Tuono-topic deel 18....DonderJagen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@hornet46, dit is niet op de brand. De brand is 1 afslag verder. Deze carpoolplek bereik je door de oprit naar Nijmegen/Utrecht te pakken en dan direct rechts af te slaan als ik google maps mag geloven.

Wellicht bedoelde je dit maar het zou vervelend zijn als je richting de brand rijdt en daar tevergeefs wacht.
 
Was zeker een mooie rit! ik heb helaas geen foto's gemaakt..

Ik heb tijdens de rit met de V4's gevraagd of er interesse was in een weekend luxemburg.

Afhankelijk van het weer zet ik 6 en 7 juni mijn tent weer op deze camping Camping Le Moulin.

Het idee is:
Zaterdag 6 juni 1100 aanwezig op de camping, kampement opzetten, even lunchen, de hele middag door de mooie stukken van luxemburg knallen :] , savonds lekker bbqen en bier drinken.

Zondag, 'uitslapen', ontbijten, kampement weer opruimen en dan weer een hele middag rijden :] en dan eind van de middag weer terug naar NL.

Voor het gemak ga ik altijd met motortrailer aangezien dat veel makkelijker is om spullen mee te nemen ( tent, partytent, stoel, etc.).

Le moulin is een nette camping aan het water met wifi en een fatsoenlijke toiletgebouw om te douchen.

Luxemburg heeft strakke, nette wegen, mooie bochten en lekker goedkoop tanken, is wel fijn met tuono's;) Bijvoorbeeld het stuk tussen kautenbach-wiltz is :9~

Ik leg dit weg als een idee. Als je besluit te komen moet je natuurlijk zelf zorgen voor je tent, stoel, motor:P etc.

Ik zal voor de twee dagen zorgen voor een tweetal routes (ongeveer 250 km per dag) voor de navigatiesystemen.

Nu nog duimen voor goed weer, ik hoor het wel;)
 
Laatst bewerkt:
Ben met Hemelvaart in Luxemburg geweest. Aanrader! Zat in Motor-Hotel The Mill in Consdorf. Nieuwe start-up, simpele kamers met stapelbedden en eigen badkamer. Maar erg gezellig.

Leuk van Luxemburg is dat je overal naar toe kunt: Eifel, Frankrijk enz.
 
10479231_1074289579267038_2539701009012417234_n.jpg


De Tuono gister op de Pinkstermeeting in Ulft.
Maatje van me heeft hem weer netjes gepoetst.
 
Vraagje over een Oer Tuono: De achterrem doet niet zoveel (ik merk nauwelijks het verschil of ik mijn gewicht op de voetsteun of op de rem zet) en wil dit verbeteren. Ontluchten heb ik gedaan, kennelijk zit het daar niet in. Mijn vraag is:

Is het zinvol de remblokken te vervangen?
Zo ja, welke blokken zouden jullie aanraden?

Hoor het graag van jullie.
 
Vraagje over een Oer Tuono: De achterrem doet niet zoveel (ik merk nauwelijks het verschil of ik mijn gewicht op de voetsteun of op de rem zet) en wil dit verbeteren. Ontluchten heb ik gedaan, kennelijk zit het daar niet in. Mijn vraag is:

Is het zinvol de remblokken te vervangen?
Zo ja, welke blokken zouden jullie aanraden?

Hoor het graag van jullie.

Dit ligt niet aan je remblokken of iets.
Dat is een gewoon een Aprilia standaard kwaal die niet echt goed is op te lossen.
sommige hebben een achterrem cilinder van een ducati er opgezet, en dat schijnt te helpen.
 
Vraagje over een Oer Tuono: De achterrem doet niet zoveel (ik merk nauwelijks het verschil of ik mijn gewicht op de voetsteun of op de rem zet) en wil dit verbeteren. Ontluchten heb ik gedaan, kennelijk zit het daar niet in. Mijn vraag is:

Is het zinvol de remblokken te vervangen?
Zo ja, welke blokken zouden jullie aanraden?

Hoor het graag van jullie.

Rempedaal een nacht onder druk laten staan helpt bij mij altijd, al is maar voor even helaas.

Spanbandje onder het blok door naar de voetrust aan de andere kant en dan op spannen. Daarna nog even ontluchten.
 
Was zeker een mooie rit! ik heb helaas geen foto's gemaakt..

Ik heb tijdens de rit met de V4's gevraagd of er interesse was in een weekend luxemburg.

Afhankelijk van het weer zet ik 6 en 7 juni mijn tent weer op deze camping Camping Le Moulin.

Het idee is:
Zaterdag 6 juni 1100 aanwezig op de camping, kampement opzetten, even lunchen, de hele middag door de mooie stukken van luxemburg knallen :] , savonds lekker bbqen en bier drinken.

Zondag, 'uitslapen', ontbijten, kampement weer opruimen en dan weer een hele middag rijden :] en dan eind van de middag weer terug naar NL.

Voor het gemak ga ik altijd met motortrailer aangezien dat veel makkelijker is om spullen mee te nemen ( tent, partytent, stoel, etc.).

Le moulin is een nette camping aan het water met wifi en een fatsoenlijke toiletgebouw om te douchen.

Luxemburg heeft strakke, nette wegen, mooie bochten en lekker goedkoop tanken, is wel fijn met tuono's;) Bijvoorbeeld het stuk tussen kautenbach-wiltz is :9~

Ik leg dit weg als een idee. Als je besluit te komen moet je natuurlijk zelf zorgen voor je tent, stoel, motor:P etc.

Ik zal voor de twee dagen zorgen voor een tweetal routes (ongeveer 250 km per dag) voor de navigatiesystemen.

Nu nog duimen voor goed weer, ik hoor het wel;)

Super leuk idee maar 6 juni is wel erg kort dag. Dat ga ik agendatechnisch niet redden. Behoort een latere datum ook tot de mogelijkheid?
 
Vraagje over een Oer Tuono: De achterrem doet niet zoveel (ik merk nauwelijks het verschil of ik mijn gewicht op de voetsteun of op de rem zet) en wil dit verbeteren. Ontluchten heb ik gedaan, kennelijk zit het daar niet in. Mijn vraag is:

Is het zinvol de remblokken te vervangen?
Zo ja, welke blokken zouden jullie aanraden?

Hoor het graag van jullie.

Kijk ff op het ARA-forum! Daar staat genoeg leesvoer over dit probleem....

Welkom bij de Aprilia Riders Association - Aprilia Riders
 
Laatst bewerkt:
Super leuk idee maar 6 juni is wel erg kort dag. Dat ga ik agendatechnisch niet redden. Behoort een latere datum ook tot de mogelijkheid?

We zijn toch altijd afhankelijk van het weer, dus niks is zeker voor 6, 7 juni. Ik was wel van plan om voor augustus nog enkele keren te gaan, dus er zijn hopelijk nog meer mogelijkheden qua data. Als je zelf een suggestie hebt laat waar weten hoor.
 
Vraagje over een Oer Tuono: De achterrem doet niet zoveel (ik merk nauwelijks het verschil of ik mijn gewicht op de voetsteun of op de rem zet) en wil dit verbeteren. Ontluchten heb ik gedaan, kennelijk zit het daar niet in. Mijn vraag is:

Is het zinvol de remblokken te vervangen?
Zo ja, welke blokken zouden jullie aanraden?

Hoor het graag van jullie.
Check ook de afstelling van je rempedaal!

Mijn achterrem ging steeds minder remmen in de loop der tijd.... Niks aangedaan, zoveel gebruik ik hem niet, en bekende kwaal.
Tot ik bij het poetsen eens bedacht, laat ik het pedaal eens afstellen. Ik kon de stel stang wel 3 cm uitdraaien :/ En nu heb ik weer een GOED werkende achterrem :+

Ik kon dus gewoon niet genoeg slag maken....

Vandaag zadel weggebracht naar BVT motorpaint, ze gaan kijken of ze het weer aan elkaar kunnen bakken . .. .
 
Heren,

Ik wil binnenkort een Tuono uit 2004 aanschaffen.
Kunnen jullie mij iets vertellen over de aandachtspunten?
 
ritje was top heren.
hose dat weekend 6-7 juni kan ik ook niet! 8 juni naar assen.
gaan er nog meer mensen van hier 8 juni naar assen?
 
Heren,

Ik wil binnenkort een Tuono uit 2004 aanschaffen.
Kunnen jullie mij iets vertellen over de aandachtspunten?

Copy/paste uit het eerste bericht:

Aankooptips (oer) TUONO:

- Slippende koppeling -> te verhelpen met een modificatie van 9 tientjes
- Zwak startrelais -> vervangen voor Yamaha SZR 660 erin zetten - is 100A ipv 50A
(onderdeelnummer 4KD-81-940-00)
* Startrelais probleem *Klik* -> ARA Forum = http://www.aprilia-riders.nl/home
- Trillende remschijven, waarschijnlijk vastzittende floaters -> losmaken met
remmenreiniger
- Achterrem die het niet of nauwelijks doet -> is zelf op te lossen!
- Deuk rechts in de achterbrug -> schuiver gehad
- Ratelen bij het starten -> hard weg lopen -> erg dure reparatie
- Zwaardere accu is ook handig -> Yuasa YTX-14BS
- Kapotte keerring bij de waterpomp
- Terugslagklepje kapot? Hier een how to:
BB-kinkie in "Tuono Magnifico!"
 
Laatst bewerkt:
Copy/paste uit het eerste bericht:

Aankooptips (oer) TUONO:

- Slippende koppeling -> te verhelpen met een modificatie van 9 tientjes
- Zwak startrelais -> vervangen voor Yamaha SZR 660 erin zetten - is 100A ipv 50A
(onderdeelnummer 4KD-81-940-00)
* Startrelais probleem *Klik* -> ARA Forum = http://www.aprilia-riders.nl/home
- Trillende remschijven, waarschijnlijk vastzittende floaters -> losmaken met
remmenreiniger
- Achterrem die het niet of nauwelijks doet -> is zelf op te lossen!
- Deuk rechts in de achterbrug -> schuiver gehad
- Ratelen bij het starten -> hard weg lopen -> erg dure reparatie
- Zwaardere accu is ook handig -> Yuasa YTX-14BS
- Kapotte keerring bij de waterpomp
- Terugslagklepje kapot? Hier een how to:
BB-kinkie in "Tuono Magnifico!"

Bedankt :)
 
Ratelen bij starten is ook een how to voor!
Ook door bbkinky
Startpost even aanpassen?
Wegrennen is iig niet nodig als je een beetje handig bent
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan