Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat ding is niet uit 1987, eerder uit 1981 ongeveer.
Dat ding is niet uit 1987, eerder uit 1981 ongeveer.
Dit model is maar tot en met 1983 uitgebracht, daarna kwamen de "broodtrommels"
Nee hoor. Zijn her en der tot 85 gemaakt. Inderdaad even samen met de broodtrommels.
Ik wil je niet al te veel teleurstellen, maar dit model is echt alleen maar tot en met 1983 gebouwd.
Ik neem aan dat dit een grijs geïmporteerde is?
Mischien overjarig nieuw verkocht en pas in 1985 op kenteken gezet?
Staat er nergens een modeltype op het frame, het zal wel een xv 750 h of j type zijn denk ik.
Maar als hij goed is dan is 300 euro nog niet echt veel geld natuurlijk.
Nu je weet dat het een model uit '81 is rijd ie ineens niet lekker meer?
Voor E 300,- rijd ik met net zoveel plezier op een 81er als op een 87er.
(in een duurdere klasse motoren had ik me wel genaaid gevoeld uiteraard)
Ik rijd zelf regelmatig op de XV750 van mijn pa ('83) en daar is weinig mis mee. Startmotor kun je donder op zeggen dat ie het gaat begeven of de motor moeilijk nog aan de praat gaat krijgen.
Het beroerde geluid van de startmotor voor een vol terras en de onzekerheid of hij wel aan gaat slaan voor je hem verzuipt kan een mens aardig depri maken dus zorg dat je dat minimaal in orde maakt.
http/www.viragoman.tk heb ik ooit aardig wat nuttige informatie vandaan gehaald.
Niet mokken man, gewoon lekker voor die E 300,- op 60 pk'tjes V-twin rijden!
Kun je je geen buil aan vallen.
Als je kijkt naar mijn vorige reaktie lees je niet dat ik op een of andere manier teleurgesteld in de motor ben maar dat ik als een amateur(die ik ben)met onoplettendheid te werk ben gegaan.
Ik heb net gekeken bij het topic startperikelen, ik denk dat ik maar zo'n starter van e-bay ga bestellen.
Ze hadden het daar over een lange en een korte "shaft" nu vraag ik mij enkel nog af welke ik moet hebben?
Jij hebt een startmotor met een lange as, maar als je het zeker wil weten haal je hem er toch af? Als je hem gaat vervangen moet hij toch uit elkaar.
Die startmotoren die daar verkocht worden maken meer omwentelingen per minuut en daardoor schiet het startertanwiel sneller op z'n plek. maar let wel op, als de rest niet in orde is of ver versleten werkt dat ook niet meer, en heb je voor niets een nieuwe startmotor gekocht.
Even een melding van eveneens een XV rijder. Ik ben lang op zoek geweest naar het model dat jij nu hebt. Als je even op mijn site gaat kijken, zie je op de achtergrond van mijn verbouwing een grijze XV staan (ja, is er echt wel een, model '81). Dat is een vriend van mij uit Duitsland, die bouwt niks anders dan XV's, en wel liefst van het type 5G5 (in Nederland alleen bekend als Special Edition, gebouwd tussen '81 en '82). Je hebt echt een bijzonder model te kappen, en zeker voor dat bedrag. Nooit meer weg doen, die fiets.
Wel even een kritische noot over die startmotor. Is inderdaad een bekend probleem bij XV. Ik ben zelf een paar jaar geleden bij Ad geweest, toffe gozer (dacht ik toen nog). Het "aanpassen" van de startmotor heeft me toen 1200 gulden gekost. Geen grap, echt peperduur die vent. Oké, ik heb sindsdien geen problemen meer gehad, maar wat blijkt, die Duitse vriend van mij verhelpt dat probleem dus ook. En wel op de zelfde manier als Ad. Blijkt dus gewoon 10 minuten werk, en materiaal: een ringetje van 40 eurocent. Kun je gewoon zelf thuis repareren als je weet waar die ring moet. En als je het niet weet, kun je net zoveel betalen als ik. Wat een oplichter!!!
Het schijnt zo te zijn dat destijds op de Yamaha-fabriek in het montagehandboek die ring standaard was opgenomen. Bij een herziene versie van dat boek was die ring opeens verdwenen, en toen begonnen de problemen. Iedere XV rijder weet dat de startmotor een probleem is, maar neem nu van mij aan, dat het maar een heel klein probleem is.
Wist je trouwens dat je met jouw Virago makkelijk 80 kmh in de 1 kunt rijden, en ook makkelijk 25 in de 5, zonder aan de koppeling te komen!! Probeer dat maar eens met een andere fiets, het blok zal je om de oren springen.
Veel rijplezier, geniet van je fantastische aankoop.