Virago 750 '87 waar op te letten?

Dat ding is niet uit 1987, eerder uit 1981 ongeveer. '(
 
Dat ding is niet uit 1987, eerder uit 1981 ongeveer. '(


Jij hebt (bijna) gelijk volgens papieren istie van '85 heb de verkoper nog even op aangesproken voordat ik het geld overhandigde.

Maar zeg nou zelf 300 euro?

Zat volle tank bij :+


Die vervangings uitlaat is van BCM?? klopt dit??
Het geluid is wel grappig maar wil toch liever van die kleine korte..
 
:^

Dit model is maar tot en met 1983 uitgebracht, daarna kwamen de "broodtrommels"



Hoe komt dan 85 op de papieren is dit dan wel goed? volgens de kenteken check die ik gedaan heb bij de rdw is het allemaal in orde.
heb ik anders wel een "normale" prijs betaald?
Is de km stand dan te verklaren 41000km?

FUCK heb ik dit?

Ach als ik straks klaar ben zie je er toch niks meer van.

Wie nog iets positiefs?
 
Nee hoor. Zijn her en der tot 85 gemaakt. Inderdaad even samen met de broodtrommels.
 
Nee hoor. Zijn her en der tot 85 gemaakt. Inderdaad even samen met de broodtrommels.

Ik wil je niet al te veel teleurstellen, maar dit model is echt alleen maar tot en met 1983 gebouwd.
Ik neem aan dat dit een grijs geïmporteerde is?
Mischien overjarig nieuw verkocht en pas in 1985 op kenteken gezet?
Staat er nergens een modeltype op het frame, het zal wel een xv 750 h of j type zijn denk ik.
Maar als hij goed is dan is 300 euro nog niet echt veel geld natuurlijk.
 
Ik wil je niet al te veel teleurstellen, maar dit model is echt alleen maar tot en met 1983 gebouwd.
Ik neem aan dat dit een grijs geïmporteerde is?
Mischien overjarig nieuw verkocht en pas in 1985 op kenteken gezet?
Staat er nergens een modeltype op het frame, het zal wel een xv 750 h of j type zijn denk ik.
Maar als hij goed is dan is 300 euro nog niet echt veel geld natuurlijk.


Ik heb net een plakaatje tegen het balhoofd gezien met daarop info het is dus een canadees het MFD is 9/81.... :(

Nu staat er op het kenteken 85 maar op het frame staat 81 hoe zit het dan met de belasting? kan ik daar dan niet op een of andere manier onder uit komen?

Hebben ze in canada kilometers of miles, want klopt dat kmtal van 41000 nog wel?

Niet dat ik nu spijt heb want de motor komt heel gezond op mij over en eigenlijk zocht ik voor die 300 euro een afgetrapte pekelfiets bijelkaar gehouden door roest dus wat dat betrefd valt het nog mee.

nu nog een pekelfiets B|
 
Nu je weet dat het een model uit '81 is rijd ie ineens niet lekker meer?
Voor E 300,- rijd ik met net zoveel plezier op een 81er als op een 87er.
(in een duurdere klasse motoren had ik me wel genaaid gevoeld uiteraard)

Ik rijd zelf regelmatig op de XV750 van mijn pa ('83) en daar is weinig mis mee. Startmotor kun je donder op zeggen dat ie het gaat begeven of de motor moeilijk nog aan de praat gaat krijgen.

Het beroerde geluid van de startmotor voor een vol terras en de onzekerheid of hij wel aan gaat slaan voor je hem verzuipt kan een mens aardig depri maken dus zorg dat je dat minimaal in orde maakt.

http://www.viragoman.tk heb ik ooit aardig wat nuttige informatie vandaan gehaald.

Niet mokken man, gewoon lekker voor die E 300,- op 60 pk'tjes V-twin rijden!
Kun je je geen buil aan vallen.
 
Laatst bewerkt:
Nu je weet dat het een model uit '81 is rijd ie ineens niet lekker meer?
Voor E 300,- rijd ik met net zoveel plezier op een 81er als op een 87er.
(in een duurdere klasse motoren had ik me wel genaaid gevoeld uiteraard)

Ik rijd zelf regelmatig op de XV750 van mijn pa ('83) en daar is weinig mis mee. Startmotor kun je donder op zeggen dat ie het gaat begeven of de motor moeilijk nog aan de praat gaat krijgen.

Het beroerde geluid van de startmotor voor een vol terras en de onzekerheid of hij wel aan gaat slaan voor je hem verzuipt kan een mens aardig depri maken dus zorg dat je dat minimaal in orde maakt.

http://www.viragoman.tk heb ik ooit aardig wat nuttige informatie vandaan gehaald.

Niet mokken man, gewoon lekker voor die E 300,- op 60 pk'tjes V-twin rijden!
Kun je je geen buil aan vallen.


Als je kijkt naar mijn vorige reaktie lees je niet dat ik op een of andere manier teleurgesteld in de motor ben maar dat ik als een amateur(die ik ben)met onoplettendheid te werk ben gegaan.
 
Als je kijkt naar mijn vorige reaktie lees je niet dat ik op een of andere manier teleurgesteld in de motor ben maar dat ik als een amateur(die ik ben)met onoplettendheid te werk ben gegaan.

valt wel mee hoor, toen ik mijn 1100 kocht (particulier) stond er ook 96 op de papieren i.p.v. 93. blijkt hij gewoon wat langer in opslag gestaan te hebben voordat hij officieel de papieren kreeg, niks mis mee, je kan gewoon niet alles weten.
iig veel :] plezier met het apparaat.
 
In Canada hebben ze inderdaad net als wij gewoon kilometers, dus dat kan wel kloppen.
Die belasting kan je vergeten, daarbij kijken ze naar afgifte kenteken.
Over die startmotorperikelen staat bij techniek nu ook weer een heel topic.
Voor 300 euro koop je tegenwoordig nog geen nette gebruikte fiets meer, laat staan een motor. Dus gewoon lekker rijden, maar dat zal toch best lukken geloof ik. :Y
 
Ik heb net gekeken bij het topic startperikelen, ik denk dat ik maar zo'n starter van e-bay ga bestellen.
Ze hadden het daar over een lange en een korte "shaft" nu vraag ik mij enkel nog af welke ik moet hebben?
 
Ik heb net gekeken bij het topic startperikelen, ik denk dat ik maar zo'n starter van e-bay ga bestellen.
Ze hadden het daar over een lange en een korte "shaft" nu vraag ik mij enkel nog af welke ik moet hebben?


Jij hebt een startmotor met een lange as, maar als je het zeker wil weten haal je hem er toch af? Als je hem gaat vervangen moet hij toch uit elkaar.
Die startmotoren die daar verkocht worden maken meer omwentelingen per minuut en daardoor schiet het startertanwiel sneller op z'n plek. maar let wel op, als de rest niet in orde is of ver versleten werkt dat ook niet meer, en heb je voor niets een nieuwe startmotor gekocht.
 
Jij hebt een startmotor met een lange as, maar als je het zeker wil weten haal je hem er toch af? Als je hem gaat vervangen moet hij toch uit elkaar.
Die startmotoren die daar verkocht worden maken meer omwentelingen per minuut en daardoor schiet het startertanwiel sneller op z'n plek. maar let wel op, als de rest niet in orde is of ver versleten werkt dat ook niet meer, en heb je voor niets een nieuwe startmotor gekocht.

THNHX
 
Foto=HXHY3CWT
 
Geen dank,
Niet vergeten, het linker carterdeksel moet eraf bij demontage startmotor.
Daar is hij geborgt met een veer, kun je er zo aftrekken.
(word vaak vergeten of ze weten het gewoon niet en trekken de startmotor met een beetje kracht zo uit het blok en dan blijft de veer achter)

Succes!!
 
Laatst bewerkt:
Nou de knippers zijn verkocht aan de plaatselijke ijsboer heb nu kleintjes erop gezet de valbeugel is er af en dat vreselijke stuur is vervangen door een stuur van een cb650z. De zit is nu meer naar voren maar nog niet zo extreem. oogt wel leuk zo al zeg ik het zelf.

Nu was laatst mijn oog gevallen op een advertentie van aluminium tanks maar die ben ik helaas vergeten waar die stond. Zijn wel duur maar o zo mooi. :9~
 
Even een melding van eveneens een XV rijder. Ik ben lang op zoek geweest naar het model dat jij nu hebt. Als je even op mijn site gaat kijken, zie je op de achtergrond van mijn verbouwing een grijze XV staan (ja, is er echt wel een, model '81). Dat is een vriend van mij uit Duitsland, die bouwt niks anders dan XV's, en wel liefst van het type 5G5 (in Nederland alleen bekend als Special Edition, gebouwd tussen '81 en '82). Je hebt echt een bijzonder model te kappen, en zeker voor dat bedrag. Nooit meer weg doen, die fiets.

Wel even een kritische noot over die startmotor. Is inderdaad een bekend probleem bij XV. Ik ben zelf een paar jaar geleden bij Ad geweest, toffe gozer (dacht ik toen nog). Het "aanpassen" van de startmotor heeft me toen 1200 gulden gekost. Geen grap, echt peperduur die vent. Oké, ik heb sindsdien geen problemen meer gehad, maar wat blijkt, die Duitse vriend van mij verhelpt dat probleem dus ook. En wel op de zelfde manier als Ad. Blijkt dus gewoon 10 minuten werk, en materiaal: een ringetje van 40 eurocent. Kun je gewoon zelf thuis repareren als je weet waar die ring moet. En als je het niet weet, kun je net zoveel betalen als ik. Wat een oplichter!!!

Het schijnt zo te zijn dat destijds op de Yamaha-fabriek in het montagehandboek die ring standaard was opgenomen. Bij een herziene versie van dat boek was die ring opeens verdwenen, en toen begonnen de problemen. Iedere XV rijder weet dat de startmotor een probleem is, maar neem nu van mij aan, dat het maar een heel klein probleem is.

Wist je trouwens dat je met jouw Virago makkelijk 80 kmh in de 1 kunt rijden, en ook makkelijk 25 in de 5, zonder aan de koppeling te komen!! Probeer dat maar eens met een andere fiets, het blok zal je om de oren springen.

Veel rijplezier, geniet van je fantastische aankoop.
 
Even een melding van eveneens een XV rijder. Ik ben lang op zoek geweest naar het model dat jij nu hebt. Als je even op mijn site gaat kijken, zie je op de achtergrond van mijn verbouwing een grijze XV staan (ja, is er echt wel een, model '81). Dat is een vriend van mij uit Duitsland, die bouwt niks anders dan XV's, en wel liefst van het type 5G5 (in Nederland alleen bekend als Special Edition, gebouwd tussen '81 en '82). Je hebt echt een bijzonder model te kappen, en zeker voor dat bedrag. Nooit meer weg doen, die fiets.

Wel even een kritische noot over die startmotor. Is inderdaad een bekend probleem bij XV. Ik ben zelf een paar jaar geleden bij Ad geweest, toffe gozer (dacht ik toen nog). Het "aanpassen" van de startmotor heeft me toen 1200 gulden gekost. Geen grap, echt peperduur die vent. Oké, ik heb sindsdien geen problemen meer gehad, maar wat blijkt, die Duitse vriend van mij verhelpt dat probleem dus ook. En wel op de zelfde manier als Ad. Blijkt dus gewoon 10 minuten werk, en materiaal: een ringetje van 40 eurocent. Kun je gewoon zelf thuis repareren als je weet waar die ring moet. En als je het niet weet, kun je net zoveel betalen als ik. Wat een oplichter!!!

Het schijnt zo te zijn dat destijds op de Yamaha-fabriek in het montagehandboek die ring standaard was opgenomen. Bij een herziene versie van dat boek was die ring opeens verdwenen, en toen begonnen de problemen. Iedere XV rijder weet dat de startmotor een probleem is, maar neem nu van mij aan, dat het maar een heel klein probleem is.

Wist je trouwens dat je met jouw Virago makkelijk 80 kmh in de 1 kunt rijden, en ook makkelijk 25 in de 5, zonder aan de koppeling te komen!! Probeer dat maar eens met een andere fiets, het blok zal je om de oren springen.

Veel rijplezier, geniet van je fantastische aankoop.


Meat loaf,

Allereerst bedankt voor je repliek, ik heb gekeken op de site maar weet niet waar te zoeken omdat er nogal diverse links op staan.

Het ringetje waarover je het had zou je met een omschrijving kunnen aanduiden waar deze zich bevind of misschien zelfs met een tekening?
ik heb wel een tekening van een startmotor misschien dat je het daarop kan aanduiden?

Alvast bedankt

full
 
Mac,

Tja, de positie van die ring. Zover ik begrepen heb, zit die daar waar op jouw afbeelding de 3 bij staat. Die ring schijnt vanuit de fabriek meestal niet meer gemonteerd te zijn. Voor de precieze lokatie verwijs ik je toch naar die Duitse vriend van mij. Een link naar zijn site vind je in mijn profiel op mijn site. Ik dacht ook dat je daar een mooie foto van zijn motor kon zien, maar die heb ik schijnbaar verwijderd. Als je echter naar de site van die gast gaat (ofwel via mijn profiel, en anders via Links (Yamaha Virago of 3Born..2Be Wild)) dan zul je een groot aantal mooi verbouwde XV's kunnen zien. Ook heeft Husy er een email link op staan. Kun je gerust in het engels vragen als je duits niet goed is, en sterker nog, zelfs in het Nederlands moet het voor hem haalbaar zijn, aangezien een van de clubleden een geboren Nederlander is.

Succes.

Keep on Ridin' 8-)
 
Stuur me ff je e-mail, dan zal ik je de hele uitleg mailen.
Het is wel in het engels maar wordt stap voor stap gedaan ook met foto's.
Als er nog meer zijn die het graag willen hebben, stuur me dan een mail.
Je kan m'n e-mailadres vinden op m'n site

Foto=OUMFL84M


Foto=RDDDQDTY
 
Terug
Bovenaan Onderaan