Unusual, interesting & rare motorcycles.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Han S
  • Startdatum Startdatum
Dat BFG nog niet opgedoken is in dit topic ...
full

BFG - Wikipedia

En tijdens het googlen daarop kom ik nog eentje tegen met de 2CV6 motor, maar dan niet van BFG:
full

Knap ook, dat acterspatbord!
 
4stroke_animation.gif


Ik blijf hem interessant vinden, de oude Triumph twin en ik vraag me altijd af waarom die zo lekker smeuig loopt. Andere engelse twins lopen wat rauwer, terwijl ze in principe heel weinig verschillen.

Let ook op de oliepomp, de retourkant is dikker dan de aanvoer om het carter leeg te houden. Ik heb er nog een paar ergens liggen.

Je kunt ook de kleptiming veranderen door de nokkenassen een tandje te verzetten.
 
53330479_2389608911050480_3586001219157491712_o.jpg


Mugen MRV1000
 
53563568_2343522442376472_5431936768083492864_o.jpg


Die spiegels, wat origineel bedacht, kan ik met de oude Norton ook doen.
 
4stroke_animation.gif


Ik blijf hem interessant vinden, de oude Triumph twin en ik vraag me altijd af waarom die zo lekker smeuig loopt. Andere engelse twins lopen wat rauwer, terwijl ze in principe heel weinig verschillen.

Let ook op de oliepomp, de retourkant is dikker dan de aanvoer om het carter leeg te houden. Ik heb er nog een paar ergens liggen.

Je kunt ook de kleptiming veranderen door de nokkenassen een tandje te verzetten.
Lekker smeuïg lopen zal komen doordat het blok goed uitgebalanceerd is,het is net zoals met de oude BMW boxer motoren,
blokken waren ontworpen voor kleine cilinderinhoud die blokken liepen ook het mooist ,toen zijn ze de cilinderinhoud gaan
vergroten en hoe groter die werd des te rauwer liepen ze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan