#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Synchroniseren van de SV had ik inderdaad iets over gelezen. De PAIR/Flapper mod kom ik eigenlijk alleen tegen voor de VTEC modellen, scheelt dit ook veel op de pre-VTEC motoren? Binnenkort maar even een VFROC account aanmaken. :Y

Dat voltmetertje van Koso/Ali ziet er best netjes uit, die gaat op het lijstje!

Dit is trouwens mijn VFR;
Witteveen VFR.jpg
*O*
Er zit een Laser deeptone uitlaat op (OE heb ik erbij), man wat klinkt dat bruut! Wel even een DB-killer zien te scoren.
De banden die er momenteel onder zitten ben ik echter niet geheel tevreden over; de PR4 aan de achterkant is al 5 jaar oud en begint een beetje vierkant te worden, de voorband is z.g.a.n. maar betreft een zeer verouderd model Bridgestone BT-021. Sommige ervaringen die ik lees over de 021 geven mij niet het meeste vertrouwen in de band.
 
@Solis560 Erg mooie fiets, ziet er gelikt uit!
Ik heb trouwens onder mijn fiets een setje Bridgestone Battlax BT-023's zitten. Volgens de reviews is de band goed in de regen en gaat ie ook lang mee :)
Zijn wat goedkoper dan de MPR4 die trouwens heel goed zijn in de regen, maar wat tegenvallen in het droge door een kleiner contactoppervlak.
 
Dat is dan waarschijnlijk wel een test uit 2010, het introductiejaar van de 023. De laatste jaren scoort bridgestone helemaal niet zo hoog in vergelijkingstests, zeker niet qua grip op nat wegdek. Maar koop vooral een band waar je je prettig bij voelt, dat is volgens mij het allerbelangrijkste.
 
Zo dan.... welke review heb jij gelezen? Iets uit een Motoport Drive?
Als er 1 band slecht is in de regen is het wel de Bridgestone van de BT serie (020, 021 en 023).
 
Ik heb een goedkope set BT016Pro’s eronder liggen...droog, rijdt prima...nat geen idee want ik ben een mooi weer rijder.

En ze vlgs kenners zouden ze snel slijten, ik heb niks van gemerkt want ik ben op de vfr een tourrijder, zitten nu 8k eronder en nog zat profiel over....kan het volgendeseizoen een eind door mee komen. Maar ik hou jullie op de hoogte.

Onder mijn duc heb ik zojuist Rosso’s laten monteren...maar die zijn voor ‘sport’..

Bekijk bijlage 1341184
 
Dat is dan waarschijnlijk wel een test uit 2010, het introductiejaar van de 023. De laatste jaren scoort bridgestone helemaal niet zo hoog in vergelijkingstests, zeker niet qua grip op nat wegdek. Maar koop vooral een band waar je je prettig bij voelt, dat is volgens mij het allerbelangrijkste.

Inderdaad, bandentechniek evolueert sneller en sneller, dus zijn er wel meer en betere banden dan die 023's die ik nu op mijn fiets heb zitten.
Toch zou ik als volgende set de MPR4 aanschaffen, want op mijn NC zitten er MPR2's en ben daar erg blij mee in de winter.

Zo dan.... welke review heb jij gelezen? Iets uit een Motoport Drive?
Als er 1 band slecht is in de regen is het wel de Bridgestone van de BT serie (020, 021 en 023).

Die van tyerreviews.co.uk: Bridgestone Battlax BT 023
Op Revzilla.com: Bridgestone Battlax BT-023 Sport Touring Tires | 21% ($33.64) Off! - RevZilla
Hier op ADVrider worden deze ook wel aangeprezen: Bridgestone BT-023 experience???
Op de bmw club worden deze toch wel met open armen ontvangen: Has anyone tried Bridgestone BT-023 GT tires on their RT?

Ohja: om het zoeken wat makkelijker te maken heb ik hier nog een link: Best Wet Weather Sport-Touring Motorcycle Tires Guide
 
Ik zou de banden eronder zetten die jij goed vindt.

Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een vfr ook proefgereden in de regen op eentje met bt020’s eronder....resultaat Slipstones waren het...niet te vertrouwen.

Succes met de keuze...
 
Inderdaad, bandentechniek evolueert sneller en sneller, dus zijn er wel meer en betere banden dan die 023's die ik nu op mijn fiets heb zitten.
Toch zou ik als volgende set de MPR4 aanschaffen, want op mijn NC zitten er MPR2's en ben daar erg blij mee in de winter.



Die van tyerreviews.co.uk: Bridgestone Battlax BT 023
Op Revzilla.com: Bridgestone Battlax BT-023 Sport Touring Tires | 21% ($33.64) Off! - RevZilla
Hier op ADVrider worden deze ook wel aangeprezen: Bridgestone BT-023 experience???
Op de bmw club worden deze toch wel met open armen ontvangen: Has anyone tried Bridgestone BT-023 GT tires on their RT?

Ohja: om het zoeken wat makkelijker te maken heb ik hier nog een link: Best Wet Weather Sport-Touring Motorcycle Tires Guide
Met de MPR4 heb je ook al een verouderde band wantdie is ondertussen opgevolgd door de Road 5 (pilot hebben ze weggelaten, was toch alleen maar verwarrend want alles heette pilot).
Ik heb de Road 5 er nu rond de 10k onder zitten en ik zat en tijdje terug nog een paar koekblikkers te pesten door ze op o.a. knooppunt Grijsoord richting het zuiden op te jagen in de regen. Knooppunt Grijsoord richting het zuiden is een best verraderlijke bocht maar met 120 - 130 in de regen zonder enige twijfel met de Road 5.
Met de VTEC die ik hiervoor had een keer met de MPR2 bij Aachen in de regen flink op het gas en toen vol in de ankers zonder een centje pijn. Dat vol in de ankers was omdat mijn maat op toursnelheid op de BT023 bijna onderuit ging. Dat was geen olie o.i.d. want op datzelfde punt was ik dus nog vol aan het remmen.
Zelf de 021 onder een ZXR750 gehad maar de destijds nieuwe onbekende Maxxis Supermax was beter maar niet te vergelijken met de MPR2 die er daarna onder gekomen zijn.
Na 3 sets MPR2 een keer de Dunlop Roadsmart geprobeerd (de eerste versie) maar te gevoelig voor de witte en zwarte strepen, toen weer een MPR2 (de 3 zag ik niet zitten), een set MPR4 die ik er vroegtijdig afgegooid heb omdat die zowel voor als achter last hadden van cuppen, toen de Dunlop Roadsmart 3 welke onder de VTEC prima bevielen dus bij aankoop van de CT die er ook meteen onder laten zetten. Ook prima stuurgedrag en prima vertrouwen in droog en nat maar ze hielden de temperatuur niet genoeg vast dus daarna de Road 5 gemonteerd en die gaan er als deze op zijn weer onder.
Daarna weet ik het nog niet zeker vanwege een reisje naar Roemenië in 2020 en daarvoor misschien een allroad band wel beter is aangezien daar nogal wat onverharde wegen zijn.
 
Zo dan.... welke review heb jij gelezen? Iets uit een Motoport Drive?
Als er 1 band slecht is in de regen is het wel de Bridgestone van de BT serie (020, 021 en 023).
:^

Had op mijn 750 BT-023. Bagger in de regen, in het droge, "okay". Niet echt om over naar huis te schrijven.
Op mijn huidige VTEC heb ik een set 021 liggen (nieuw eronder gezet door de vorige eigenaar).
Wat een ködt band :X
In het natte absolute bagger en in het droge ook...
De voorband had ik meteen vervangen voor een s20evo die ik nog had liggen.. De achterband maar opgereden..
Voor komend seizoen maar ergens een setje tevoorschijn toveren...
 
Zal later ook wel even een klein reviewtje schrijven aangezien ik ga rijden met de 023's in de winter, gelukkig heb ik ABS dus zou die dan wel zeggen dat de banden slecht zijn.
Anders gooi ik er de Michelin Pilot Road 4's eronder. +- 230€ voor een setje valt toch wel mee :)

EDIT:
Oei, ik ben een beetje blind :')
De achterband is een BT-021 en de voorband een BT-023. Die combinatie lijkt mij toch wel verraderlijk?
Heb al de garage een berichtje gestuurd voor de MPR4's erom te leggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind verschillende combinaties sowieso niet goed, al is het tussen oren twijfels.

Ach en die mpr4 ‘s zijn ook wel goed.

Bovendien als hobby motorrijder zit ik niet te racen op mijn motor....en zeker niet in nat weer...of op een buitje onderweg waarbij ik ff een streepje voorzichtiger rij. En tussen oren heb ik ook nog eens ABS.....
 
Zal later ook wel even een klein reviewtje schrijven aangezien ik ga rijden met de 023's in de winter, gelukkig heb ik ABS dus zou die dan wel zeggen dat de banden slecht zijn.
Anders gooi ik er de Michelin Pilot Road 4's eronder. +- 230€ voor een setje valt toch wel mee :)

EDIT:
Oei, ik ben een beetje blind :')
De achterband is een BT-021 en de voorband een BT-023. Die combinatie lijkt mij toch wel verraderlijk?
Heb al de garage een berichtje gestuurd voor de MPR4's erom te leggen.
Mwua, denk dat de combinatie an sich niet "dodelijk" is of zo...
Als je nog kán switchen naar de MPR4, zou ik dat zéker doen.
 
Na die hele week wachten heb ik EIN-DE-LIJK het eerste ritje gemaakt met de VFR, iets van 65km gereden.
In de woorden van Jeremy Clarkson: "What a machine!"
Die VTEC overgang, hemels!
Wegligging en aerodynamica: nog nooit zo'n motor gereden die zo stevig op z'n poten staat!
Dat geluid: Geen woorden voor!
 
Iig mooi dat hij je de eerste kilometers bevalt.....veel rijplezier.

Ik heb vd week de mijne verder gepoetst, nu nog de voorvelg en dan is motor voor mijn doen schoon genoeg.

Straks misschien de optimate ff aansluiten maar ik weleens een paar weken ivm vakantie de vfr niet gebruikt en toen starte hij zonder problemen....
 
Zo, zaterdag heb ik een afspraak bij de garage voor de Michelin Road 5. Kan ik eindelijk een matching set hebben die wat regenbestendig is.
 
@Solis560 Zal ik zeker doen ;)

Ps: vandaag is mijn voltmeter en pakketje van MLMparts aangekomen.
Heb nu eindelijk een (mooie) volgmeter op mijn stuur geplakt met 3M Duallock® tape, en het ziet er wel goed uit.
Ook Oxford tour handvatverwarming erop gezet samen met nieuwe stuurgewichtjes (die ik nog niet had).

8UmNgwv.jpg

Zo ziet het er dus nu uit op mijn fiets *D
 
Zo, de nieuwe MR5's zitten erop:
PRMUP5b.jpg



ZSXdhqy.jpg


Wat een diep profiel hebben die zeg!
Ik moet ze nog inrijden, maar in dit koude weer gaat het wat moeilijk om temperatuur in de banden te krijgen.
Ook heb ik ondertussen al tijdelijk wat radiatorplaatjes gemaakt zodat de motor minder koelt = warmer lopen.
Mijn thermostaat is dus stuk (alsook op het VFROC forum). Eentje besteld op CMSNL, dus hopelijk kan ik vanaf volgende week beginnen met het vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan