Vliegroest na ontroesten met Tank Cure

Jevv

Rookie
22 okt 2021
7
7
Rotterdam
Instagram
Hi allen,

Ik had even een vraag met betrekking tot Tank Cure. Ik heb gister m'n tank behandeld met de ontroester en dit zag er vlak na het ontroesten heel goed uit. Vervolgens heb ik de tank afgespoeld met warm water en daarna een nachtje laten drogen (op de verwarming met een ventilator erop). Nu las ik ergens dat er dan wat vliegroest ontstaat maar dat dit voor het coaten niet uitmaakt. Echter vind ik het zelf nogal veel 'vliegroest'. Zie foto.

Kan ik dit gewoon coaten of moet ik hem nog een keer ontroesten en dan op een of andere manier sneller drogen ofzo?
 

Bijlagen

  • 20211031_064344.jpg
    20211031_064344.jpg
    122,8 KB · Weergaven: 154
Tot 10% oplossing lost citroen zuur ook nog in koud water op met een beetje roeren.

Pas er wel op. 10% citroen zuur vreet door aluminium heen sneller dan je toedeledokie kunt zeggen.

In mijn geval was dat een aluminium waterketel voor op het fornuis.

Warme oplossing werkt wel sneller.

db
 
Ik heb vorige week een hier en daar met wat roest aangeslagen tank ontroest met schoonmaakazijn en gebroken steen. Dit ging prima. Vervolgens binnenkant vol geneveld met Motip velgenspray. Op de bus staat dat dit bestand is tegen benzine. Motip eerst gemaild of deze toepassing zou kunnen, waarop ik een bevestigend antwoord kreeg. Dus het experiment aangegaan. Laat de lak op het moment nog wat langer uitharden, maar ben benieuwd naar het resultaat als er benzine ingaat.

Grtz,
Cees
 
Heb zelf goede ervaring met elektrolytisch ontroesten, eerdaags is de tank van de diversion aan de beurt. Misschien nabehandelen met citroenzuur.
Wat ik wel altijd doe na het ontroesten, is goed uitspoelen met water, en daarna met terpetine of wasbenzine. Dit om de laatste hoeveelheid water af te voeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan