TUONO.... L'ultimo motociclo!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
1 op 22 op de snelweg _O- _O- _O- _O- Op de vluchtstrook :W :W
Heb je werkelijk een keer 1 op 22 gereden ?

Heb zelf een Tuono gen 2 .
Tussen boenderen en op "eieren" rijden zit wel een verschil , maar niet zo groot.
1 op 12 bij boenderen , zuiniger dan 1 op 15 heb ik nooit gehaald
Wel eens echt geprobeerd om zuinig te rijden , doet ie niet.

Op vakantie met een groep van 10 motoren ( 1000cc > yamaha's / suzuki's / Honda's / triumph) raad eens .... de Tuono de dorstigste . Met stip . Ook na diverse afstel beurten.

Het is best lastig een actieradius van minder dan 200 km ....

Ik heb het toch voor elkaar gekregen :9
Niet vaak, dat niet. Maar het kan wel. Ik wil het vaak gewoon niet :+
 
Mijn Gen2 haalt ook 1 op 17/18. Zelfs een keer 1 op 19 gehaald op de snelweg. Lekker binnendoor rijden zit ik gemiddeld op 1 op 17. Rij dus weinig snelweg ...

Onvoorstelbaar
Waar is deze afgesteld?

Gaat mij niet om de besparing , maar het comfort om niet de laatste 25 km met geknepen billen te rijden naar het tankstation in de groep

Bij mij gaat het lampje meestal bij 150 - 160 km branden (12.5 - 13 L)
Heb ik er nog max 5 over dus 60 km ....
 
Hahaha ... geen idee. Heb hem vorig jaar gekocht bij Goedhart. Is daar ook in onderhoud.

Laatste buitenlandrit vorig jaar haalde ik toch (snelweg) rond de 200km voor het lampje aanging. Ben er niet ontevreden over.
 
Ik ben bezig met een rekje ontwerpen wat door een vriend gefabriceerd gaat worden. Wil het liefst geen tassen tegen de lak aan hebben maar alles toch goed stevig vastgesnoerd hebben.

EDIT: wel voor een oer :X

Wat een geweldige motor Motorpsycho, vanwaar nu toch de verkoop ?

Nog een vraagje, wat doen de injectiedouches precies ? Deze zitten in je luchtfilterhuis boven de kelken toch ?
Een rekje naar wens........Startwin en dan istie nog gemo :') ffeld ook.
 
Iemand die hier iets over kan zeggen?
Je kan de race mapping laten monteren bij Roke.........daar wordtie al een stuk zuiniger van.
Ik heb een RapideBike gemonteerd verbruik 1:14.
En een tank van model 2014.
Na 200 km gaat het reserve lampje branden ......vervolgens heb je dan nog 3 liter om een pomp te vinden.
 
full


Niet gaan lache aub. Ik heb zojuist mijn tuono uitgeschakeld. :(
Ik wilde mijn nieuwe rem en koppelingshevel gaan monteren. Daarvoor moet natuurlijk dat kleine pinnetje worden verwijderd. Ik dat ding verwarmen, in de bankschroef gezet, heel voorzichting en pats, daaag.

Iemand enig idee hoe ik aan zon pinnetje kom, zonder een hele nieuwe OEM koppelingshendel te kopen? Misschien heeft iemand er toevallig een liggen thuis.

gr.
 
Is dit je remhandle? Dan zit het pinnetje er gewoon los in. Althans bij mij was dat zo. Alleen aan de koppelingshandle zit ie vast. Zit een heel klein nimbus borgschroefje aan de zijkant die je eerst los moet draaien.
 
Is dit je remhandle? Dan zit het pinnetje er gewoon los in. Althans bij mij was dat zo. Alleen aan de koppelingshandle zit ie vast. Zit een heel klein nimbus borgschroefje aan de zijkant die je eerst los moet draaien.

Dit is mijn koppelingshendel. Maar het kwaad is al geschiedt. Heb al even rond zitten kijken voor zo'n nieuw pinnetje. 33 dollar op AF1 |(
 
Jammer, kan je niet helpen aan zo'n pin. Maar heb bijna hetzelfde gedaan. Ben toen eerst maar even gaan zoeken naar info en gelukkig op tijd gevonden dat dat minuscule borgschroefje los moest....

Succes!
 
[afbeelding]

Niet gaan lache aub. Ik heb zojuist mijn tuono uitgeschakeld. :(
Ik wilde mijn nieuwe rem en koppelingshevel gaan monteren. Daarvoor moet natuurlijk dat kleine pinnetje worden verwijderd. Ik dat ding verwarmen, in de bankschroef gezet, heel voorzichting en pats, daaag.

Iemand enig idee hoe ik aan zon pinnetje kom, zonder een hele nieuwe OEM koppelingshendel te kopen? Misschien heeft iemand er toevallig een liggen thuis.

gr.

Vicma Origineel Remhendel of Koppelingshendel voor Aprilia RSV Tuono (2008)
Misschien is dit wat? Anders marktplaats proberen.
 
[afbeelding]

Niet gaan lache aub. Ik heb zojuist mijn tuono uitgeschakeld. :(
Ik wilde mijn nieuwe rem en koppelingshevel gaan monteren. Daarvoor moet natuurlijk dat kleine pinnetje worden verwijderd. Ik dat ding verwarmen, in de bankschroef gezet, heel voorzichting en pats, daaag.

Iemand enig idee hoe ik aan zon pinnetje kom, zonder een hele nieuwe OEM koppelingshendel te kopen? Misschien heeft iemand er toevallig een liggen thuis.

gr.

Ik lach niet. Bij mij ging het ongeveer hetzelfde. Ik had wel de imbus gevonden maar deze kreeg ik niet los. Uiteindelijk brak ook van alles af en was het over en sluiten. Nergens die die pinnetjes te bestellen.

Ik heb Roké gebeld (Ron gesproken) en hij heeft zo'n dingetje van een hevel afgehaald en opgestuurd. Kostte me ongeveer 2 tientjes inclusief verzenden. Prima opgelost.

Succes!
 
[afbeelding]

Niet gaan lache aub. Ik heb zojuist mijn tuono uitgeschakeld. :(
Ik wilde mijn nieuwe rem en koppelingshevel gaan monteren. Daarvoor moet natuurlijk dat kleine pinnetje worden verwijderd. Ik dat ding verwarmen, in de bankschroef gezet, heel voorzichting en pats, daaag.

Iemand enig idee hoe ik aan zon pinnetje kom, zonder een hele nieuwe OEM koppelingshendel te kopen? Misschien heeft iemand er toevallig een liggen thuis.

gr.

Ik ga ff zoeken straks, maar ik denk dat ik je heel blij kan maken ;) . Heb een paar setjes hier liggen. Maar moet zo eerst even de motor wegbrengen, dus word vanmiddag.
 
Ik ga ff zoeken straks, maar ik denk dat ik je heel blij kan maken ;) . Heb een paar setjes hier liggen. Maar moet zo eerst even de motor wegbrengen, dus word vanmiddag.

ho, stop, wacht, dus hij rijd bijna?
ben heel benieuwd wat je ervan gemaakt hebt!

mijn v4 velgjes zijn net binnen gekomen :9~
eerst een weekje de sneeuw in en dan monteren *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan