Tuono: Michelins. Maar, PR4 of toch PR2 of PP2ct?

Status
Niet open voor verdere reacties.

V4Wim

MF veteraan
22 sep 2005
4.522
2
Ik heb gisteren een Tuono gehaald. Met versleten Qulifiers 1. Dus nieuw rubber is vereist.

Ik ben altijd erg tevreden geweest over de PP2ct en PR2ct. Die laatste heb ik onder mijn VFR800fi liggen en vind ik eigenlijk nog steeds een superband. Maar of die helemaal geschikt is voor de Tuono vraag ik mij af. Kan ik dan beter overgaan naar de PP2ct ivm het wat sportievere karakter van de Tuono? Of kan ik nog beter overstappen naar de PR4?

Waar hecht ik waarde aan?

Het super fijne stuurgedrag van de PR2 en PP2ct wil ik niet aan afdoen. Ook is de koude grip een heel groot pluspunt aangezien ik mij niet laat weerhouden door een beetje kou.

Kortom, is de PR2 nog goed genoeg (kost niet heel veel meer) of is de PP een betere keus (ook niet veel duurder) of kan ik nog beter gaan voor de PR4? Of is die qua aanvoelen toch echt anders?
 
PR4 heeft meer dan genoeg grip om sportief op straat te rijden, zeker onder koude en natte omstandigheden. Een sportband is imo overkill.
 
Als je het bij Michelin wilt houden is de PP3 de juiste keuze.
Stel je vraag ook in het bandentopic.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat dit een vraag is voor in het bandentopic, maar ondertussen kan ik PP3 van harte aanbevelen. Gaan bijna net zo lang mee als PR4 (bij mij 10.000km op een Triumph Speed4), maar veel meer grip en VEEL scherper sturen. Rij 4x week woonwerk, als het droog is en een beetje warm is ook nog voor de lol + paar keer per jaar naar buitenlandse bochtenparadijzen. Mijn volgende wordt trouwens misschien ook een Tuono.
 
Ik las dat de PP3 nogal cuppingproblemen had, dus daarom buiten beschouwing gelaten. Af en toe een circuitdagje zit ook in de planning trouwens.

Vraag wel even verplaatsing naar bandentopic aan.
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij de club :). Ik heb de PP2ct onder mijn Tuono zitten en deze vallen meer dan uitstekend. Altijd voldoende grip, ook met vochtiger weer.
 
Met een sport-tourband krijg je het vermogen in ieder geval alleen rechtop aan de grond.

eea is afhankelijk van je rijstijl, maar als je een beetje gaat vegen met dat ding heb je niets aan zulke harde banden.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd ook nog steeds met PP2CT voor en PR2 achter (op een 600RR) en mijn achterband is aan vervanging toe. Dit wordt ook gewoon weer de PR2 achter. Rijdt prima. Zelfs in de langzame groepen op Zandvoort kon ik er destijds met mijn beperkte skills prima mee uit de voeten en in de regen ook goed (dan rij ik wel voorzichtiger uiteraard)

Maat van mij rijdt op een ZX12R met PR4. Hij is er vooralsnog zeer tevreden over en dat ding is toch echt niet zuinig wat betreft het vermogen. Zijn rijstyle is ook een stuk heftiger dan die van mij. :X

Ik denk dat je er niet echt mee moet gaan vrij rijden op het circuit, maar op straat moet je wel als een debiel tekeer gaan voordat je ze op hun max rijdt. Of het moet heel warm zijn buiten waardoor natuurlijk alles sneller aan zijn max komt.

PP2CT achter vind ik te snel slijten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan