeater)
 
Dat de auto door rood reed wil nog niet zeggen dat hij ook schuldig is.
Als hij op een gelijkwaardig kruispunt van rechts komt (weliswaar door rood) dan ben jij toch schuldig.

En wat het lopen op 3 poten betreft.
Dan kan variëren van geen brandstof in een carb , losse draad, tot iets veel ergers zoals worldbeater al schrijft..
 
Dat de auto door rood reed wil nog niet zeggen dat hij ook schuldig is.
Als hij op een gelijkwaardig kruispunt van rechts komt (weliswaar door rood) dan ben jij toch schuldig.

Inderdaad, en al IS het zijn schuld dan heb JIJ alsnog HEM aangereden en niet andersom, desalniettemin succes met het opknappen en ik zou me meer zorgen om die voorvork maken dan je blok :P
 
Politie is ter plaatse geweest en er waren uiteraard meer dan 10 getuigen. De auto gingbdoor rood. Eerst eenvgrachtwagen. toen nog 2 auto's en toen niks neer. De auto naast mij en ik trokken op en toen kwam deze malloot er als een gek aan. Heeft hij ook aan de agenten verklaard
 
Rijbewijs kwijt mag ik hopen? Maar het zal wel niet.. PVbtje voor door rood en beloven het nooit meer te zullen doen.
Of waren het goeie agenten en is het pasje kwijt, EMG, 2 jaar rijontzegging als eis etc.?

Mbt de 3 pitten: bougiekabels allemaal in orde?
 
Haha nou dus helemaal niks. Ze vonden de schrik die de kerel had al erg genoeg en wilden hem niet in het justitiele ttaject brengen...
 
Dan kan variëren van geen brandstof in een carb , losse draad, tot iets veel ergers zoals worldbeater al schrijft..
:^

Ik had het nooit verwacht, maar de duurtest motor moest ineens een geheel nieuw motorblok. Schade die eerste niet aanwezig leek, maar zich na een paar honder kilometer aandiende.
Zie dan nog maar verhaal te halen. Het liep eerst nog heel netjes. :)
 
Zo te zien aan de schade kan er wel een stroomdraad gekwetst zijn.

dat leidt alleen meestal niet tot het uitvallen van één cilinder, maar 2.
tenzij de ontsteking bij een V-max per cilinder geregeld is?

eerst even de bougies eruit draaien om te kijken. als er 1 nat is weet je eigenlijk al wat het probleem geweest is.

ziet er niet naar uit dat het een interne motorschade is in ieder geval. Voor de zekerheid kun je compressie testen.
 
Hé, das kl*te ,man. :? Zelf nix mee gehad?

Wat de 3 pitten betreft, denk je dat het 3 pitten zijn?
Sodeknetters zegt al, dat de Max per bobine 2 cilinders aanstuurt.
Denk zelf ook aan een kabelbreuk of bougie kapot.
Sterkte met de afhandeling.
 
Maat van me heeft ook zoiets gehad. Hij kreeg het advies om hem gewoon ff te laten draaien.
En het werkte. Na een tijdje begon de vierde cilinder weer mee te doen. Hij heeft wel een hele tijd staan roken en stinken, maar dat ging vanzelf over.

Dit was met een R1 trouwens.
 
Nee hij is volgens mij direct uit gegaan. Dus niet of niet lang gelopen op zijn kan. Dus de kans dat hij "droog" is gelopen is heeeel klein
 
Tjee Reinier....da's een beste klap geweest.... -O-
Heb je zelf niks?

Idiote koekblikkers.....denken dat ze alles zomaar kunnen flikken..... |(
In ieder geval is die grafbak in mijn ogen zeker TL...

Het zou interessant zijn, om een foto te zien van de andere kant, waar je Max op heeft gelegen.
Allerhande relais en electronica zitten achter de linkse luchthapper.
Wellicht dat daar iets fout zit?

Voorvork mag het probleem niet zijn, die zijn bij de verschillende specialisten zat te krijgen.
Hennie Raats had er laatst drie compleet in zijn werkplaats staan..zowel <'92 (40mm) als >'92 (43mm)......
 
Laatst bewerkt:
Tjee Reinier....da's een beste klap geweest.... -O-
Heb je zelf niks?

Idiote koekblikkers.....denken dat ze alles zomaar kunnen flikken..... |(
In ieder geval is die grafbak in mijn ogen zeker TL...

Het zou interessant zijn, om een foto te zien van de andere kant, waar je Max op heeft gelegen.
Allerhande relais en electronica zitten achter de linkse luchthapper.
Wellicht dat daar iets fout zit?

Voorvork mag het probleem niet zijn, die zijn bij de verschillende specialisten zat te krijgen.
Hennie Raats had er laatst drie compleet in zijn werkplaats staan..zowel <'92 (40mm) als >'92 (43mm)......

Ha Patrick,

Gelukkig zelf niet zo veel. Beetje stijf en wat blauwe plekken en een snee in mn zak..... bah...
Voor de rest een engeltje op mijn schouder gehad.

Wat betreft de schade aan de vmax, die ligt voornamelijk aan de voorkant. Mijn voetsteunen/valblokken en stuur en uitlaat hebben alles aanbhet blok en luchthappers beschermd :)

Qua onderdelen word ik op de Vmaxclub al aardig goed op weg geholpen. Mits hij uiteraard niet TL gaat.

Hier een foto van de zijkant
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan