Dagtrip Cam Ranh
Vorige week hebben Erich en ik nog een dagtripje gemaakt. De bedoeling was eigenlijk om wat over het schiereiland Cam Ranh, ten zuiden van Nha Trang en rechts op het kaartje, te toeren. Daar ligt tegenwoordig ook het vliegveld van Nha Trang. De weg vanuit Nha Trang er naar toe is een vrij rustige, leuke, bochtige weg. Je komt o.a. langs het 100 eggs resort: één van de drie modderbaden in Nha Trang en eerder besproken.
Een tegenvaller: vrijwel het gehele schiereiland blijkt militair terrein te zijn. Vroeger stond er volgens Erich vlakbij de brug onder het vliegveld een wachthokje. Dat was er niet meer, dus met enige hoop reden we de zijweg in. Mis! Na een paar honderd meter stonden een paar grote gebouwen, compleet met hekken, slagbomen en een mannetje of 8 buiten op wacht. Eén van hem kwam in militaire paradepas op mij af, sprong fanatiek in de houding en maakte een stopgebaar met zijn hand. Toen ik wees dat ik eigenlijk door wilde, zwaaide hij “nee” met zijn hand en maakte een gebaar van “omkeren”. Alle anderen stonden meteen ook “omkeren” te gebaren, zij het wel lachend. Jammer genoeg was Erich op een afstandje blijven wachten, dus het staat helaas niet op de video. We zijn toen maar de brug over gereden en richting Nha Trang gegaan. Vervolgens zijn we via een serie binnenwegen weer bij mijn huis uitgekomen.
Boven het vliegveld zijn nog wat wegen naar het strand te zien. Ik ben daar zelf nog niet geweest, maar ik denk dat het daar door de week vrij rustig zal zijn.
Bovenin is onder een wegnummer nog een tweede brug. Net over de brug zijn aan de linkerkant een aantal goede visrestaurantjes.
Voor de terugweg zijn er twee opties. Via één van de twee bruggen en dan weer terug naar boven. Dit is helaas de grote weg van Ho Chi Minh naar Nha Trang dus erg druk en niet leuk om te rijden. Beter is het om gewoon dezelfde weg terug te rijden.