Verantwoordelijk stellen rijkswaterstaat ongeluk teerstreep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maat van me is een keer in het donker op een hoop zand gereden met de motor.
Had de aannemer ook midden op een onverlichte weg achter gelaten.
Is wel vergoed door de gemeente destijds.
Maar wel pech voor ts lijkt me, zelf nog gewond geraakt?

Ik heb het eens overwogen voor een stuk weg wat helemaal ingerubberd was door vrachtwagens. Dit was binnen gemeentegrezen.

Conclusie toen was dat IK moest gaan aantonen dat de gemeente er van op de hoogte was en nalatig was geweest (geen actie had ondernomen). Dat is dan nog buiten het vraagstuk of het uberhaupt als een significant probleem gezien kan worden. Kansloze onderneming natuurlijk, al helemaal voor de kosten vd schade die ik toen had.

Schakel een deskundige in, misschien rechtsbijstand. Alhoewel deskundigen op een motorforum altijd wat te vertellen hebben 🫣

Het probleem op het motorforum is dat alle “deskundigen” een andere mening hebben, terwijl de echte deskundige niet op de brandstapel wil en wijselijk zijn mond houdt.

Mijn mening: Rijkswaterstaat zegt dat de weg met ook de bitumen naden er in aan alle eisen voldoet. Case closed.

Dat er ondertussen bruggen en viaducten op instorten staan, waarvan ze beweren, dat die veilig zijn doet er niet toe. Ze kunnen oneindig procederen, omdat de belasting betaler betaald, dus je verliest.

Het probleem op het motorforum is dat alle “deskundigen” een andere mening hebben, terwijl de echte deskundige niet op de brandstapel wil en wijselijk zijn mond houdt.

Mijn mening: Rijkswaterstaat zegt dat de weg met ook de bitumen naden er in aan alle eisen voldoet. Case closed.

Dat er ondertussen bruggen en viaducten op instorten staan, waarvan ze beweren, dat die veilig zijn doet er niet toe. Ze kunnen oneindig procederen, omdat de belasting betaler betaald, dus je verliest.
En?wat heb jij nu daadwerkelijk,bijgedragen,wat al niet geventileert is 🤔

Behalve wat overheids ongenoegen over bruggen en zo...

Foto van de situatie graag.
Moet aardig slecht zijn wil dat aan die streep hebben gelegen dat je op een motor onderuit gaat.

Teer is in de wegenbouw een standaard reparatiemiddel dat al decennia is toegelaten.
Bij motorrijlessen wordt een lesser gewezen op de gladde delen op de weg. Daaronder vallen ook de teerstrepen.
Jouw geval:
Ik geef je weinig kans. Je moet bewijs leveren dat jij niet in staat was de strepen te vermijden en dat de slechte kwaliteit van de teerstrepen de oorzaak is van de val. Oftewel: vergeet het. Gaat je niet lukken.

Kansloos tegen RWS. Mijn werkgever heeft het ook geprobeerd na schade aan 4 vrachtwagens door verzakking van het wegdek op de A15. Veel ergernis zonder resultaat.

Maat van me is een keer in het donker op een hoop zand gereden met de motor.
Had de aannemer ook midden op een onverlichte weg achter gelaten.
Is wel vergoed door de gemeente destijds.
Maar wel pech voor ts lijkt me, zelf nog gewond geraakt?
Ja maar niet zwaar gelukkig, gebroken sleutelbeen en een boel gekneusd.

Teer is in de wegenbouw een standaard reparatiemiddel dat al decennia is toegelaten.
Bij motorrijlessen wordt een lesser gewezen op de gladde delen op de weg. Daaronder vallen ook de teerstrepen.
Jouw geval:
Ik geef je weinig kans. Je moet bewijs leveren dat jij niet in staat was de strepen te vermijden en dat de slechte kwaliteit van de teerstrepen de oorzaak is van de val. Oftewel: vergeet het. Gaat je niet lukken.
No shit 🤔 }:O

Marco Borsato zong het al “even slikken en weer doorgaan”
Neem je verlies, zorg dat je snel weer kunt rijden en door.

Edit: hmmm gebroken sleutelbeen is wel k*t

Ja maar niet zwaar gelukkig, gebroken sleutelbeen en een boel gekneusd.
Jeetje, en dat met volle snelheid dus... je moet aardig geschrokken zijn?

Overigens, ik vind dat enkeling hier weinig aardig is. Als motorrijders onder elkaar zeg ik: het beste er mee, spoedig herstel gewenst.

Misschien toch een kans. De weg beheerder is wel aansprakelijk te stellen als zij aantoonbaar nalatig zijn geweest met de staat van de weg.
Een advocaat zal zeker meer weten wat er haalbaar is. Verkeersborden niet zijn geplaatst/onleesbaar. Zelf al zou de borden er staan, wil niet direct zeggen dat wegbeheerder correct heeft gehandeld.
Alleen is de vraag wat de kosten-baten zijn.

Als je hier zo verwelkomd wordt, heb ik ook wel een idee…
Kut voor je dat je onderuit gegaan bent en je behoorlijk wat letsel en schade opgelopen hebt.
Je kunt altijd proberen, als je rechtsbijstand hebt, te Verhalen.
Ik hoop dat je wel all risks verzekerd bent.
Veel sterkte met je herstel en niet iedereen hier is een eikol hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan