Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Unusual, interesting & rare motorcycles.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Han S
  • Startdatum Startdatum


Hij is wel mooi, toch?
 


Hij is wel mooi, toch?
Ziet er meer uit als een triumph verbetering..
Ik neem aan dat net als bij de XS de jappen wel op het idee zijn gekomen een lager in het midden van de krukas te plaatsen?
 
Laatst bewerkt:
Maar kenmerkend voor de W650/800 is de koningsas en dat had deze BSA al in 1936. De A7 heeft stoterstangetjes.
 
Een oude verbouwde dubbelnokker Honda. Kun je even uitleggen wat daar zo bijzonder aan is?
Het een mooie verbouwing maar ik neem toch aan dat het niet de bedoeling is om iedere verbouwde fiets te gaan plaatsen nu?
 
.Dat liep toen al 100 mijlen, check de remmerij!
 

Bijlagen

  • brough.png
    317 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Een oude verbouwde dubbelnokker Honda. Kun je even uitleggen wat daar zo bijzonder aan is?
Het een mooie verbouwing maar ik neem toch aan dat het niet de bedoeling is om iedere verbouwde fiets te gaan plaatsen nu?

Het gaat hier over ongewone, interessante en zeldzame motorfietsen en natuurlijk is het niet de bedoeling om elke caferacer en bobber hier te etaleren, maar deze Honda vind ik interessant om te zien.
 
Ziet er meer uit als een triumph verbetering..
Ik neem aan dat net als bij de XS de jappen wel op het idee zijn gekomen een lager in het midden van de krukas te plaatsen?

Nou, dat middenlager was bij Matchless geen groot succes. De oliedruk ging rechtstreeks naar dat middenlager en door het slingeren van de krukas was dat lager spoedig wat te ruim geworden, waardoor de oliedruk laag werd.

De Triumph, Norton en BSA staande twins hebben geen middenlager en dat kan ook niet kapot gaan en als je de krukas goed balanceert na de zoveelste keer nieuwe zuigers, loopt het redelijk trillingvrij.