uitwerpkracht stuurdemper

Freekz

Die hard MF'er
2 jan 2010
394
8
Mijn stuurdemper is stuk, nou is toevallig een stuurdemper van een bepaald type Mercedes precies dezelfde als die van mij, alleen veel goedkoper dan een originele van EML. Er staat alleen bij 'uitwerpkracht 800n.
Heeft iemand een idee of er dan nog te sturen valt?
 
Weet je zeker dat het een demper is en geen gasveer?

"Uitwerpkracht" is sowieso een term die ik nog nooit gehoord heb maar het lijkt me meer bij een veer dan bij een demper passen
 
Klopt, en daarbij is 800 N typisch de kracht van een oudere achterklep gasveer.
2 per klep dus 1600 N is 160 kilo drukkracht. Een oudere achterklep weegt ongeveer 40 kilo dus hij grijpt op een achtste van de afstand van het scharnier naar het uiteinde aan.

Kleppen worden steeds zwaarder en de gasveren worden steeds meer verborgen ingebouwd dus de afstand wordt steeds kleiner, dat houdt dus in dat de gasveer steeds zwaarder wordt. Een moderne stationwagen heeft tot wel 2000N per kant...
 
mailtje aanbieder:



Dit zijn de maten:



Lengte 538.5mm; Slag 208.5mm; (dus 33.8 cm ingedrukt)

Buitendiam.38mm; Buitendiam.8mm; Buitendiam.23mm; Kleur: Zwart; Uitwerpkracht 800N

Gewicht 0.750Kg; 1 stuk(s) nodig. M 10 montagegaten !
 
Het is een stuurdemper en geen gasveer

Ik heb geen idee hoe die van eml eruit ziet en of dat hetzelfde is
 
Dat is in ieder geval wel een stuurdemper maar wat die uitwerpkracht moet voorstellen :?

Voor 4 tientjes weet je het :+
 
Laatst bewerkt:
hahaha, ja, dat is waar! maar even goed over denken, in ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
 
de 800n is de kracht van de demper zel waarschijnlijk iets zwaarder zijn als eml maar zeker geen probleem werk ook steets met die dempers gewoon om dat ze stukken goed koper zijn
kan je grust doen
 
Hey Petaat, kijk, daar heb ik wat aan! Ga het gewoon proberen, scheelt inderdaad veel geld!
 
potverdikkeme Roger, dat wist ik niet! volgende keer kom ik bij je langs!
 
Net weer twee op voorraad gelegd. Verkoopprijs € 49,- p/s. Maar aan de andere prijs te zien moet ik ze dus iets scherper inkopen. Maar nog steeds goedkoper als een EML.... :+
 
Laatst bewerkt:
Heb er op de mijne 1 zitten van een kever oud type koste 23 euro
wel aan de stangzijde een kogelkopje gelast.
 
Ben benieuw hoe dit afgelopen is. genoemde mercedes demper is mij bekend. Loeizwaar op een EML (Kort aangrijpingspunt). Ben nu zelf op zoek naar redelijk alternatief. EML prijs nu bijna 200euro
 
Ben benieuw hoe dit afgelopen is. genoemde mercedes demper is mij bekend. Loeizwaar op een EML (Kort aangrijpingspunt). Ben nu zelf op zoek naar redelijk alternatief. EML prijs nu bijna 200euro

Een alternatief waarvoor?
Die van een kever is minder zwaar dan die van een mercedes dacht ik
 
Alternatief voor de dure eml demper. Weet jij toevallig de lengtes van de VW demper? Ik ben een totale lengte van 540mm bij een slag van 250mm nodig. Kan daar wel iets aan doen maar niet echt veel. Kawa GTR/EML GT2, niet vel ruimte tussen kuip en bak.
FF tussen ( ), wat voor combinatie rij jij?
 
Terug
Bovenaan Onderaan