Veer schilderen/spuiten/whatever..

GSlandrover

MF veteraan
Donateur
28 jul 2014
2.034
770
Bij veel veren valt de lak er na verloop van tijd af. Door het inveren komt er spanning op de verf en de lak lijkt dat niet leuk te vinden. Bij mijn zijspan is dit het geval, maar je ziet het ook bij autoveren.
Zijn die standaard gepoedercoat ofzo en weet iemand een beter alternatief? Iets flexibels wellicht. Is plastidip een optie?

Ik zou mijn schokbreker graag netjes willen hebben, hij zit nogal in het zicht.
 
Gewoon opnieuw laten coaten. Tijdens dat proces wordt de oude coating verwijderd dus veer wordt weer als nieuw.
Denk dat je gelijk hebt, zal es kijken of ik hem tzt uit elkaar kan krijgen. Is een behoorlijk grote, dus moet lukken.
540.jpg
 
Onder de auto toevallig net een setje eibach veren geschroefd. Daar lijkt een soort van kunststof coating op te zitten, voelt zachter als poedercoating in ieder geval.

Maar ik heb geen idee waar je dit zou kunnen laten doen. En waarschijnlijk gaat poedercoating ook lang zat mee.
 
Hele schokdemper naar Reiger sturen. Kunnen ze 'm ook meteen intern een beurtje geven. Ziet ie er niet alleen gelikt uit maar werkt ie ook weer optimaal.
Geen gek idee... Plan is om de stuurinrichting na het seizoen opnieuw te laten coaten. De Kawasaki verf zit er overal nog wel goed op. Dan is ie toch een tijdje uit de running.
Leuk dat je de schokbreker herkend, ik had er zelf nooit van gehoord, maar een maat die crosst en enduro's rijdt wees me erop. Ze schijnen best goed te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan