Verwijderen tank

BramH!

Rookie
7 sep 2022
14
2
Hey iedereen,

Ik ben bezig met het reviseren van mijn yamaha r125 en ik heb echt geen idee hoe ik de gas tube los koppel vab de gas tank
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    193,7 KB · Weergaven: 0
Betere nijptang pakken haha.
Ik gebruik die oortjes op o.a. de compressor en ik wil de indeling nog wel eens veranderen dus ben ze regelmatig aan het verwijderen en plaatsen.

Ook op de motor/auto worden die dingen altijd gebruikt, soms herbruikbaar maar meestal voor eenmalig gebruik. Of doorknippen dan wel vastpakken en kapot draaien met de nijptang. De herbruikbare (met speciale tang, die ik dus niet heb) trek je los aan het uiteinde.
 
Nadeel van de af fabriek klemmen t.o.v. wormwiel slangklemmen is dat het rubber na verloop van tijd slinkt en er mogelijk lekkage ontstaat wanneer er iets meer druk op staat. Soms kan je ze iets dichter knijpen om dat te verhelpen maar dus niet altijd, vervangen is beter.

Nadeel van slangklemmen met wormwiel is dat ze na verloop van tijd van zichzelf wat losser komen (trillingen) waardoor je ze regelmatig even moet controleren en aandraaien.

Ik zie het vooral bij wat oudere auto's maar onlangs ook op mijn motor uit 2003 bij de koelvloeistofslang naar de thermostaat.
 
Nadeel van de af fabriek klemmen t.o.v. wormwiel slangklemmen is dat het rubber na verloop van tijd slinkt en er mogelijk lekkage ontstaat wanneer er iets meer druk op staat. Soms kan je ze iets dichter knijpen om dat te verhelpen maar dus niet altijd, vervangen is beter.

Nadeel van slangklemmen met wormwiel is dat ze na verloop van tijd van zichzelf wat losser komen (trillingen) waardoor je ze regelmatig even moet controleren en aandraaien.
zou het niet gewoon zo zijn dat bij gevezen klemmen het rubber ook zijn elasticiteit verliest/slinkt ? en je daardoor moet aanspannen
 
Ja dat is hetzelfde als bij de oren die je aanknijpt, het rubber slinkt altijd.
Maar ik moet bij bijv. de turboslangen op de auto regelmatig even checken of alles nog goed strak zit, dat is zo vaak dat het niet aan slinken van het rubber kan liggen in mijn ogen.

Ik denk dat het wormwiel ook gewoon een beetje los loopt naarmate de tijd verstrekt.
 
Ik denk dat het wormwiel ook gewoon een beetje los loopt naarmate de tijd verstrekt.
:?

Een loslopend wormwiel van een klem? Zeker een klem op een HP leiding die moet zit zo strak zitten dat loslopen i.m.o. vrijwel onmogelijk is.

Denk eerder dat de afwisselend koud en warm worden en de degradatie (al dan niet ook door invloed van andere bedrijfsstoffen van de motor) van het rubber/nitril de oorzaak is.

Maar on topic: Heb het vermoeden dat TS nu wel weet dat de klem op de drukleiding leiding (liever) niet los hoeft, en dat die witte dop de borging is voor de klemkoppeling op het pomphuis.

Edit: Toch? @BramH! ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan