Stuurdemper op je combinatie (poll)

Wel / niet extra stuurdemper?

  • Ik rij met een extra / speciale sturdemper op mijn combinati

    Stemmen: 29 80,6%
  • Ik niet maar wil er wel (tzt) een.

    Stemmen: 3 8,3%
  • Ik niet, en hoef er ook geen!

    Stemmen: 4 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    36
Ik heb hem niet maar aangezien ik nog niet klaar ben met verbouwen durf ik niet te zeggen of ik hem straks nog nodig heb.
 
Op de Cb zat er geen gemonteerd en ik heb hem ook nooit gemonteerd, lijkt me wel aangenaam, maar kan dus ook zonder.

op de Sidebike zit naafbesturing en is het dus niet op nodig. En voor de BMW, ach dat zie ik nog wel, denk dat het wel lekker zal zijn
 
Bij mij zat er al 1 op, geen idee hoe hij stuurt zonder :?
kzou het voor de 'gein' eigenlijk eens moeten proberen.


Op mijn vorige combi zat er eerst geen, ging wel, maar vond het wat rustiger met een demper (slaan)
 
Ik heb er geen!
Rijdt goed zo en alles wat er niet op zit kan ook niet kapot.
Ik heb er nog wel één (nieuw) liggen. Ik geloof dat die van een kever is.
(Mag weg voor weinig :+ )
 
Echt nodig, zonder dan zwabbert het stuur, vooral met stads verkeer is dat erg lastig.
Met hogere snelheden word dat zwabberen minder.
Ik heb er echt profijt van.
 
Heb op m'n vorige combi 's een ritje zonder moeten doen omdat de stuurdemper defect was en vervangen moest worden... Was niet echt een pretje niet.
Zonder rijden: :N
 
Ik heb er geen!
Rijdt goed zo en alles wat er niet op zit kan ook niet kapot.
Ik heb er nog wel één (nieuw) liggen. Ik geloof dat die van een kever is.
(Mag weg voor weinig :+ )

Ik heb er een nodig voor mijn huidige span.

Het is niet fijn rijden onder de 50 kmh. :]
 
het schijnt dat er ergens eentje ligt te liggen die ooit eens deze kant op gaat komen O-)

tot die tijd zo weinig mogelijk 40kmu rijden

(of een strakker spanwiel monteren met minder zwabber) :P
 
Ik kan me niet herinneren ooit zonder stuurdemper op mijn huidige of vorige span gereden te hebben.
Wel ooit op het span van Baksteen gereden zonder stuurdemper, en die schudde behoorlijk met de kop zo rond de 40Km/h.
 
Ik had er wel 1, maar deze raakte lek. Daarna zonder, reed voor geen meter! Maar na het vervangen van een lager van mijn voorwiel en het afstellen van de speling in mijn balhoofd, is het goed te doen.
 
uiteindelijk is het resonantie wat vooral optreed als je spanwiel niet perfect rond is en rond gaat om het midden. Of een hobbelige weg doet het anders ook.

En dan weer vooral met motor banden, maar evengoed toch ook wel met autobanden.

Maar het went wel en uiteindelijk ga je er omheen rijden zodat het eigenlijk niet of nauwelijks nog merkbaar is.

Tot je een paar jaar op een stabielere combi hebt gereden en dan je ouwe combi terug krijgt... dan klappert ie weer lustig met zijn stuur in het begin. :o
 
Ik heb er geen, maar net als slijptol naafbesturing dus niet nodig.
 
Te weinig zijspan ervaring in huis om hier een zinnige uitspraak over te maken. Maar er zit bij mij een demper op, dus waarom zou ik 'm af halen?
 
Ik heb er op de rus een mechanische die functioneert en op de BMW (nog) geen. Moet zeggen dat het grote wielen span ook zonder prima bolt. Alleen heel langzaam rijdend gas wisselen slingert ze nog wel eens. Verder is gewoon zonder gezeur met 1 hand aan het stuur te rijden

Benno
 
Te weinig zijspan ervaring in huis om hier een zinnige uitspraak over te maken. Maar er zit bij mij een demper op, dus waarom zou ik 'm af halen?
Ga de uitdaging aan. Maak een kant van de demper los en ga langzaam de straat heen en weer. Dan weet je waarom hij er op zit.
 
Ik heb er zelfs 2opzitten.
Slaat alleen met het stuur bij remmen.
Zal wel iets met de remmen vast op de schommelarm te maken hebben.
 
Hier op mijn zijspan zit een stuurdemper.
het is een goldwing met een summit zo''n erg brede ezs bak .
Na het opleggen van een andere voorband en dan een smallere ezs doet er een 205 mm brede aan heb ik nu een 145 mm brede band dat stuurt effe fijner.
en toen begon het er moest een demper op gewoon uit de automaterialen zaak niets speciaals.
 
Ik heb er zelfs 2opzitten.
Slaat alleen met het stuur bij remmen.
Zal wel iets met de remmen vast op de schommelarm te maken hebben.
Kan wel. Als de schommel helemaal uitveerd kan je naloop tot nul gereduceerd worden. Bovendien heb je geen vering meer, hij stuitert over alle oneffenheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan