Verantwoordelijk stellen rijkswaterstaat ongeluk teerstreep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
21 dec 2024
Waarderingsscore
3
Hallo mede motor forum gebruikers,

Mijn vraag aan jullie is of jullie denken dat ik eventueel rijkswaterstaat aansprakelijk kan stellen voor mijn ongeluk. Ook zou ik graag over jullie ervaringen horen wat betreft het aansprakelijk stellen van rijkswaterstaat in soortgelijke gevallen.

Ik heb vorig weekend een ongeluk met de motor gehad op de A28. Ik reed na 23:00 op een recht stuk onder de maximaal toegestane snelheid. Het was nat op de weg maar niet meer aan het regenen, opeens gleed mijn achterwiel weg en kon geen grip meer vinden en ben ik onderuit gegaan. De enorm lange teerstreep op de weg was niet te zien in het donker en ligt in het middelste gedeelte van de rijbaan.

Groetjes motormakker2302

Nee, dat word als een gehele acceptable reparatie gezien van het wegdek en behoor je gewoon bedacht op te zijn.
Wat natuurlijk niet acceptabel is, want je gaat echt op je plaat in de regen. Helemaal leuk op een onverlichte weg in het donker.

Maar je kunt er niets mee, de wegen zijn ingesteld op vier wielen en niet op een evenwichtsvoertuig. Ook leuke met verhoogde rijbaanafscheiding op rotondes. Zelf aansprakelijk idd.

Niet vanuit schrik je gas loslaten als je achterwiel even spint kan helpen en ontspannen blijven rijden. En zelf rij ik het liefste alleen in het donker op wegen die ik goed ken.

Adem in adem uit.
Volgende keer beter uitkijken of zijwieltjes monteren.
Aansprakelijk kan rijkswaterstaat op jou verhalen.
Jij hebt met je schuifpartij hun mooie asfalt beschadigd.
De motorrijder die achter jou komt kan ook lelijk onderuitgaan door jou schade aan het wegdek.
En jou hier aansprakelijk voor stellen.
Heb je wel het wegdek afgezet met pionnen die je 500mtr voor het beschadigde wegdek,om de 33.4mtr dient te plaatsen.
Geplaatst??
Ik ga ook wel erns op m.n muil.
En breek dan iets kijk dan schigtig om me heen om een boer of overstekende koe aansprakelijk te stellen.
Laatste keer brak ik m.n sleutelbeen rechts.
De koe sprak alleen frans en daar ben ik slecht in.
Dus heb ik me maar rustig terug getrokken in m.n schulp en wachtte tot het weer beetje geheeld was.
Nu rij ik weer rond en schreeuw tegen elke koe en boer aan de kant.

Heb ook wel us een teerstreep.
Maar dan in m,n onderbroek.
Zo van oef dat ging net goed.
Niet over lullen afvegen en 'savonds stoere verhalen vertellen hoe je dag ging.

Als je met een motor in technisch goede staat over zoiets heen rijdt zonder plots te accelereren of te sturen gebeurt dit niet zomaar ineens…. (Tenzij er misschien sneeuw of ijzel ligt maar dat terzijde). De vraag zal zijn hoeveel ervaring heb je op de motor en wat deed je, gaf je gas, week je uit? Aansprakelijk stellen gaat je m.i. niet zomaar lukken. Succes met het herstel!

Gladde weg plus 2cilinder met veel motorrem.
Kwispel, schrik, gas helemaal los, nog meer kwispel, op je bek.

Ging het zo ongeveer?

Was t maar zo n feest ,sterkte met je herstel ,ff slikken en weer doorrrrr :]
En welkom :W

Hallo mede motor forum gebruikers,

Mijn vraag aan jullie is of jullie denken dat ik eventueel rijkswaterstaat aansprakelijk kan stellen voor mijn ongeluk. Ook zou ik graag over jullie ervaringen horen wat betreft het aansprakelijk stellen van rijkswaterstaat in soortgelijke gevallen.

Ik heb vorig weekend een ongeluk met de motor gehad op de A28. Ik reed na 23:00 op een recht stuk onder de maximaal toegestane snelheid. Het was nat op de weg maar niet meer aan het regenen, opeens gleed mijn achterwiel weg en kon geen grip meer vinden en ben ik onderuit gegaan. De enorm lange teerstreep op de weg was niet te zien in het donker en ligt in het middelste gedeelte van de rijbaan.

Groetjes motormakker2302
Ik heb 2 jaar geleden op de A50 gedoe gehad met RWS. Na een afsluiting voor wegwerkzaamheden was een aannemer vergeten om een metalen deel van de afzetting op te ruimen. Ik ben met de auto over het achtergebleven metalen deel van de wegafzetting gereden, gevolg schade aan mijn auto. Tussen vrijgeven van de snelweg en mijn schade zat 10 minuten. RWS heeft de verantwoordelijkheid niet erkend en verwijst mij naar de aannemer. De aannemer geeft op zijn beurt ook niet thuis en verwijst naar RWS, Lange verhaal kort, schade zelf moeten betalen, rechtsbijstand kwam er ook niet doorheen, je stuit op een bureaucratische muur waar geen doorkomen aan is. Ik wens je veel succes bij RWS, ik zou echter geen hoge verwachting hebben.

Weer een voorbeeld van een overheidsinstantie die er niet is voor de burgers.

Weer een voorbeeld van een overheidsinstantie die er niet is voor de burgers.
In jouw geval. Ja. Volmondig mee eens en helemaal ruk.
In geval van TS nee. Strepen van zebrapaden, putdeksels, die metalen verbindingen van een brug. Tis allemaal glad. Dit klinkt mij als gevalletje pech. De weg was gewoon gerepareerd zoals dat op heel veel plekken gedaan wordt.

Je moet je gas ook een beetje terug draaien als je voelt dat je geen tractie meer hebt.

Adem in adem uit.
De motorrijder die achter jou komt kan ook lelijk onderuitgaan door jou schade aan het wegdek.
Heb je wel het wegdek afgezet met pionnen die je 500mtr voor het beschadigde wegdek,om de 33.4mtr dient te plaatsen.
Geplaatst??
En breek dan iets kijk dan schigtig om me heen om een boer of overstekende koe aansprakelijk te stellen.
Dus heb ik me maar rustig terug getrokken in m.n schulp en wachtte tot het weer beetje geheeld was.
Het was al duidelijk,hooorrrr O-) 😶‍🌫️

Ach hoe leuk en schattig.
Nu wordt een " how to" topic🤗

Adem in adem uit.
Geplaatst??
Waarom zo’n stekelige reactie naar een nieuwe member die een vraag stelt? Zijwieltjes nog wel. Wat een dedain..

Niet nodig toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan