#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Je kunt er, mijn ervaring ook, heerlijk mee toeren en voor de reden om hem voor erbij te kopen. Ik was al een beetje besmet doordat mijn motormaar de 800fi toen nog had, en regelmatig op toerde.....

5D65B586-2C33-42F6-8841-25FCBFF4EF65.jpeg
 
IMG-20181128-WA0000.jpg


Hij staat eindelijk thuis!
Ga 'm eerst binnenstebuiten keren om te wassen :D

Zijkoffers gaan er af om plaats te maken voor de topkoffer. Die passen namelijk niet samen :(
Redenen voor mij om een VFR 800 VTEC te kopen:
- ABS
- It's a Honda
- V4
- Single sided swingarm
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook de eerste elektronische gremlins gevonden en (deels) verholpen:
- Het alarmsysteem heeft een heel hoog verbruik - Accu leeg na 8 uur stil staan
- De verwarmde handvaten zijn defect (maar die gebruik ik toch niet)
- De accu is stuk (laad niet meer boven de 11v nadat hij leeg is getrokken)

Oplossingen:
- Alarmsysteem eruit gezwierd, was gewoon een startonderbreker en bewegingsmelder, knip knip knip en klaar :)
- Moet morgen een nieuwe accu kopen, zal maar één van Nitro kopen i.p.v. Yuasa.
- Relais van verwarmde handvaten nagekeken - werkt, dan zekering, werkt ook. Zal wel de elektronica zelf zijn die kapot is.

Dan moet ik nog een paar oogjes, een knop en een zekering kopen voor mijn SAE usb lader voor mijn foon, maar het is zo druk op het dashboard dat er geen plaats meer is. Of zal ik toch maar nieuwe handgrepen kopen (die niet verwarmd zijn ;))
 
Beetje zinloos om een startonderbreken op een VTEC te bouwen want dat heeft hij standaard al en dan ook nog eens in een vorm die niet te onderbreken is zonder een nieuwe ECU te kopen.
 
Inderdaad, heeft zelf HISS.
Het alarm is een Meta m357t-v2. Die was alleen aangesloten eb op de lichten en onderbrak 1 kabeltje (waarschijnlijk startrelais of iets anders)
Was gelukkig een makkelijk klusje, maar daarvoor moest de hele achterkuip er af.
 
Moet op mijn VTEC nog een voltmeter aansluiten.
Heb er wel een, met twee usb-poortjes (je weet maar nooit...) maar nog niet echt een mooie plek om hem te installeren.
Had gedacht om hem op het zwarte stukje plastic te maken, links naast de tank boven de zijkuip..
zeg maar op onderstaand plekje..
Maar, daaronder zit (geloof ik) de ABS modulator, ergo geen ruimte... Iemand een ideetje voor een goeie plek?
Dit is (bijna) de voltmeter (die van mij is iets anders): link

IMG_8473.jpg.02fc5a6a65fcc801bea70c567ab0b5f1.jpg
 
Met een paar tiewraps aan de bestaande bekabeling voorin knopen?

Ik heb deze laatst gekocht en nog niet gemonteerd, maar ik was niet van plan om te zagen/boren in het kuipwerk. Anders onder de buddyseat met tiewraps...
560B8ED6-4838-4BBD-B02A-2262B5815F8F.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Met een paar tiewraps aan de bestaande bekabeling voorin knopen?
Ik heb deze laatst gekocht en nog niet gemonteerd, maar ik was niet van plan om te zagen/boren in het kuipwerk. Anders onder de buddyseat met tiewraps...
Boren in het gelakte kuipwerk ga ik zeker (ook) niet doen. Dit zwarte plastic vind ik niet zo'n probleem. Want ik ben A) van plan deze motor lang te hebben/houden, B) dit zwarte kuipwerk ding is niet duur (nieuw) aan te schaffen en C) als ik iets doe, moet het goed zijn. Dus met een kabelbinder ergens aan vast binden vind ik prima als een soort tussen oplossing, maar voor permanent moet het toch wel een beetje sexy zijn :P :P
 
Precies, ik zat daar ook mee, vandaar ff voor de sier onder de zadel omdat er ook geen afdekdop erop zit. Ik hoef de spanning niet continu onder het rijden af te lezen....als de accu leeg is merk je vanzelf wel....lol.

En die USB aansluitingen kan ik naar voren verlengen met een paar snoeren die ik met tiewraps ergens aan vastmaak..

Kortom, ik verzin wel wat.....
 
Ik heb een Optimate SAE usb lader gekocht, moet alleen nog een zekeringhouder kopen en zelf mijn SAE kabeltje maken :)
Ik had er nog één liggen (opzetstukje) van mijn XF650, en dat is al een jaar geleden ;)
Gewoon even aansluiten op het relais dat de eerste eigenaar had gezet, want die werkt nog.
En inderdaad moet ik ook eens een voltmeter gaan kopen. Waar kopen jullie jullie voltmeters? Ik ben nu aan het kijken bij Ali en die zien er goed uit, maar ik vraag me af of die wel waterproof genoeg zijn.
 
Wat is iedereen toch overdreven zuinig.
Met een goed scherpe trappenboor kan je ook in gelakte delen een heel net rond gat maken voor een aansluiting of voltmeter.
Tip: gebruik een stuk schilderstape voor het aftekenen want dan heb je een duidelijke markering en meteen een bescherming bij het boren.
Alleen inderdaad even goed kijken of je ruimte genoeg eronder hebt en of je geen last hebt van je stuur als je een stekker hebt die je onder het rijden wilt kunnen gebruiken.
Zelf heb ik dit:
DSC_0833.JPG

De bovenste (12V aansluiting) wordt vervangen voor een voltmeter omdat ik in de koffer ook een 12V heb en deze onder het rijden toch niet nodig heb.
USB wordt gebruikt voor de GoPro en de telefoon .
Als je het netjes doet op ene logische plaatst is het net een luxe optie.
 
Joepie!!
Nieuwe accu zit erin, laadspanning op idle is 14.7v, en op 5000tpm nagenoeg hetzelfde!
Start ook super!
Mag er alleen nog niet mee rijden omdat die nog ingeschreven moet worden door de DIV :(
Gaat zeker nog 2 weken duren :'(
Ondertussen ook dan al PAIR en flapper mod gedaan.

Nu eventjes de gebruiksaanwijzing lezen van de viffer :)


S9DtU9U.jpg


Nessie naast de Viffer :9~:9~:9~
 
Spanning is prima...was bij mij na reparatie ook.

Huh...7k zo hoog...voor lekker touren kom je niet daarboven, vermogen zat tot aan het vtec moment.. Een keer bij een oprit om op gang te komen prima maar verder rij je al veel te snel met 7k + lijkt mij.

Uiteraard heb ik op de A31 hier ff dat ding laten toeren, daarvoor is het ook een Honda blok.....vlot naar 200 en ik ben bij 230 opgehouden.
 
@voodoo Inderdaad, heb nog nooit een motor gehad waar de redline meer dan 7000rpm is :')

Ik heb eens de lekstroom gemeten en kom uit op een 1,81 mA. Normaal zou dat 1.2 mA moeten zijn, dus waarvan komen die overige 0.6 mA?
 
Lekstroom is verwaarloosbaar....nog geen 2mA. Verbruikers zijn ECU/HISS, SR en knipperende LED....
 
Lekstroom is verwaarloosbaar....nog geen 2mA. Verbruikers zijn ECU/HISS, SR en knipperende LED....

Haha, ja de HISS lamp heb ik uitgezet :) Vind het nogal energievretende brol. Is ook wel stom dat het klokje altijd aan staat, of is daar een mogelijkheid om die ook uit te zetten?
 
Aansluitingen op je accu verwijderen helpt ook maar een waarde van kleiner dan 2mA zou ik me verder niet druk maken...misschien is je afwijking van je niet gekalibreerde A-meter groter. Zonder optimate overleefd je nieuwe accu in je ruime garage de winter ook wel.
 
Alles is aangesloten op een relais dus daar zal niet veel mogen lekken toch? Achja, ik heb vanochtend de spanning gemeten en die was eerst 13. 07V om 10u44. Om 11u25 was de spanning dan 13.02V zal vanavond nog een keertje doormeten
 
Rij anders een flink stuk met je motor, je accu is nog nagelnieuw dus moet eerst volgeladen zijn...13,8V....

Mijn accu, overigens geen idee welke merk hangt nu aan de optimate die in de test fase is. Dus hij wordt nu niet opgeladen...

D277636B-2803-4B90-83DA-E8DCC8777544.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan